money tourism copyright photo

Τουρισμός και Τοπική Αυτοδιοίκηση

ΓΝΩΜΗ

Φτάσαμε αισίως στο μέσον της τρέχουσας Αυτοδιοικητικής Περιόδου, πέρασαν δύο χρόνια από την ανάληψη των καθηκόντων των σημερινών Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών και απομένουν δύο χρόνια μέχρι την διεξαγωγή των επόμενων Αυτοδιοικητικών Εκλογών.

Ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα που πέρασε ως επί το πλείστον ανεκμετάλλευτο, με την μόνιμη επωδό των περισσότερων Αυτοδιοικητικών Αρχών να είναι ότι το ξέσπασμα της Υγειονομικής και Οικονομικής Κρίσης δεν επέτρεψε να γίνουν όλα όσα σχεδίαζαν και δεν τους έδωσε την δυνατότητα να εφαρμόσουν σε μεγάλο βαθμό το προεκλογικό τους πρόγραμμα. Ειδικά όσον αφορά τον τουρισμό, χάθηκε ένα σημαντικό διάστημα που σε μία νεκρή περίοδο από πληρότητες, θα μπορούσαν να τρέξουν και να υλοποιηθούν όλα τα κρίσιμα θέματα βελτίωσης της καθημερινότητας και των υποδομών, ώστε η επόμενη μέρα να μας βρει πιο έτοιμους στην υποδοχή και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αφήνοντας πίσω όλα τα κακώς κείμενα…

Ήταν όλο αυτό το χρονικό διάστημα μία ευκαιρία επίσης για να γίνει ο σχεδιασμός και τα πρώτα βήματα για την δημιουργία Οργανισμών Διαχείρισης & Ανάπτυξης Τουρισμού (DMMO), κάποιες περιοχές δουλεύουν και προετοιμάζονται για την δημιουργία τους, οι περισσότερες όμως δεν έχουν κάνει απολύτως καμία κίνηση, θα αναγκαστούν να το πράξουν κάποια στιγμή υπό το βάρος των εξελίξεων και θα αποτελέσουν τους ουραγούς του όλου εγχειρήματος.

Μέχρι όμως να φτάσουμε σε αυτό το βέλτιστο σημείο δημιουργίας Οργανισμών, θα πρέπει να αλλάξουμε επιτέλους το μοντέλο με το οποίο γίνεται η προβολή και η προώθηση ενός προορισμού και ο καθένας να καταλάβει ποιος είναι ο ρόλος του.

Οι Δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές δεν πρέπει να είναι επ’ ουδενί incoming τουριστικά γραφεία, αλλά ούτε και εταιρείες marketing και δημοσίων σχέσεων που θα εκπροσωπήσουν έναν προορισμό σε τουριστικές εκθέσεις ή σε άλλες τουριστικές αποστολές στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Μπορούν να συνεργάζονται με εξειδικευμένους επαγγελματίες για την χάραξη της στρατηγικής, μπορούν οι Δήμαρχοι ή οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι να συμμετέχουν σε μία επιχειρηματική αποστολή όταν απαιτείται θεσμικά και έχουν ωριμάσει οι συνθήκες μιας συμφωνίας, αλλά μέχρι εκεί. Για τα περαιτέρω υπεύθυνοι πρέπει να είναι οι τοπικοί επιχειρηματίες, οι οποίοι θα πρέπει να συνεργάζονται με εξειδικευμένα γραφεία και επαγγελματίες.

Ο κύριος ρόλος των τοπικών Αρχόντων πρέπει να είναι η διασφάλιση όλων των εχεγγύων για την απρόσκοπτη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, κυρίως σε θέματα διαχείρισης της καθημερινότητας που επηρεάζουν και τους επισκέπτες, αλλά και η βελτίωση των υποδομών, μικρών και μεγάλων, που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν. Ας παραδειγματιστούμε από άλλες πόλεις του εξωτερικού για το πως γίνεται η διαχείριση των απορριμμάτων, τι έχουν κάνει για το κυκλοφοριακό, τι ισχύει για την στάθμευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών, πως λειτουργεί η προσωρινή στάση και η στάθμευση τουριστικών λεωφορείων, πως είναι ευέλικτες, λειτουργικές, αξιόπιστες και “πράσινες” οι τοπικές συγκοινωνίες σε στεριά, θάλασσες και λίμνες, πως έχουν καταφέρει να αναδείξουν το κέντρο της πόλης, τα μουσεία τους και τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος.

Καίριο θέμα επίσης είναι η χρηματοδότηση μέσω των ανταποδοτικών φόρων και τελών της προβολής και προώθησης του προορισμού, σε συνεργασία με τους τοπικούς επιχειρηματίες, το Επιμελητήριο και τις Τοπικές Επαγγελματικές Ενώσεις. Πρέπει να καταλάβουν αρκετοί αιρετοί ότι τα χρήματα που υπάρχουν στα Δημοτικά και Δημοσία ταμεία για την προβολή, είναι χρήματα των επιχειρηματιών που κόπτονται για την ευημερία των επιχειρήσεων τους, οπότε θα πρέπει να έχουν λόγο και στην διαχείριση τους και να μην είναι απλά διακοσμητικά στοιχεία στις διάφορες Επιτροπές που δημιουργούνται, θεσμικές ή μη…

Σίγουρα ο απολογισμός του έργου κάθε Δημοτικής και Περιφερειακής Αρχής θα γίνει στο τέλος της θητείας τους, οπότε θα κριθούνε με βάση τα αποτελέσματα θετικά ή αρνητικά. Για τις περισσότερες περιοχές έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, αλλά και τα δύο χρόνια που απομένουν είναι μεγάλο χρονικό διάστημα για να αναστραφεί το κλίμα και να γίνουν αρκετά από τα βήματα που θεωρούνται αυτονόητα για την ανάδειξη των προορισμών, την αύξηση της επισκεψιμότητας που θα οδηγήσει σε αύξηση της απασχόλησης και των εσόδων σε τοπικό επίπεδο, την βελτίωση της ποιότητας ζωής και της ευημερίας των κατοίκων, καθώς σε όλες τις περιοχές της χώρας μας σχεδόν το σύνολο των επαγγελμάτων επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την πορεία του τουρισμού…

Σουρέλης Σπύρος

Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *