one

Τrivago: Κορυφαίες συμβουλές εξοικονόμησης χρόνου για ιδιοκτήτες Β&Β

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η Trivago παρουσιάζει σε άρθρο της συμβουλές σχετικά με τη λειτουργία ενός bed and breakfast (B&B),που αποτελεί για πολλούς επιλογή τρόπου ζωής που συνοδεύεται και από μια υπόσχεση για μια καρποφόρα σταδιοδρομία.

Μπορείτε να κερδίσετε αρκετά χρήματα, ενοικιάζοντας δωμάτια στο κατάλυμά σας και αναλαμβάνοντας τις δουλειές του νοικοκυριού, όπως το καθάρισμα, το στρώσιμο των κρεβατιών και η προετοιμασία του πρωινού.

Η λύση αυτή σάς εγγυάται πολλή διασκέδαση και περιπέτεια, καθώς θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε νέους ανθρώπους από όλο τον κόσμο στην ίδια σας τη στέγη. Το κερασάκι στην τούρτα: δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε καθημερινά τη συγκοινωνία για να πάτε στη δουλειά σας.

Όμως, δεν είναι όλα στρωμένα με ροδοπέταλα σε αυτόν τον υπέροχο κόσμο της λειτουργίας ενός Β&Β. Η διαχείρισή του απαιτεί σημαντική επένδυση, από πλευράς χρημάτων, δέσμευσης και -παρόλο που δεν το αναφέρουν πολλοί- χρόνου.

Η διαχείριση ενός Β&Β δεν είναι πολύ διαφορετική από την ενασχόληση με οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση διαμονής. Θα πρέπει να αναλάβετε τη διοικητική και λειτουργική πλευρά της επιχείρησης και να σχεδιάσετε τα οικονομικά, την εμπορική επωνυμία, την προώθηση, τις πωλήσεις, την εξυπηρέτηση πελατών σας κ.λπ. Επίσης, θα πρέπει να περιμένετε με επιμονή και υπομονή, ώστε το Β&Β σας να γίνει κερδοφόρο, ενώ θα αντιμετωπίζετε και εποχικές διακυμάνσεις.

Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί έμπειροι ιδιοκτήτες Β&Β συμφωνούν ότι η λειτουργία ενός επιτυχημένου Β&Β είναι μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Επομένως, πώς αυτοί οι έμπειροι ιδιοκτήτες διαχειρίζονται τον χρόνο τους και διασφαλίζουν την επιτυχία της επιχείρησής τους;

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές εξοικονόμησης χρόνου για Β&Β, ώστε να μπορέσετε να ανοίξετε ή/και να διαχειρίζεστε το κατάλυμά σας με άνεση και ευκολία:

Μη βαδίζετε στα τυφλά: κάντε πρώτα έρευνα

Τα Β&Β, όπως οποιοδήποτε άλλο κατάλυμα, χρειάζονται κατάλληλο σχεδιασμό και καθοδηγούμενη διαχείριση. Οπότε, εάν πιστεύετε ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να διαμορφώσετε μερικά δωμάτια και μια πιατέλα πρωινού για να ξεκινήσετε, είστε γελασμένοι!

Ενώ η κατοχή ενός Β&Β μπορεί να αποδειχθεί φανταστικό εγχείρημα, υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία θα πρέπει να έχετε ξεκάθαρη εικόνα, ώστε να κατανοήσετε εάν αποτελεί μια σταδιοδρομία που σας ταιριάζει και μια επιλογή τρόπου ζωής που είναι ιδανική για εσάς.

Προτού ανοίξετε ή ανακαινίσετε το Β&Β σας, είναι πολυάριθμοι οι παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως οι εσωτερικοί χώροι και η επίπλωση των δωματίων, η διαχείριση του φαγητού και ο εξοπλισμός της κουζίνας, οι εμπορικές υπηρεσίες, οι ανιχνευτές καπνού, οι συναγερμοί πυρκαγιάς, τα αναλώσιμα της επιχείρησης, οι ανάγκες σε προσωπικό, η ιστοσελίδα και ακόμη περισσότερα ανάλογα με την τοποθεσία σας, το μέγεθος του καταλύματος και τους στόχους σας. Επιπλέον, θα πρέπει να κάνετε έναν υπολογισμό των δαπανών που θα καλύπτουν όλες αυτές τις πτυχές.

Εάν έχετε πραγματική εικόνα των παραπάνω παραγόντων, θα είστε σε θέση να αποφύγετε τη σπατάλη αρκετού χρόνου και πολλών χρημάτων στη συνέχεια. Για να ξεκινήσετε, ερευνήστε τι τύποι ανθρώπων επισκέπτονται τον προορισμό, ποιες είναι οι προτιμήσεις τους και οι προσωπικότητές τους.

Κατόπιν, μιλήστε με ιδιοκτήτες άλλων Β&Β στην περιοχή σας και πέρα από αυτήν, για να συγκεντρώσετε πολύτιμες πληροφορίες και να κατανοήσετε από πρώτο χέρι πώς λειτουργεί ο τομέας των Β&Β. Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικό, διαμορφώστε τον προϋπολογισμό σας. Όταν ανοίγετε ένα νέο Β&Β ή ανακαινίζετε ένα παλιό, θα πρέπει να υπολογίσετε με ακρίβεια το κόστος των δωματίων σας ανά διανυκτέρευση, καθώς με βάση αυτό το στοιχείο θα μπορέσετε να καθορίσετε τις τιμές των δωματίων σας.

Αξιοποιήστε την τεχνολογία

Οι ημέρες που οι διοικητικές εργασίες γινόντουσαν με χαρτί και μολύβι αποτελούν παρελθόν. Κάθε έμπειρος ιδιοκτήτης Β&Β θα συμφωνήσει ότι στις μέρες μας η χρήση τεχνολογίας αποτελεί το κλειδί για τη λειτουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης. Η τεχνολογία είναι αναπόφευκτη για την επιχείρηση Β&Β σας, καθώς οι πελάτες σας χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για να σας βρουν, να κάνουν κράτηση στο δωμάτιό σας και να βιώσουν πολλές άλλες εμπειρίες.

Επίσης, η τεχνολογία μπορεί να σας απαλλάξει από όλες τις «βαριές» δουλειές, από τη βελτίωση του συστήματος κρατήσεών σας και την αποφυγή υπεράριθμων κρατήσεων έως την παροχή ποιοτικών λεπτομερών δεδομένων για τους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εξοικονομήσετε πολύ χρόνο και να εστιάσετε στη φροντίδα των πελατών σας, που αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο του Β&Β σας.

Είτε το Β&Β σας είναι μικρό είτε μεγάλο, υπάρχουν πρακτικές τεχνολογικές λύσεις για καταλύματα όλων των μεγεθών και όλων των προϋπολογισμών. Ακολουθούν ορισμένες ψηφιακές και τεχνολογικές πρωτοβουλίες που μπορείτε να αναλάβετε για καλύτερη διαχείριση ενός Β&Β:

Ιστοσελίδα και μηχανή κρατήσεων:

Το πρώτο και το πιο σημαντικό βήμα σας προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία μιας φιλικής προς τον χρήστη και ξεκάθαρης ιστοσελίδας. Εδώ, οι πιθανοί πελάτες σας μπορούν να βλέπουν το κατάλυμά σας και να γνωρίζουν τις παροχές και τις προσφορές σας. Αυτή είναι η ευκαιρία σας να τους εντυπωσιάσετε.

Βελτιώνετε συνεχώς την ιστοσελίδα σας από πλευράς περιεχομένου και SEO, ώστε να είναι εύκολη η εύρεσή της σε όλες τις κύριες μηχανές αναζήτησης. Το επόμενο βήμα είναι να διασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας διαθέτει ενσωματωμένη μηχανή κρατήσεων, για να ενθαρρύνονται οι γρήγορες και απρόσκοπτες απευθείας κρατήσεις.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Email marketing:

Οι τεχνικές διαφήμισης στο ίντερνετ είναι επίσης απαραίτητες για τους ιδιοκτήτες Β&Β στον σημερινό ψηφιακό κόσμο. Οι περισσότερες από αυτές τις προσπάθειες δεν απαιτούν καμία οικονομική επένδυση και προϋποθέτουν λίγη διαχείριση χρόνου. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καλή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε κανάλια όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram, όπου μπορείτε να μοιράζεστε εντυπωσιακές φωτογραφίες του καταλύματός σας, του προορισμού και των πελατών σας που απολαμβάνουν όμορφες στιγμές στο B&B.

Μπορείτε επίσης να διοργανώνετε διαγωνισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να αυξήσετε τη συμμετοχή και να προσφέρετε εκπτώσεις στους νικητές στις επόμενες κρατήσεις που θα κάνουν στο Β&Β σας. Άλλη μία σημαντική προσπάθεια είναι το email marketing. Στέλνετε ενημερώσεις και ειδικές προσφορές σε όλους τους πελάτες σας που έχουν διαμείνει στο Β&Β σας στο παρελθόν, για να ενθαρρύνετε την αφοσίωση και τις επαναλαμβανόμενες κρατήσεις.

Μηχανή metasearch

Άλλη μια κίνηση την οποία ακολουθούν σχεδόν όλοι οι επιτυχημένοι ιδιοκτήτες Β&B είναι η καταχώριση σε μια μηχανή metasearch για μεγαλύτερη απήχηση και προβολή. Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες Β&Β που θέλουν να διαφημίσουν το κατάλυμά τους και να απευθυνθούν σε πιθανούς πελάτες μπορούν να εξοικονομήσουν πολύ χρόνο. Επίσης, το metasearch μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση των κρατήσεών σας.

Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανεξάρτητων Καταλυμάτων της Phocuswright(1), «Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα αύξησης της προβολής και προσέλκυσης επιπρόσθετων πελατών στο κατάλυμα, το metasearch εκλαμβάνεται θετικά από τους παρόχους παραδοσιακών καταλυμάτων, όπως τα καταλύματα τύπου ξενοδοχείου και τα Β&Β ή οι ξενώνες». Η μελέτη δείχνει ότι σχεδόν το 60% των Β&Β έχουν θετική άποψη για το metasearch ως κανάλι μάρκετινγκ και κατανομής.

PMS

Μόλις καθιερωθείτε πραγματικά, μια επιπρόσθετη πρωτοβουλία που δεν θα πρέπει να αγνοήσετε είναι το PMS (Property Management System). Τεράστια Β&Β και ξενοδοχεία βασίζονται στο PMS για την ομαλή λειτουργία τους. Το PMS είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει στα ξενοδοχεία να διαχειρίζονται τις καθημερινές τους λειτουργίες με ομαλό τρόπο από ένα σημείο.

Αυτές οι λειτουργίες περιλαμβάνουν τις κρατήσεις, τη διάθεση των δωματίων, το check-in/check-out, τη διαχείριση των τιμών των δωματίων, την τιμολόγηση, τη διαχείριση των υπηρεσιών οροφοκομίας, τη διαχείριση εσόδων, την υπηρεσία εστιατορίου και πολλά ακόμη για βελτιστοποιημένη υπηρεσία εξυπηρέτησης και άλλες υπηρεσίες εντός του καταλύματος, καθώς και τη διασφάλιση μιας απρόσκοπτης εμπειρίας πελατών.

Συστηματοποιήστε τις υπηρεσίες οροφοκομίας

Μπορεί να γνωρίζετε ότι οι παροχές, η λειτουργικότητα και το τακτοποιημένο περιβάλλον είναι ζωτικής σημασίας για την ικανοποίηση των πελατών σας. Όμως, ίσως να μη γνωρίζετε ότι όλα αυτά είναι μόνο η αρχή και είναι επικίνδυνο να υποτιμάτε τις προκλήσεις που θέτει η λειτουργία ενός Β&Β.

Θα πρέπει να καθαρίζετε τα δωμάτια καθημερινά και αυτό περιλαμβάνει στρώσιμο των κρεβατιών, άδειασμα των κάδων απορριμμάτων, αντικατάσταση τυχόν χρησιμοποιημένων σερβίτσιων ή πιάτων, αναπλήρωση των ειδών καφέ/τσαγιού, αντικατάσταση πετσετών, καθαρισμό του μπάνιου και έλεγχο ότι τα πάντα είναι άψογα και πεντακάθαρα. Επιπλέον, θα πρέπει να επιλύετε τυχόν προβλήματα πελατών, να ετοιμάζετε πρωινό, να πηγαίνετε να ψωνίσετε είδη πρωινού ή άλλα οικιακά είδη και να διαχειρίζεστε μικρές εργασίες ιδιοκατασκευής σε καθημερινή βάση.

Επειδή ο κατάλογος των εργασιών είναι αρκετά μεγάλος, είναι καλή ιδέα να έχετε έναν κατάλογο ελέγχου εργασιών οροφοκομίας, ώστε να διασφαλίζετε ότι τα δωμάτια βρίσκονται σε άψογη κατάσταση για κάθε πελάτη.

Θα σας βοηθήσει να καλύψετε όλες τις πτυχές της οροφοκομίας και της συντήρησης χωρίς να παραβλέψετε κάτι, ιδιαίτερα εάν έχετε αναλάβει εσείς αποκλειστικά τη λειτουργία ενός μικρού Β&Β. Ακόμη και εάν αναθέσετε καθήκοντα σε ειδικευμένο προσωπικό, θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε ό,τι γίνεται (και ό,τι δεν γίνεται), χωρίς να απαιτείται μικροδιαχείριση των πάντων και χωρίς να δαπανάτε χρόνο σε περιττές συναντήσεις.

Καθορίστε πολιτικές και κανόνες

Κάτι που μπορεί εύκολα να παραβλεφθεί κατά τη διαχείριση ενός Β&Β είναι η εφαρμογή ενός συστήματος λειτουργίας της επιχείρησης. Είναι εντελώς απαραίτητο να υπάρχουν σαφώς καθορισμένες πολιτικές για το προσωπικό και κανόνες για τους πελάτες, ώστε να αποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις και να μη δαπανάται κατόπιν χρόνος για την επίλυση αυτών των συγκρούσεων. Οι πολιτικές και οι κανόνες θα βοηθήσουν επίσης τους πελάτες σας να έχουν μια άνετη διαμονή στο Β&Β σας.

Σε ό,τι αφορά τα μέλη του προσωπικού σας, πρώτα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι κατανοούν την αξία που προσφέρουν στο Β&Β σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα αντιμετωπίζουν τους πελάτες με εγκάρδιο τρόπο, αλλά και επαγγελματισμό, και ταυτόχρονα θα διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους εργασίες με αφοσίωση. Δημιουργήστε έναν κατάλογο καθηκόντων και αντίστοιχων εργασιών, ώστε να γνωρίζει ο καθένας τι προσδοκάται από αυτόν.

Επιπλέον, θα μάθουν να επιτελούν εργασίες χωρίς διαρκή επίβλεψη.

Ένας κατάλογος θα είναι επίσης χρήσιμος για την ανάπτυξη αυτοπεποίθησης σε ό,τι αφορά τις δεξιότητες στον χώρο εργασίας. Εκτός αυτού, οι άνθρωποι γενικά εργάζονται καλύτερα όταν υπάρχει μια συγκεκριμένη δομή.

Στις οδηγίες προς το προσωπικό σας μπορείτε να συμπεριλάβετε καθημερινές εργασίες που θα πρέπει να εκτελούνται στο κατάλυμά σας, καθώς και ορισμένους άλλους κανόνες που είναι απαραίτητοι ώστε να διασφαλίζεται ο επαγγελματισμός στην εργασία, όπως το καθορισμένο ωράριο εργασίας, η απαγόρευση των κοινωνικών συναναστροφών με τους πελάτες μετά τις ώρες εργασίας και η απαίτηση το προσωπικό να ντύνεται ευπρεπώς για την εργασία του.

Όπως θα πρέπει να έχετε πολιτικές για το προσωπικό, θα πρέπει να έχετε και κανόνες για τους πελάτες σας. Έχοντας ένα πρωτόκολλο κανόνων για το Β&Β σας, θα διασφαλίζετε ότι κάποιοι πελάτες δεν θα ενοχλούν άλλους πελάτες, το προσωπικό σας, τους γείτονές σας και, το σημαντικότερο, εσάς.

Μπορείτε να συμπεριλάβετε αυτές τις πολιτικές στην ιστοσελίδα σας και να κοινοποιείτε τον σχετικό σύνδεσμο στο email επιβεβαίωσης της κράτησης. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε ένα αντίγραφο σε έντυπη μορφή σε κάθε δωμάτιο.

Ορισμένες τυπικές οδηγίες για τους πελάτες μπορεί να είναι να ενημερώνουν το προσωπικό για αιφνίδιες αλλαγές στο check-in/check-out, να μην κάνουν θόρυβο, να μην καπνίζουν, εάν απαγορεύεται το κάπνισμα στο Β&Β σας, και να διατηρούν τακτοποιημένα τον κοινόχρηστο χώρο, τα μπάνια και την κουζίνα, ώστε να μπορούν να τα χρησιμοποιούν όλοι.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *