TUI – Μ. Μαυρόπουλος: Δεν αξιοποιεί η Ελλάδα τις απώλειες της Τουρκίας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θεαματική ήταν η προσέλευση στο πρώτο τουριστικό συνέδριο που διοργάνωσαν στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης πέντε Διμερή Εμπορικά Επιμελητήρια, Ελληνο-αμερικανικό, Ελληνο-βρετανικό, Ελληνο-γαλλικό, Ελληνο-γερμανικό και Ελληνο-ιταλικό μαζί με το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κ. Μακεδονίας με θέμα «Βόρεια Ελλάδα – 365 Ημέρες Τουρισμός».
Στο συνέδριο χορηγός ήταν το money-tourism.gr και η KSD.

ksd photo
ksd photo

Τους συνέδρους καλωσόρισε, εκπροσωπώντας τα πέντε επιμελητήρια ο πρόεδρος του Ελληνο- Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Σίμος Αναστασόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι η Ελλάδα εκτός από ασφαλής προορισμός θα πρέπει να αναδειχθεί και ως ένας εναλλακτικός προορισμός με ποικίλες δράσεις για όλο το χρόνο. Θα πρέπει να δοθεί από την Πολιτεία η δέσμευση για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, στο οποίο μπορεί να συμβάλλει ο τουρισμός. «Η τουριστική βιομηχανία», είπε, «μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τη βάση για τη νέα Ελλάδα, την Ελλάδα του 2020».

Στο σύντομο χαιρετισμό της η αναπληρώτρια Γ.Γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων κ. Β. Τεκτονίδου, αναφέρθηκε στη μεγάλη συμβολή του τουρισμού στην απασχόληση ανακαλώντας στοιχεία από τη μακρόχρονη εμπειρία της σε θέση εργασίας του ΟΑΕΔ και επεσήμανε πως «ο τουρισμός, διαχρονικά, αποτελούσε το αποκούμπι των ανέργων», ενώ εξακολουθεί να εξασφαλίζει το 20% των θέσεων απασχόλησης με σταθερές σχέσεις εργασίας.

mpoutaris_365Ολιγόλεπτο χαιρετισμό απηύθυνε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος μίλησε για ανάγκη «αποσοβιετοποίησης» της ελληνικής οικονομίας, εξήρε την ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία και συνεργασία και πρότεινε τη χρηματοδότηση του τουρισμού από επαγγελματίες ως απάντηση στην έλλειψη κρατικών πόρων για διαφήμιση. Επανέλαβε την πρότασή του για επιβολή τέλους διανυκτέρευσης και ανέφερε χαρακτηριστικά πως «εάν υπήρχε τέλος 1 ευρώ για τις 25 εκατ. διανυκτερεύσεις του περασμένου χρόνου θα μαζεύαμε 25 εκατ. ευρώ και θα κάναμε αγγέλους».

«Ο τουρισμός πολυτελείας μπορεί να έχει πολύ καλές προοπτικές στην Ελλάδα, καθώς άτομα του διεθνούς jet set, διαθέτουν από 1.273 μέχρι και 25.000 ευρώ τη βραδιά, για να μείνουν σε ένα δωμάτιο ή μια υπερλούξ βίλα του exclusive resort «Aman Zoe» που δημιούργησε η Dolphin Capital Partners, στην Αργολίδα και το οποίο μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση».

Τα παραπάνω τόνισε η διευθύντρια πωλήσεων και marketing της Dolphin Capital Partners κυρία Κατερίνα Κατώπη, από το βήμα του συνεδρίου. Το ύψος επένδυσης  του επιτυχημένου project της Dolphin Capital φτάνει τα 100 εκατ. Ευρώ. Το 30% των φιλοξενουμένων του Aman Zoe, μετακινούνται ως εκεί με ελικόπτερο, για να απολαύσουν τις πολυτελείς εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που προσφέρει το brand name «AMAN» αλλά πάνω απ΄ όλα, την ιδιωτικότητα. Το Aman Zoe, το οποίο άνοιξε χτες, για τη σεζόν του 2016, διαθέτει μόλις 38 δωμάτια, εκ των οποίων τα 20 είναι κιόλας κρατημένα και εκτός αυτού, στις μεγάλες εκτάσεις πρασίνου που το περικλείουν έχουν κατασκευαστεί βίλες που διαθέτουν από 4 μέχρι 9 υπνοδωμάτια και οι οποίες διατέθηκαν προς πώληση. Οι εθνικότητες που το προτιμούν είναι Ελβετοί, Άγγλοι, Ελληνοαμερικανοί, Καναδοί και Γάλλοι. Η Dolphin Capital έχει επενδύσει σε οκτώ projects στη Νότια Ελλάδα, στην Κύπρο, την Τουρκία, την Κροατία, τα Κανάρια Νησιά και η βορειοελλαδίτισσα αντιπρόσωπός της κ. Κατώπη, δέχτηκε με χαρά τις παρακινήσεις των παρευρισκομένων στο πάνελ για μια σοβαρή μελέτη επένδυσης και στη Β. Ελλάδα.

mavropoulos_tuiΜε αισιόδοξους τόνους άνοιξε την ομιλία του ο κ. Μ. Μαυρόπουλος, διευθυντής της TUI Destination Services για την Ανατολική Μεσόγειο, τονίζοντας πως η φετινή τουριστική σεζόν θα πάει καλά για την Ελλάδα, χωρίς όμως να αξιοποιούνται οι απώλειες που καταγράφει η Τουρκία και οι οποίες θα μπορούσαν να δώσουν πολύ μεγαλύτερη άνοδο και πρόσθεσε πως αν υπάρξει σταθερότητα, ο εισερχόμενος τουρισμός θα καταγράψει μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση. Εβρισκόμενοι κοντά στην Τουρκία, σε μία «φλεγόμενη περιοχή», δεν εισπράττουμε μερίδιο από τη μεγάλη μείωση, της τάξης του 40%, στον τουρκικό τουρισμό με αποτέλεσμα όλες τις ακυρώσεις, μέχρι στιγμής, να τις ωφελείται η Ισπανία. Έδωσε εξαιρετικές προβλέψεις για την Κύπρο και αρκετά θετικές για τους ανταγωνιστές μας Κροατία, Ιταλία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Συνεχίζοντας, ο κ. Μαυρόπουλος, τόνισε πως η Ελλάδα αποτελεί στρατηγικό προορισμό για την TUI και πως τώρα που οι «καλοί Ρώσοι τουρίστες» έχουν μειωθεί, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, πρέπει να επανασχεδιαστεί η τουριστική πολιτική της περιοχής και μέσα από συντονισμένες ενέργειες, σε βάθος 5-10 ετών, η περιοχή να προσελκύσει και πάλι τον όγκο των παλιών της δυτικοευρωπαίων πελατών, που θα της φέρουν ανάπτυξη, καθότι οι Γερμανοί και οι Άγγλοι, φέτος, αποτελούν την πρώτη τουριστική δύναμη για τη χώρα μας. Στις προκλήσεις των τελευταίων χρόνων που αναστάτωσαν μεγάλο μέρος των τουριστών παγκοσμίως, ο κ. Μαυρόπουλος είπε πως καθημερινά οι TUI εξυπηρετούσε 200.000 τουρίστες και δεν υπήρξαν δυσαρεστημένοι πελάτες γιατί ένας στόλος 800 ατόμων εξυπηρετούσε κάθε πρόβλημά τους. Η συνταγή επιτυχίας της TUI συνοψίζεται στο συνδυασμό «Λύνουμε τα προβλήματα τη στιγμή που δημιουργούνται», «Παρέχουμε αυθεντικές υπηρεσίες», «Εστιάζουμε πολύ στην ασφάλεια και την προστασία πελατών και στελεχών μας» και «Διαφοροποιούμαστε, συνεργαζόμενοι με ξενοδοχεία που διαθέτουν θεματικό χαρακτήρα (για οικογένειες, για ζευγάρια, για λάτρεις των σπορ ή του περιβάλλοντος κ.ά.)» και τελικά «Δημιουργούμε χαμόγελα».

tasios_365Για ακόμα μια φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος τόνισε ότι με συνέργειες οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής κατάφεραν να κάνουν γνωστό το τουριστικό τους προϊόν ανά τον κόσμο. Η αναγνωρισιμότητα, έφερε περισσότερους από 1.000.000 επισκέπτες ετησίως, από τουλάχιστον σαράντα εθνικότητες, καθιστώντας τη Χαλκιδική στον τέταρτο δημοφιλέστερο ελληνικό προορισμό, με 550 χλμ ακτογραμμής, τρίτη σε γαλάζιες σημαίες και πολλές πιστοποιήσεις από διεθνείς περιβαλλοντικούς οργανισμούς όπως η UNESCO. Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες φιλοξενίας διαθέτει 90.000 κλίνες και 35 κάμπινγκ. Τα τελευταία χρόνια έχουν επενδυθεί πάνω από 300 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχειακές υποδομές, με κυριότερους επενδυτές τους IKOS-SANI και MEDICINE HEALTH. Όμως, τουρισμός 365 ημέρες το χρόνο συνεπάγεται σύνδεση της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη και όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Αξιοποιώντας το Έτος Αριστοτέλη 2016 -2017, η τουριστική Χαλκιδική κτίζει μεγάλη καμπάνια για ένα νέο, ιδιαίτερο τουριστικό προϊόν.

Αμέσως μετά, στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος και CEO της Navigator Travel & Tourist Services κ. Στυλιανόπουλος υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να ελπίζει ότι θα γίνει home port, γιατί δεν διαθέτει τις απαιτούμενες αεροπορικές συνδέσεις με Αμερική. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι προορισμός διέλευσης κρουαζιερόπλοιων στον άξονα Βόλος – Θεσσαλονίκη – Καβάλα και κυρίως αναπτύσσοντας συνδέσεις με την Τουρκία.  Ο κ. Στυλιανόπουλος επέκρινε την «τυφλή» αύξηση των εισιτηρίων στα μουσεία, κρίνοντας πως επηρέασε αρνητικά τους πελάτες κρουαζιέρας και χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα μια πρωτοβουλία πώλησης πακέτου κρουαζιέρας και γαστρονομίας καθώς, όπως είπε, οι πελάτες κρουαζιέρας, ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων έχουν πολλές διαβαθμίσεις ενδιαφερόντων με κυρίαρχη αυτήν του καλού φαγητού. Ωστόσο, η αίσθηση του κυρίου Στυλιανόπουλου ήταν πως οι κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν πολλά προβλήματα σε αντίθεση με τη Δυτική Μεσόγειο, στην οποία επικεντρώνεται το μεγαλύτερο ποσοστό ενδιαφέροντος.

Ο κ. Ewald Schilberz, διευθύνων σύμβουλος της Pro.Training Tours, μίλησε για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά του τουρισμού των sports, λέγοντας ότι οι τουριστικές μονάδες που συνδυάζουν και αθλητικές εγκαταστάσεις, αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα στην επιλογή προορισμού για 4 εκατομμύρια Γερμανούς αθλητές, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, για 20 εκατομμύρια Ευρωπαίους ενώ οι ορειβάτες στην Ευρώπη υπολογίζονται στα 30 εκατομμύρια άτομα. Σε αυτό το είδος του εναλλακτικού τουρισμού οι κύριοι ανταγωνιστές είναι η Μαγιόρκα, η Τουρκική Ριβιέρα και τα Κανάρια Νησιά. Στην Ελλάδα καταλληλότερη περιοχή για την ανάπτυξη του τουρισμού των σπορ είναι η Κρήτη, για λόγους κλίματος.

Η κυρία Κ. Ουδατζή διευθύντρια του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης μίλησε για τον σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα μουσειακό τουρισμό, ένα σημαντικότατο κομμάτι του ευρύτερου πολιτιστικού τουρισμού που αναπτύσσεται αλματωδώς σε όλο το δυτικό κόσμο. Για την καθιέρωση αυτού του είδους τουρισμού απαραίτητη είναι όπως είπε, η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε σχέση με άλλες πόλεις και περιοχές. Τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά καθώς θα επιτευχθεί ένας μεγάλος πόλος έλξης ιδιωτικών επενδύσεων στην περιοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το οποίο και ανέλυσε, είναι το πολιτιστικό μοντέλο της Ισπανίας και ιδιαιτέρως «το φαινόμενο Μπιλμπάο».

Συγκρατημένα αισιόδοξος ότι και το 2016 θα αποτελέσει χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό, δήλωσε από το βήμα του συνεδρίου ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας, τονίζοντας την προετοιμασία που πραγματοποιείται για την προώθηση των χιονοδρομικών κέντρων, τον ιαματικό, ιατρικό, θρησκευτικό τουρισμό και τον αγροτουρισμό. Στόχοι του υπουργείου Τουρισμού αποτελούν, όπως είπε, η αναβάθμιση των υποδομών, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η παροχή υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας στους τουρίστες. Ο κ. Τζιάλλας τόνισε ότι ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τα χιονοδρομικά κέντρα και τον ιαματικό τουρισμό και επίκεινται αντίστοιχες παρεμβάσεις για τον ιατρικό τουρισμό και τον αγροτουρισμό, σε συνεργασία με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Επιπλέον, συγκροτούνται ομάδες εργασίας για τον ιατρικό και θρησκευτικό τουρισμό, αποτελούμενες από υπηρεσιακούς παράγοντες και εμπειρογνώμονες. Ακολουθώντας μια «επιθετική» επικοινωνιακή πολιτική το υπουργείο Τουρισμού, συμμετέχει σε όλες τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Παράλληλα με τις παραδοσιακές, επενδύει και σε αναδυόμενες αγορές και έχει παρουσία στην Κίνα, το Ιράν, το Ντουμπάι και το Ισραήλ. Για τη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε ότι έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει τον πολιτιστικό τουρισμό και τόσο η Θεσσαλονίκη όσο και η Αλεξανδρούπολη έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να αναπτυχθούν σε city break. Επιπλέον, το 2016 είναι η επετειακή χρονιά συμπλήρωσης χιλίων χρόνων ρωσικού μοναχισμού στο Άγιο Όρος και παράλληλα το έτος Ελλάδας-Ρωσίας, του οποίου οι εκδηλώσεις αρχίζουν την επόμενη εβδομάδα στην Αγία Πετρούπολη, δημιουργώντας πολύ ευνοϊκές προϋποθέσεις για την προσέλκυση Ρώσων τουριστών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *