kos

Το Διαδίκτυο καθορίζει τις διακοπές των Ελλήνων

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ταξιδιωτικοί κατάλογοι εκατοντάδων σελίδων, οδηγοί για ξενοδοχεία τυπωμένοι σε ιλουστρασιόν χαρτί, τηλεφωνικές κρατήσεις και μετρητά για την πληρωμή των διακοπών τείνουν να γίνουν πλέον αναμνήσεις του παρελθόντος.

Οι Ελληνες μετατρέπονται σταδιακά σε e-travellers…

Η ηλεκτρονική αναζήτηση τουριστικών πληροφοριών, οι ψηφιακοί χάρτες, οι διαδικτυακές κρατήσεις εισιτηρίων για πλοία και αεροπλάνα, οι πληρωμές online και το wi-fi στα ξενοδοχεία αποτελούν τα νέα δεδομένα των διακοπών που, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, διεισδύουν στη ζωή όλο και περισσότερων Ελλήνων.

Οπως δείχνουν τα στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία GFK για λογαριασμό της Paypal στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, το 39% των Ελλήνων θεωρεί σήμερα εξαιρετικά χρήσιμο το Διαδίκτυο για την οργάνωση των διακοπών του, ενώ το 95% περνά χρόνο online κατά τη διάρκειά τους. Είναι ενδεικτικό ότι οι Ελληνες μαζί με τους Πολωνούς έχουν το υψηλότερο ποσοστό χρήσης του Ιnternet ενώ βρίσκονται σε διακοπές. Τι σημαίνει αυτό;

Οτι κατά τη διάρκεια των διακοπών έξι στους δέκα Ελληνες «τσεκάρουν» τους λογαριασμούς τους στα social media, ποσοστό 66% κοιτάζει εστιατόρια και τουριστικά αξιοθέατα, το 22% κάνει αγορές μέσω Ιnternet ενώ ποσοστό 33% των Ελλήνων ενώ βρίσκεται σε επαγγελματική άδεια ψάχνει θέματα σχετικά με τη δουλειά του. Για τον λόγο αυτό περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες ερωτηθέντες (55%) αποφάνθηκαν ότι η δωρεάν σύνδεση σε διαθέσιμο δίκτυο wi-fi αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα κατά την αναζήτηση τουριστικού καταλύματος.

 Οι πληρωμές

Την ίδια στιγμή αυξάνεται αργά αλλά σταθερά η υιοθέτηση των διαδικτυακών πληρωμών για ταξιδιωτικές παροχές, με το 28% των Ελλήνων να έχει κάνει τουλάχιστον μία φορά χρήση υπηρεσιών όπως η Paypal προκειμένου να αποπληρώσει τη διαμονή, την ενοικίαση αυτοκινήτου και άλλα ταξιδιωτικά του έξοδα. Παρ’ όλα αυτά τα μετρητά εξακολουθούν να αποτελούν τον δημοφιλέστερο τρόπο πληρωμής κατά τη διάρκεια των διακοπών (79%). Αρκετά μεγάλο τμήμα των Ελλήνων πραγματοποιεί συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες και μεταφορά χρημάτων μέσω e-banking, γεγονός στο οποίο έχει συμβάλει σημαντικά η γενικότερη αλλαγή νοοτροπίας μετά την επιβολή περιορισμών λόγω capital control.

Σε κάθε περίπτωση οι Ελληνες θεωρούν το Διαδίκτυο πηγή εύρεσης οικονομικών πακέτων για διακοπές. Το 45% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι απευθύνεται στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google όταν θέλει να αναζητήσει προσφορές διακοπών, το 37% σε ταξιδιωτικά πόρταλ, το 20% σε ταξιδιωτικά πρακτορεία online και το 16% σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά περιοδικά.

Ως προς το προφίλ των διακοπών και τη διάρκειά τους, η Ελλάδα αποτελεί την εξαίρεση μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα: Ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη σχεδίαζαν δύο εβδομάδες διακοπών, στη χτυπημένη από την κρίση Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό όσων Ελλήνων προγραμμάτιζαν μια καλοκαιρινή εξόρμηση θα αρκούνταν αναγκαστικά σε μία εβδομάδα (36%) και το 22% σε ακόμη μικρότερη διάρκεια διακοπών.

Προσεκτικοί στον προϋπολογισμό τους οι περισσότεροι Ελληνες (52%) θα διέθεταν γι’ αυτές χρηματικό ποσό 250-500 ευρώ. Ακόμη και το 9% που σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα από 500 ευρώ δεν είχε σκοπό το συνολικό κόστος των διακοπών του να υπερβεί τα 1.000 ευρώ. Τέλος, ως προς την επιλογή προορισμού, τα αποτελέσματα δεν εκπλήσσουν: Η χαμηλή τιμή φαίνεται να αποτελεί τον παράγοντα-κλειδί για την τελική απόφαση του 64% των Ελλήνων…

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *