ksd copyright
© money tourism copyright photo

Το top 10 των γερμανικών tour operators (ΛΙΣΤΑ)

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η γερμανική αγορά ταξιδιωτικών πρακτορείων αυξήθηκε με υψηλότερους από το αναμενόμενο, ρυθμούς την περίοδο 2016/17, χάρη στις καλές κρατήσεις και τις υψηλότερες τιμές, σύμφωνα με την έρευνα Tour Operators Dossier 2018, του fvw.
Οι περισσότεροι κορυφαίοι ταξιδιωτικοί πράκτορες κατέγραψαν μεγάλες αυξήσεις στα έσοδά τους και είναι αισιόδοξοι για το 2018.

germanΟι 56 ταξιδιωτικοί πράκτορες που παρουσιάζονται στον φάκελο της ετήσιας έκθεσης φαίνεται πως αύξησαν τα συνδυασμένα έσοδά τους στη Γερμανία κατά 7,4% στα 22,8 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι. Στην έκθεση περιλαμβάνονται επίσης η ελβετική και η αυστριακή αγορά για πρώτη φορά, με αναφορά τόσο στα έσοδα των Γερμανών ταξιδιωτικών πρακτόρων σε αυτές τις αγορές όσο και στους ηγέτες της τοπικής αγοράς. Τα συνολικά έσοδα των ταξιδιωτικών πρακτόρων στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία (η αποκαλούμενη περιοχή D-A-CH) αυξήθηκαν κατά 6,9% σε 25,5 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι.

Για το 2018, η έκθεση του FVW έχει αναδιαρθρωθεί και λαμβάνει υπόψη τα αποτελέσματα του προγράμματος παρακολούθησης κινητικότητας της GfK, το οποίο θα δημοσιευθεί από τη Γερμανική Ένωση Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας DRV στην έκθεση ITB Berlin και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο FVW εκ των προτέρων.
Το DRV εκτιμά ότι η συνολική γερμανική οργανωμένη ταξιδιωτική αγορά ανήλθε στα 33,7 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, ποσοστό 8% υψηλότερο από το προηγούμενο έτος, με βάση τα ευρήματα της ομάδας GfK, η οποία ερευνά 40.000 καταναλωτές μηνιαίως και συνεπώς καλύπτει και κρατήσεις όπως οργανωμένες διακοπές.

Η συνολική γερμανική ταξιδιωτική αγορά εκτιμάται από τις GfK και DRV στα 64,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2016/17, που σημαίνει αύξηση 8,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε αυτό το ποσοστό περιλαμβάνονται άμεσες κρατήσεις των καταναλωτών στους προμηθευτές, όπως αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία, καθώς και μέσω διαδικτύου, οι οποίες υπολογίζονται σε 31 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι.

Η γερμανική αγορά ανακάμπτει μετά το αδύναμο 2016 με υψηλότερες μέσες τιμές

Η αύξηση του 7,4% των εσόδων των Γερμανών ταξιδιωτικών πρακτόρων πέρυσι ήταν πολύ καλύτερη από τα ποσοστά του 2016, όταν οι επιχειρήσεις βρέθηκαν σε τέλμα λόγω της μειωμένης ζήτησης για την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική. Το 2017, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πέτυχαν σημαντικά υψηλότερες μέσες τιμές, δεδομένου ότι ο συνολικός αριθμός των πελατών αυξήθηκε μόλις κατά 2,8%. Αυτό οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, μεταξύ των οποίων η υγιής ζήτηση για Ισπανία, Ελλάδα και άλλους ακριβότερους προορισμούς της Μεσογείου, καθώς και η έντονη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και των ακριβών διακοπών.

Πολύ καλή η πορεία κορυφαίων tour operators – όχι τόσο καλή για DER Touristik

Οι τρεις κορυφαίοι τουριστικοί πράκτορες παραμένουν αμετάβλητοι, με την TUI να είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης της αγοράς μπροστά από τους Thomas Cook και DER Touristik.

ksd photo
Ο κ. Erik Friemuth, διευθυντής ξενοδοχείων της TUI / money tourism photo

tui-germanyΜε εκτιμώμενη αύξηση εσόδων κατά 7,1% και 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, η TUI αναπτύχθηκε ελαφρώς ταχύτερα από τη συνολική αγορά στις τρεις γερμανόφωνες χώρες και βελτίωσε επίσης τα υποκείμενα κέρδη της στην περιοχή. Ο εκτιμώμενος αριθμός πελατών αυξήθηκε κατά 3% στα 6,8 εκατομμύρια. Στη Γερμανία, η TUI είχε ελαφρώς χαμηλότερη αύξηση 6,8% στα έσοδα και 2,3% στις κρατήσεις, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο Thomas Cook κατέγραψε μέτρια αύξηση 3,2% με 3,82 δισεκατομμύρια ευρώ στην περιοχή DACH, στην οποία περιλαμβάνονται πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων της Condor που εκτιμώνται σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ. Η επιχείρηση βελτίωσε τα κέρδη της κατά 29%, ενώ η Condor επέστρεψε στα επίπεδα κέρδους πέρυσι. Ο αριθμός των πελατών εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 7,9% σε 6,8 εκατομμύρια.

touristikftiΟ προηγούμενος χρόνος ήταν αδύναμος για τον ταξιδιωτικό πράκτορα DER Touristik που σημείωσε πτώση στον κύκλο εργασιών του κατά 3,6% φθάνοντας τα 3,47 δισεκατομμύρια ευρώ, λόγω σοβαρών προβλημάτων στο σύστημα κρατήσεων στην αρχή του έτους. Ο αριθμός των πελατών του ομίλου μειώθηκε κατά 8,3% σε 6,3 εκατομμύρια.

Αντίθετα, ο όμιλος FTI αυξήθηκε με γρήγορους ρυθμούς, με τα έσοδά του να αυξάνονται κατά 15,4% σε 2,55 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 9% αγγίζοντας τα 4,25 εκατομμύρια. Επωφελήθηκε από ισχυρές κρατήσεις στην Αίγυπτο και ήταν ο μοναδικός μεγάλος ταξιδιωτικός πράκτορας με υψηλότερες κρατήσεις για Τουρκίας πέρυσι.

alltoursΤο 2017 αποδείχτηκε καλύτερη χρονιά από το 2016 και για ακόμα δύο μεγάλους τουριστικούς πράκτορες, Alltours και Schauinsland-Reisen. Η Alltours, η οποία υπέστη διψήφια πτώση των εσόδων του 2016, ανακάμπτει με σταθερή αύξηση 4,5% στα έσοδα σε σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Schauinsland, μετά από σταθερά έσοδα το 2016, παρουσίασε ισχυρή αύξηση 7,3% σε σχεδόν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι δύο μεγαλύτεροι Γερμανοί επιχειρηματίες κρουαζιέρας είχαν και πάλι ισχυρή ανάπτυξη πέρυσι χάρη στην προσθήκη νέων πλοίων και στην ισχυρή ζήτηση για κρουαζιέρες. Η Aida Cruises αύξησε τα έσοδά της κατά 13,3% στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η TUI Cruises σημείωσε άνοδο έως και 30% πέρυσι.

Μεταξύ των υπόλοιπων κορυφαίων δέκα εταιρειών, ο ηγέτης της ελβετικής αγοράς Hotelplan είχε χαμηλή ανάπτυξη, ενώ η Fenix παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη.

Θετικές προοπτικές για το 2018

Οι Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες είναι αισιόδοξοι για το τρέχον έτος 2017/18 ύστερα από ισχυρές κρατήσεις τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο για την καλοκαιρινή περίοδο του 2018. Η ανάπτυξη οφείλεται στη συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση για την Ισπανία και την Ελλάδα, στην δυναμική επιστροφή για την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία και στις κρατήσεις Κρουαζιέρας.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *