TUI

Η ΤUI ανακοίνωσε τις προσδοκίες της για το οικονομικό έτος του 2019, κάνοντας  ταυτόχρονα και μία ανασκόπηση. Στα βασικά σημεία, σημειώνονται τα εξής:

Στα -83,6 εκατ. ευρώ κυμάνθηκαν τα εποχικά υποκείμενα EBITA  για το α’ τρίμηνο του 2019, ενώ πέρυσι σημείωσε -36,7 εκατ. ευρώ. Οι κύριοι λόγοι για τη μείωση των κερδών περιελάμβαναν το ασυνήθιστα «καυτό» Καλοκαίρι στη Βόρεια Ευρώπη, τις ισχυρές κρατήσεις στην Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική. Ακόμη, ρόλο έπαιξε καi η βρετανική λίρα, που παρέμεινε αδύναμη, εξαιτίας του Brexit.

Ο μετασχηματισμός της TUI που ξεκίνησε το 2014 και περιλαμβάνει μια επανευθυγράμμιση για να επικεντρωθεί στις δικές της εμπειρίες διακοπών (Vacation Experiences segment),  έχει αποδειχθεί η σωστή προσέγγιση. Οι επιχειρήσεις αυτές αντιπροσωπεύουν σήμερα σχεδόν το 70% του αποτελέσματος του Ομίλου.

ksd photo
Ο CEO της TUI Fritz Joussen | money tourism photo

«Έχουμε προετοιμάσει το δρόμο με τις επενδύσεις μας στα ξενοδοχεία και τα πλοία, την τεχνολογία της ψηφιακής στρατηγικής μας και την εξαγορά της ιταλικής ψηφιακής πλατφόρμας Musement το 2018»,  δήλωσε ο Fritz Joussen, Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Group, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Q1 του Ομίλου την ημέρα της ετήσιας γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στο Ανόβερο. Και συνέχισε: «Οι παγκόσμιες τάσεις για τον τουρισμό παραμένουν άθικτες. Η TUI είναι οικονομικά ισχυρή με μια υγιή στρατηγική και λειτουργική θέση. Συνεχίζουμε να προωθούμε την μετατροπή μας σε μια ψηφιακή εταιρεία».

Επισκόπηση Q1 2019

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο (1 Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2018), ο όμιλος TUI σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 4,4% στα 3,70 δισ. ευρώ (ενώ προηγούμενο έτος ήταν στα 3,55 δισ. ευρώ). Στα -83,6 εκατ. ευρώ, που ήταν υποκείμενα στην EBITA, η εποχική ζημιά διευρύνθηκε από ετήσια βάση (-36,7 εκατ. ευρώ). Ο όγκος των πελατών αυξήθηκε κατά 1,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το τμήμα Holiday Experiences με Ξενοδοχεία & Θέρετρα, Κρουαζιέρες και Προορισμούς το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 70% του λειτουργικού αποτελέσματος του Ομίλου στο ολοκληρωμένο οικονομικό έτος, παρουσίασε και πάλι ισχυρή επιχειρησιακή απόδοση κατά την περίοδο αναφοράς.

Για τις κρουαζιέρες τα στοιχεία είναι πολύ θετικά.  Συνεχίζεται η ανοδική πορεία στις κρατήσεις, ενώ οι προβλέψεις είναι θετικές.  Ακόμη για το τμήμα Destination Experiences είναι ένας τομέας ανάπτυξης, ο οποίος έχει επεκταθεί στρατηγικά από το 2018 μέσω μιας σειράς μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης του Musement. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, ο τομέας αυξήθηκε ουσιαστικά μετά τις εξαγορές. Ο τομέας σημείωσε σημαντική αύξηση του αριθμού των δραστηριοτήτων και των εκδρομών που πωλήθηκαν.

Οι αγορές του Ομίλου (Tour Operators) & Airlines σημείωσαν αύξηση του όγκου των πελατών κατά 1,2% το α’ τρίμηνο του 2019 και αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 0,8% στα 3,06 δισ. ευρώ, ενώ το προηγούμενο έτος ήταν στα 3,04 δισ. ευρώ.

Η εκτίμηση του 2019

Οι κρατήσεις κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ενώ οι επιδόσεις του περιθωρίου κέρδους, θα είναι χαμηλότερες, από τη προηγούμενη χρονιά.

Το περιβάλλον της αγοράς για όλους τους τουριστικούς πράκτορες έχει μεγάλες προκλήσεις, καθώς επηρεάζεται ταυτόχρονα από διάφορους παράγοντες, όπως το καυτό καλοκαίρι, τη μετατόπιση της ζήτησης από τη Δυτική προς την Ανατολική Μεσόγειο και το brexit.

Ο Όμιλος είχε προηγουμένως επισημάνει, ότι αυτές οι προκλήσεις της αγοράς θα επηρεάσουν κατά κύριο λόγο το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Από τη σημερινή προοπτική, ωστόσο, η TUI αναμένει πρόσθετες επιπτώσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους (για το καλοκαίρι) και κατά συνέπεια υπάρχει αναπροσαρμοσμένη καθοδήγηση για τα κέρδη.Η  TUI αναμένει τώρα τα έσοδα της, για ολόκληρο το έτος, να είναι σε γενικές γραμμές σταθερά, έναντι των επιδόσεων που έχει επιτύχει το 2018.

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ