Το σταθερό κόστος λειτουργίας του TUI GROUP, μειώθηκε στα περίπου 235 εκατ. ευρώ το μήνα, που ξεπερνά όμως τα έσοδα!!!
Τα σημαντικά προβλήματα από την πανδημία του κορωνοϊού, αποτυπώνονται πλήρως στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου TUI, για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, που δόθηκαν σήμερα το πρωί στην δημοσιότητα.
Ο όμιλος εμφάνισε μεγάλες ζημιές, συντριπτική μείωση κρατήσεων για την τρέχουσα θερινή περίοδο, ενώ ανακοίνωσε μείωση της χωρητικότητς του προγράματος για το 2021.
Πιο αναλυτικά, οι κρατήσεις της TUI για αυτό το καλοκαίρι μειώθηκαν κατά 81% και η χωρητικότητα για τις μελλοντικές σεζόν έχει προσαρμοστεί ώστε να αντικατοπτρίζει τον αντίκτυπο της σταδιακής ανάκαμψης από την πανδημία Covid-19.
Αυτό ισοδυναμεί με την πώληση μέχρι τις 2 Αυγούστου, του 16%, μόλις του προγράμματος, αντανακλώντας τον αντίκτυπο των ακυρώσεων από τα μέσα Μαρτίου, έναντι 88% που είχε πουληθεί στο ίδιο χρονικό σημείο πέρυσι.
Για την επερχόμενη χειμερινή περίοδο, η TUI έχει μεώσει την χωρητικότητα του χειμώνα κατά 40%, με τους αριθμούς για το Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 5%.
Προσαρμογή χωρητικότητας
Η χωρητικότητα για το καλοκαίρι του 2021 έχει μειωθεί κατά 20%, με ευελιξία για περαιτέρω αλλαγές. Όπως ανακοινώθηκε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, οι κρατήσεις για το 2021, είναι προς το παρόν σημαντικά αυξημένες κατά 145%, καθώς οι τουρίστες κάνουν κρατήσεις για διακοπές από αυτό το καλοκαίρι. Ωστόσο η αύξηση αυτή, όσο μεγάλη κι αν φαίνεαι έχει ως βάση αναφοράς τις εφετινές, πολύ χαμηλές κρατήσεις.
Οι τρεις εταιρίες Κρουαζιέρας της TUI παρέμειναν σε αναστολή καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου, ακολουθώντας τις συμβουλές τόσο της γερμανικής όσο και της βρετανικής κυβέρνησης, ενώ πάνω από το 50% των ξενοδοχείων του ομίλου σε όλο τον κόσμο έχουν ανοίξει ξανά. Παράλληλα, οι κρουαζιέρες μικρής διάρκειας , στην Ευρώπη, ξανάρχισαν αυτό το μήνα από τη Γερμανία.
Για το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (Απρίλιος – Ιούνιος), ο Όμιλος TUI ανακοίνωσε ζημιά 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, έναντι κερδών 102 εκατομμυρίων ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι συνολικές ζημίες για τους εννέα μήνες από τον Οκτώβριο του 2019 έφτασαν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως έγραψε χθες το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η TUI και η κρατική αναπτυξιακή τράπεζα KfW, συμφώνησαν να αυξήσουν την υπάρχουσα χρηματοδότηση κατά 1,2 δισ. ευρώ, προκειμένου ο όμιλος α διαθέτει ικανοποιητική ρευστότητα ενόψη της χειμερινής περιόδου. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έλαβε ακόμη 1,8 δισ. ευρώ σαν στήριξη μέσω αντίστοιχης διαδικασίας τον Απρίλιο 2020.
Στο προηγούμενο οικονομικό έτος ο όμιλος είχε επιτύχει λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 893 εκατομμυρίων ευρώ, που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, EBITA συμβατό με τις προσδοκίες, ικανοποιητικές λειτουργικές επιδόσεις, παρά την επίπτωση της καθήλωσης των αεροσκαφών Boeing 737 MAX και σημαντική ανάπτυξη των βασικών δραστηριοτήτων σε ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και δραστηριότητες.
Τα κυριότερα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, στην προηγούμενη χρήση, είχαν ως εξής:
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 2,71% στα 18,9 δισ. Ευρώ
Μείωση της κερδοφορίας κατά 25,6%, στα 893 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 1,183 δισ. Ευρώ) λόγω της καθήλωσης 737 MAX
Εξαιρουμένου του αντίκτυπου της καθήλωσης των 737 MAX, το EBITA της TUI ευθυγραμμίζεται με το επίπεδο ρεκόρ που είχε το 2018, στα 1,186 δισ. Ευρώ
Η διοίκηση του ομίλου δε ανάμενε αύξηση κερδών για το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 950 εκατ. ευρώ και 1,05 δισ.
«Παγκόσμια ευθυγράμμιση»
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν τα ετήσια κόστη σε ολόκληρο τον όμιλο μειώνονται κατά 30% σε μια «παγκόσμια αναπροσαρμογή», ενώ “Έχει προκληθεί μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση των δραστηριοτήτων μας σε όλες τις επιχειρηματικές μονάδες και εταιρείες του ομίλου παγκοσμίως για τον προσδιορισμό των οφελών και των εξοικονομήσεων”.
Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, «Στοχεύουμε σε μια μόνιμη ετήσια εξοικονόμηση άνω των 300 εκατομμυρίων € με τα πρώτα οφέλη να αναμένεται να παραδοθούν από το οικονομικό έτος 2021 και τα πλήρη οφέλη το 2023. Ο Όμιλος TUI θα γίνει ισχυρότερος, πιο λιτός, πιο ψηφιακός και πιο ευέλικτος, σε μια πολύ πιο ενοποιημένη αγορά».
Η TUI βλέπει το οικονομικό έτος 2020-21 ως μια περίοδο μετάβασης, με μια περαιτέρω αύξηση των κρατήσεων, καθώς ανοίγουν περισσότεροι προορισμοί και επιστρέφει η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.