©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Trivago: Υψηλή ζήτηση για τοπικούς, περιφερειακούς προορισμούς και εξοχικές κατοικίες

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την αυξημένη ζήτηση σε τοπικούς ή περιφερειακούς προορισμούς και την επιλογή εξοχικής κατοικίας για διαμονή κατά τη διάρκεια των διακοπών, ακόμη και από νεαρότερης ηλικίας ταξιδιώτες, δύο τάσεις στην τουριστική-ξενοδοχειακή βιομηχανία που επιβραδύνουν την οικονομική της ανάκαμψη, υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Trivago, Axel Hefer, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης Τουρισμού του Βερολίνου, ITB.

Δύο χρόνια πανδημίας επηρέασαν τις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, σύμφωνα με τον κ. Hefer. “Ξαφνικά, ο μεγάλος, ευρύς κόσμος δεν είχε πλέον ζήτηση -κατά την περίοδο της πανδημίας, τα αιτήματα των πελατών αφορούσαν τοπικούς ή περιφερειακούς προορισμούς με υψηλό ποσοστό εξοχικών κατοικιών”, λέει. Ωστόσο, αυτό, σταδιακά ομαλοποιείται. Βεβαίως, οι κοντινοί προορισμοί και οι πιο δημοφιλείς είναι οι πρώτοι που ανακάμπτουν από την κρίση.

Αυτό ισχύει και για τον τομέα των καταλυμάτων, όπου, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Trivago, οι εξοχικές κατοικίες αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. “Το μερίδιο των ξενοδοχείων στις κρατήσεις επιστρέφει σταδιακά στο προηγούμενο, εκείνο πριν από τον κορωνοϊό. Όμως, οι εξοχικές κατοικίες εξακολουθούν να συγκεντρώνουν ζήτηση, ακόμη και μεταξύ των νεότερων πελατών”, υποστηρίζει ο κ. Hefer.

Συνολικά, δεν αναμένει “ηρεμία” για την ταξιδιωτική βιομηχανία φέτος, αφού “οι επιχειρήσεις θα παραμείνουν ευμετάβλητες”. Την ίδια στιγμή “βλέπει” μια σαφή ανοδική τάση στις τιμές, όπως και στο σύνολό τους οι “ειδικοί” του κλάδου.

Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού

Ανησυχεί περισσότερο για την έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού, η οποία θα γίνει αισθητή σε όλους σχεδόν τους τομείς του τουρισμού, από τους οδηγούς λεωφορείων μέχρι το προσωπικό στα ξενοδοχεία. Ο κ. Hefer φοβάται ότι, οι υψηλότερες τιμές σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού θα επηρεάσουν το σύνολο του κλάδου, όμως κανένα από τα δύο δεν θα σταματήσει την οικονομική ανάκαμψη, αλλά θα την επιβραδύνει.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά των πελατών, λέει ότι είναι φανερό πως οι καταναλωτές αναζητούν ευέλικτους όρους ακύρωσης κρατήσεων και δηλώνει πεπεισμένος ότι τα ταξίδια θα επανέλθουν στα προ-πανδημικά επίπεδα. “Το γεγονός ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν δεν έχει αλλάξει, αλλά το μείγμα μάλλον θα αλλάξει”, υπογραμμίζει.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα “αυθόρμητα” ταξίδια ανήκουν στο παρελθόν, αφού η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες. “Οι ταξιδιώτες όταν πλέον επιλέγουν έναν προορισμό ανησυχούν για το αν θα φτάσουν σε αυτόν με ασφάλεια κι αν επιστρέψουν πίσω στη βάση τους με ασφάλεια, ενώ ιδιαίτερη σημασία δίνουν στην ιατρική περίθαλψη”, λέει ο κ. Hefer.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *