Photo by cottonbro on Pexels

Αυτό είναι το μέλλον στη διανομή ξενοδοχείων | Τι αλλάζει, τι παραμένει ίδιο | Οι “ειδικοί” απαντούν

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για τα μοτίβα που επηρεάζουν τη διανομή των ξενοδοχείων και το μέλλον αυτής, αλλά και τους τρόπους που μπορούν τα ξενοδοχεία να υιοθετήσουν ώστε να προσελκύσουν τη διαθέσιμη ζήτηση, ανταλλάσσουν απόψεις εμπειρογνώμονες του κλάδου και καταλήγουν σε συναίνεση: η διανομή δεν θα αλλάξει σημαντικά κατά το 2023.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της FITUR, οι Juanda Núñez, συντάκτης και ιδρυτής του Smart Travel News, Pablo Delgado, διευθύνων σύμβουλος και CEO της Mirai, Patricia Rosselló, ιδρύτρια και CEO της Roibos, Martín Aleixandre, CCO της Fuerte Group, Mariona Bragulat, Sales Senior Director για την Ισπανία και την Πορτογαλία της Amadeus και Miguel Trías, Senior Industry Manager για τον κλάδο των ταξιδιών της Google αντάλλαξαν απόψεις για το θέμα.

Ο Pablo Delgado, από την Mirai, ξεκίνησε τη συζήτηση υποστηρίζοντας ότι δεν αναμένει ότι το μοντέλο διανομής θα αλλάξει σημαντικά μέσα στο 2023. Ωστόσο, δηλώνει σθεναρά ότι τα ξενοδοχεία έχουν πολλή δουλειά να κάνουν, ιδίως όσον αφορά την αφοσίωση και το κόστος διανομής, καθώς θα εκτοξευθεί στα ύψη και οι ξενοδόχοι δεν έχουν πλήρη επίγνωση αυτού.

Από την πλευρά του ο CCO του ομίλου Fuerte, Martin Aleixandre, δήλωσε: “Βλέπουμε μια ανάκαμψη στις άμεσες πωλήσεις που προκλήθηκαν από την πανδημία”. Σε αντίθεση με τον Pablo, ο Martín Aleixandre αντιλαμβάνεται από τη θέση του στην Fuerte Group ότι, το κόστος διανομής έχει μειωθεί σε σχέση με το 2019. “Τώρα μπορεί να είμαστε καλύτερα εκπαιδευμένοι και διαθέτουμε επιπλέον και καλύτερη τεχνολογία που διευκολύνει τη δουλειά μας”. Όσον αφορά την αφοσίωση των πελατών, ο Pablo είπε ότι αν δεν υπάρχει επικοινωνιακό προβάδισμα, είναι άχρηστο. Μιλώντας όμως για το μέλλον της διανομής και το 2023, είπε ότι δεν προβλέπει σημαντικές αλλαγές ή μεγάλες επαναστάσεις στο εγγύς μέλλον.

Η Patricia Rosselló, Ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Roibos, σχολίασε σχετικά με τη διαφοροποίηση της διανομής: “Υπάρχει το B2B και υπάρχει το B2C. Στα κανάλια διανομής B2B παρατηρώ μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση. Στον κόσμο B2B, όπου παραδοσιακά υπήρχαν πολλοί μεσάζοντες και όλα ήταν ασαφή, εμφανίζονται πολλές πλατφόρμες, αγορές διανομής που προσφέρουν διαφάνεια. Αυτές οι νέες αγορές είναι δημοκρατικές και διαφανείς. Μπορεί κάποιος να επιλέξει τους κανόνες του παιχνιδιού και γνωρίζει με ποιον συνεργάζεται. Προτείνω την επανάσταση στο κόστος του Β2Β για πιο αποδοτική διανομή”.

Εν τω μεταξύ, η Mariona Bragulat, Sales Senior Director για την Ισπανία και την Πορτογαλία στην Amadeus, αναφέρθηκε στην τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχεία: “Θα ήθελα να ξεφύγουμε από τον όρο κόστος και αντ’ αυτού να συζητήσουμε για επενδύσεις: επενδύσεις σε δεδομένα και τεχνολογία αιχμής, κατανόηση του ταξιδιού του πελάτη. Υπάρχουν πολλοί παίκτες και πολλή τεχνολογία. Είναι σημαντικό οι ξενοδόχοι (από τις μεγάλες αλυσίδες μέχρι τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα) να γνωρίζουν ποιες πλατφόρμες υπάρχουν”.

Ο Miquel Trías, Senior Industry Manager for Travel της Google, μίλησε για την πιο διαδεδομένη μηχανή μετα-αναζήτησης στη Δύση: “Η μηχανή μετα-αναζήτησής μας έχει αναπτυχθεί σημαντικά. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καταφέραμε να προσαρμοστούμε στη ζήτηση μειώνοντας τα εμπόδια εισόδου, έτσι ώστε κάθε ξενοδοχείο να μπορεί να ενσωματωθεί στη μηχανή μετα-αναζήτησής μας και έτσι ο χρήστης να έχει όλη την προσφορά διαθέσιμη εκεί”.

Ο Miquel εξήγησε πώς συνεργάζεται με τους ξενοδόχους: “Στα χρόνια της πανδημίας, όταν τα ξενοδοχεία αναζητούσαν επιπλέον κρατήσεις και περισσότερα μέσω του άμεσου καναλιού τους, οι ξενοδόχοι ήθελαν τους ίδιους κανόνες παιχνιδιού με τα άλλα κανάλια διανομής. Για τις μικρές αλυσίδες, μπορούσαν να αρχίσουν να αντέχουν οικονομικά την επένδυση στην αυτοματοποίηση και τη μηχανοποιημένη μάθηση, μειώνοντας το χάσμα με τις μεγάλες αλυσίδες. Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να αρχίσουμε να μιλάμε για τον εκδημοκρατισμό της διανομής, στην οποία οι τεχνολογικοί συνεργάτες είναι το κλειδί”.

Μιλώντας για τον αντίκτυπο που είχε η Google στον τομέα, ο Pablo Delgado της Mirai πρόσθεσε: “Έχει το 84% του μεριδίου ολόκληρης της μετα-αναζήτησης. Πρέπει να είσαι εκεί ό,τι κι αν γίνει, καθώς είναι ο ηγέτης στον δυτικό κόσμο (Ευρώπη και ΗΠΑ), ακόμη κι αν υπάρχουν και άλλοι όπως το Tripadvisor”.

Όσον αφορά το θέμα της διανομής, ο Pablo σχολίασε: “Δεν είμαι υπέρ της ανοιχτής διανομής, αλλά της περιορισμένης. Είναι σκόπιμο να είναι ανοιχτή μόνο αν προσφέρει προσαύξηση ή είναι σε χαμηλότερο κόστος. Εάν πρόκειται για ένα κανάλι που προσφέρει αδιαφάνεια, θα το απέρριπτα. Αντί να σκέφτομαι τα κανάλια, σκέφτομαι το κοινό στο οποίο θέλω να απευθυνθώ, και οι στόχοι είναι μια μεγάλη πηγή άμεσης κυκλοφορίας. Το 80% των καναλιών που έχουν τα ξενοδοχεία μπορούν να κλείσουν και αυτό δεν θα τα επηρέαζε καθόλου”.

Σε απάντηση των όσων είπε ο Pablo Delgado σχετικά με την ανοικτή διανομή, ο Martín Aleixandre, της Fuerte Group, πρόσθεσε: “Όσο περισσότερους συνεργάτες έχεις, τόσο πιο δύσκολο είναι να τους ελέγξεις, αλλά ο κίνδυνος να μην τον έχεις μπορεί να είναι χειρότερος”.

Από την πλευρά της η Patricia Rosselló της Roibos διαφωνεί επίσης με το θέμα, υποστηρίζοντας πως πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο Β εάν μια εταιρία όπως η Booking αυξήσει την τιμή από 15% σε 20%.

Ο Miquel από την Google ολοκληρώνοντας τη συζήτηση αναφέρθηκε για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τον πελάτη να εστιάσει στην κερδοφορία και την απόδοση και όχι στις λέξεις-κλειδιά και τις καμπάνιες. “Με προγνωστικά μοντέλα, μπορούμε να προβλέψουμε το ποσοστό ακύρωσης. Σήμερα, τα ξενοδοχεία μπορούν να είναι πιο κερδοφόρα και να πραγματοποιούν περισσότερες πωλήσεις”, είπε.

Την εκδήλωση φιλοξένησε στο περίπτερό της στη FITUR η BEONx.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *