deriziotis

Το μυαλό μας και μια λίρα…

ΓΝΩΜΗ

του Κων/νου Στ. Δεριζιώτη

Το πόσο χαμηλή είναι η ανταγωνιστικότητα της χώρας μας, προκύπτει συνεχώς από πλείστες έρευνες διεθνών και εγχώριων οίκων. Ομοίως, όλοι στην καθημερινότητά μας, διαπιστώνουμε το πόσο υπερτιμημένα είναι προϊόντα και υπηρεσίες στη χώρα μας.

Και όταν αυτά απευθύνονται σε όλους εμάς, τους “ιθαγενείς”, συμβιβάζεσαι και το … αφήνεις πίσω.

Όταν όμως κάτι τέτοιο αφορά διεθνείς υπηρεσίες, τις οποίες κάθε πολίτης σε αυτόν τον πλανήτη, μπορεί να δει, να συγκρίνει και να βγάλει τα συμπεράσματά του, τότε το πράγμα σοβαρεύει.

Έχουμε ακούσει πολλάκις, από αρμόδιους, συναρμόδιους και αναρμόδιους, πόσο ακριβά είναι τα ελληνικά αεροδρόμια. Και δυστυχώς κατά πως φαίνεται, με την Fraport, θα γίνουν ακριβότερα.
Όταν όμως διαπιστώνεις, πόσο ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ακριβότερα είναι, κι όταν μια μικρή αεροπορική εταιρία, αναλύει όλες τις χρεώσεις, χωρίς “μικρά γράμματα” και “κρυμμένα μυστικά”, τότε νιώθεις ένα σοκ.

Όπως λόγου χάρη, εγώ χθες, που φίλος αναγνώστης, μου έστειλε την ανάλυση κόστους ενός εισιτηρίου, μιας πολύ καλής αεροπορικής εταιρίας των βαλτικών χωρών.

Η ανάλυση που ακολουθεί αφορά σε ένα εισιτήριο εντός του Μαϊου, στη διαδρομή Αθήνα – Ρίγα – Ταλίν, καθώς δεν υπάρχει απευθείας πτήση Αθήνα – Ταλίν.
Δείτε την ανάλυση:
1 Adult
Fare 29.00 €
Airport Development Charge (Greece) 12.00 €
Passenger Service Charge (Latvia) 0.28 €
Transit Passenger Service Fee (Latvia) 1.00 €
Passenger Terminal Facilities Charge (Greece) 12.89 €
Passenger Security Charge (Greece) 5.00 €
Fuel surcharge 36.82 €
Other items
Checked bag 29.99 €
Transaction fee 5.99 €
TOTAL 132.97 €

Όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει οποιοσδήποτε -δυστυχώς για εμάς-, στα 132,97 ευρώ που είναι το κόστος του εισιτηρίου, συμπεριλαμβάνεται χρέωση για το αεροδρόμιο της Αθήνας 29,89 ευρώ. Το κόστος για τα 2 εσθονικά αεροδρόμια, Ρίγας και Ταλίν, ανέχονται στα 1,28 ευρώ (!!!).
Ναι. 1,28 ευρώ, έναντι 29,89 ευρώ του αεροδρομίου της Αθήνας.

Διαπιστώνοντας αυτή την αβυσσαλέα διαφορά, οποιοδήποτε σχόλιο είναι περιττό.
Απλά αφιερώνω την ανάλυση αυτή, σε όλους αυτούς που αγωνίζονται φιλότιμα, να επιβαρύνουν κι άλλο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, αλλά και στους δύσμοιρους ξενοδόχους και τουριστικούς επιχειρηματίες, που αγωνίζονται να κρατήσουν το “σκάφος” πάνω από την θάλασσα, με το τέλος διανυκτέρευσης, να πλησιάζει απειλητικά.

ΥΓ: Ευχαριστούμε πολύ για την επιβράβευσή σας, στο χθεσινό μας αποκλειστικό. Πενταψήφιος αριθμός αναγνωστών, διάβασε το αποκλειστικό ρεπορτάζ μας για το εξαιρετικά σοβαρό θέμα του Sandy Beach.
Επίσης, ευχαριστούμε τους πολλούς ενημερωτικούς ιστότοπους, που αναδημοσίευσαν το θέμα, κάνοντας αναφορά στην πηγή.
Εμείς θα συνεχίσουμε το ρεπορτάζ, όπως κάνουμε δεκαετίες τώρα, και εσείς ξέρετε που διαβάζετε τις ειδήσεις.
Σε εμάς δεν θα διαβάσετε “έρευνες” για τις επιπτώσεις της gay χελώνας, στον αστροφυσικό τουρισμό, ούτε google translations για θέματα που αφορούν μόνο τον “συντάκτη”.
Και κάθε φορά που θα μας εκπλήσσετε ευχάριστα, θα σας ευχαριστούμε.
Γιατί η σχέση μας κρατάει δεκαετίες!!!

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *