Photo by Angela Roma on Pexels

Το Ηνωμένο Βασίλειο χάνει την πρωτιά στην ευρωπαϊκή αγορά αφορολογήτων ειδών

ΜΕΛΕΤΕΣ

Με τις δαπάνες αφορολόγητων ειδών στο Ηνωμένο Βασίλειο να προβλέπεται πως θα μειωθούν κατά 70% μεταξύ 2019 και 2025, λόγω των νέων κανόνων που εισήχθησαν τον Ιανουάριο του 2021, οι οποίοι επιτρέπουν μόνο την αγορά αλκοόλ και καπνού χωρίς δασμούς, η χώρα αναμένεται να χάσει την “πρωτοκαθεδρία” και να παραδώσει τη “σκυτάλη” σε Γερμανία και Γαλλία.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της GlobalData για το μέγεθος της αγοράς λιανικής πώλησης αφορολογήτων ειδών στην Ευρώπη, την ανάλυσή της, τις καταναλωτικές τάσεις και τις για το διάστημα 2021-2025, οι αλλαγές στους κανόνες λόγω του Brexit θα οδηγήσουν σε μείωση των αφορολόγητων δαπανών στο Ηνωμένο Βασίλειο, από 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια (σχεδόν 3 δισεκατομμύρια £) το 2019, σε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια (0,9 δισεκατομμύρια £) το 2025.

Στο πλαίσιο αυτό, η Γερμανία και η Γαλλία αναμένεται να ξεπεράσουν την πρώτη θέση του Ηνωμένου Βασιλείου για να γίνουν οι μεγαλύτερες αγορές αφορολόγητων ειδών στην Ευρώπη, έως το 2025. Το μερίδιο του Ηνωμένου Βασιλείου θα έχει μειωθεί από 23,6% το 2019 σε μόλις 8,0% το 2025.

Με το αλκοόλ και τον καπνό να είναι οι μόνες κατηγορίες στις οποίες είναι δυνατές οι αφορολόγητες αγορές στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα υπάρξει μηδενική αφορολόγητη δαπάνη για καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής -προηγουμένως η μεγαλύτερη με διαφορά περιοχή προϊόντων- και σε τρόφιμα, κοσμήματα και ρολόγια, ηλεκτρικά είδη ή ρουχισμό.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, η Sofie Willmott, αναλύτρια λιανικής στην GlobalData, λέει: “Καθώς πολλοί καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς για σχεδόν δύο χρόνια, οι αλλαγές στις αγορές αφορολόγητων ειδών έχουν περάσει σχεδόν απαρατήρητες. Οι τιμές αφορολόγητων ειδών ανήκουν πλέον στο παρελθόν για τα περισσότερα προϊόντα και παρόλο που αναμένουμε από τους λιανοπωλητές να συνεχίσουν να πωλούν μια ευρεία γκάμα ειδών ομορφιάς, ρολογιών και ρούχων, οι αγοραστές θα πρέπει να είναι συνειδητοποιημένοι αν αναζητούν μια ευκαιρία”.

Οι τιμές αφορολόγητων ειδών, σύμφωνα με την GlobalData, είναι πλέον διαθέσιμες μόνο σε προϊόντα αλκοόλ και καπνού, με τους λιανοπωλητές να υποχρεούνται να προσφέρουν τις δικές τους εκπτώσεις, εάν θέλουν να δελεάσουν τους ταξιδιώτες να αγοράσουν και να προσπαθήσουν να διατηρήσουν την αντίληψη ότι τα αεροδρόμια προσφέρουν χαμηλότερες τιμές από τις κεντρικές αγορές.

“Πολλά αεροδρόμια έχουν πλέον διαμορφωθεί για να καθοδηγούν τους επιβάτες μέσω καταστημάτων λιανικής καθ’ οδόν προς το σαλόνι αναχωρήσεων και πολλοί καταναλωτές έχουν τη συνήθεια να κάνουν διακριτικές αγορές. Η κατάργηση των αφορολόγητων αγορών για είδη όπως το μακιγιάζ και τα αρώματα μπορεί να εμποδίσει ορισμένους καταναλωτές που έχουν επίγνωση των τιμών να αγοράσουν και να αποτρέψει τις παρορμητικές αγορές. Οι εταιρίες αφορολόγητων ειδών, όπως η World Duty Free και η DUFRY, θα πρέπει να είναι δημιουργικές με τις προσφορές και τις τιμές τους, ώστε να μετατρέψουν τις πωλήσεις αφορολόγητων ειδών σε τακτικές λιανικές πωλήσεις στα βρετανικά αεροδρόμια”, συμπληρώνει η Willmott.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *