©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

TUI: Πάνω από 8 εκατ. κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 | Αυξημένες κατά 13% | Ελλάδα, Ισπανία και Τουρκία οι “πρωταγωνίστριες” | Υψηλότερες κατά 26% οι τιμές έναντι του 2019

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημαντικά αυξημένες κατά 13% είναι οι κρατήσεις της TUI για το φετινό καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι τέτοια εποχή, με τον ρυθμό των τελευταίων έξι εβδομάδων να παραμένει ισχυρός, 6% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. Συνολικά, μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί 8,3 εκατομμύρια κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023, με την Ελλάδα, την Ισπανία και την Τουρκία να παραμένουν οι πιο δημοφιλείς καλοκαιρινοί προορισμοί.

Από την άλλη, οι μέσες τιμές είναι κατά 26% υψηλότερες σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019.

Επί του παρόντος, το 55% του θερινού προγράμματος έχει πωληθεί, ποσοστό που είναι κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από ό,τι την αντίστοιχη χρονική στιγμή πέρυσι για το καλοκαίρι του 2022 και σε γενικές γραμμές ευθυγραμμισμένο με το καλοκαίρι του 2019. Συνολικά, οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 έχουν ανέλθει στο 96% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Οι μέσες τιμές για το φετινό καλοκαίρι είναι 8% υψηλότερες από πέρυσι και σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019 είναι κατά 26% υψηλότερες.

Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να προηγείται στις πωλήσεις στο πανευρωπαϊκό δίκτυο της TUI, με το 64% του προγράμματος να έχει πωληθεί. Οι κρατήσεις συμβαδίζουν με την προηγούμενη σεζόν και είναι αυξημένες κατά 10%, έναντι της προ-πανδημικής περιόδου, ενώ υψηλότερες είναι και οι μέσες τιμές.

Αναφορικά με τη χωρητικότητα, δεδομένων των θετικών τάσεων στις κρατήσεις, η TUI εκτιμά ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα του καλοκαιριού του 2019.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 12,9 εκατομμύρια κρατήσεις κατά τη διάρκεια της χειμερινής και της θερινής περιόδου, ενώ 4,2 εκατομμύρια πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο αιχμής των κρατήσεων στις αρχές του 2023.

Για τον χειμώνα 2022/23, πραγματοποιήθηκαν 4,7 εκατομμύρια κρατήσεις. Οι συνολικές κρατήσεις για το χειμερινό πρόγραμμα 2022/23 είναι αυξημένες κατά 133%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος και κατά 88%, σε σχέση με τον προ-πανδημικό χειμώνα 2018/19.

Οι μέσες τιμές είναι κατά 10% υψηλότερες από την προηγούμενη χειμερινή περίοδο. Σε σύγκριση με τον χειμώνα 2018/19, οι μέσες τιμές έχουν αυξηθεί κατά 29%.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι χειμερινές κρατήσεις επέστρεψαν στα επίπεδα της περιόδου 2018/19 με σημαντικά υψηλότερες μέσες τιμές, σε σύγκριση με τον προ-πανδημικό χειμώνα.

“Το 2023 θα είναι ένα δυνατό καλοκαίρι και ένα καλό οικονομικό έτος, με σημαντικά υψηλότερο λειτουργικό αποτέλεσμα. Οι στρατηγικές μας πρωτοβουλίες πιάνουν τόπο, τα κρατικά χρέη έχουν εξοφληθεί. Στόχος μας είναι η επιστροφή στην προηγούμενη δυναμική και κερδοφόρα ανάπτυξη”, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Sebastian Ebel.

Οι επιδόσεις

Τα έσοδα σκαρφάλωσαν κατά περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ετήσια βάση στα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2023 (Ιανουάριος-Μάρτιος). Το υποκείμενο EBIT του ομίλου βελτιώθηκε σημαντικά κατά 88 εκατ. ευρώ σε -242 εκατ. ευρώ στο εποχικά ασθενέστερο δεύτερο οικονομικό τρίμηνο. Ενώ, ο αριθμός των πελατών που ταξίδεψαν με την TUI κατά την εξεταζόμενη περίοδο αυξήθηκε σε 2,4 εκατομμύρια.

Στον τομέα Holiday Experiences, η εταιρία πέτυχε λειτουργικό κέρδος πάνω από το επίπεδο του 2019 για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο. Το υποκείμενο EBIT βελτιώθηκε σημαντικά το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο σε 78,0 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 23,7 εκατ. ευρώ).

Η Riu συνέβαλε ιδιαίτερα σε αυτή τη θετική εξέλιξη, με την Καραϊβική, τα Κανάρια Νησιά και το Πράσινο Ακρωτήριο να είναι οι πιο σημαντικοί προορισμοί. Η συνολική πληρότητα των ξενοδοχείων και θέρετρων αυξήθηκε κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση σε 83%.

Τα ξενοδοχεία στην Καραϊβική πέτυχαν μέσο ποσοστό πληρότητας 92%, με το Μεξικό να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός με 93% το δεύτερο τρίμηνο. Τα ξενοδοχεία στα Κανάρια Νησιά είχαν επίσης μεγάλη ζήτηση αυτόν τον χειμώνα, επιτυγχάνοντας μέση πληρότητα 86%. Άλλοι βασικοί προορισμοί αυτό το τρίμηνο ήταν η Αίγυπτος και το Πράσινο Ακρωτήριο.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 16% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στα 100 ευρώ.

Στον τομέα της κρουαζιέρας το υποκείμενο EBIT βελτιώθηκε σημαντικά σε 14,8 εκατ. ευρώ από ζημίες το προηγούμενο έτος (β’ τρίμηνο 2022: -73,5 εκατ. ευρώ). Η πληρότητα των πλοίων κυμάνθηκε μεταξύ 67% και 95% και οι διαθέσιμες ημέρες επιβατών αυξήθηκαν κατά 47% σε 2,4 εκατομμύρια.

Ο τομέας της κρουαζιέρας συνεχίζει να ανακάμπτει και πέτυχε το τέταρτο συνεχόμενο θετικό τρίμηνο από πλευράς κερδών, με την TUI Cruises να παράγει κέρδη μετά από φόρους ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ για τον όμιλο TUI κατά την υπό εξέταση περίοδο.

Για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2023, η μέση ημερήσια τιμή για την TUI Cruises είναι επί του παρόντος κατά 1% υψηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με πληρότητα 23 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη από την ίδια περίοδο πέρυσι.

Στον τομέα Αγορές & Αερογραμμές, η υποκείμενη ζημία EBIT ύψους 308,5 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2023 ήταν υψηλότερη από ό,τι το προηγούμενο έτος (β’ τρίμηνο 2022: -262,2 εκατ. ευρώ) και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019. Το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους περιλάμβανε κέρδος 43 εκατ. ευρώ από την αναπροσαρμογή και την εκκαθάριση μη αποτελεσματικών θέσεων αντιστάθμισης κινδύνου, καθώς και περίπου 50 εκατ. ευρώ σε κρατικές αποζημιώσεις.

Εξαιρουμένων αυτών των επιδράσεων, το αποτέλεσμα της περιόδου αναφοράς αυξήθηκε κατά 47 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι παραδοσιακοί προορισμοί μικρών και μεσαίων αποστάσεων, όπως τα Κανάρια νησιά και η Αίγυπτος, ήταν και πάλι δημοφιλείς προορισμοί για τους επισκέπτες της TUI, αλλά και οι προορισμοί μεγάλων αποστάσεων, όπως το Μεξικό και η Δομινικανή Δημοκρατία, είχαν επίσης ζήτηση.

Συνολικά, ωστόσο, ο τομέας συνέχισε να επηρεάζεται από τις πληθωριστικές πιέσεις, ιδίως στο ενεργειακό κόστος, καθώς και από τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Η TUI Musement που προσφέρει περιηγήσεις και δραστηριότητες, μείωσε τις υποκείμενες ζημίες EBIT σε 12,7 εκατ. ευρώ την υπό εξέταση περίοδο από 18,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Κατά το υπό εξέταση τρίμηνο, η TUI Musement επωφελήθηκε από την αύξηση των μεταφορών επισκεπτών, με συνολικά 3,4 εκατομμύρια μεταφορές σε προορισμούς (προηγούμενο έτος: 2,5 εκατομμύρια). Επιπλέον, πωλήθηκαν περίπου 1,3 εκατομμύρια εμπειρίες, περίπου 0,7 εκατομμύρια περισσότερες από ό,τι το προηγούμενο τρίμηνο (2ο τρίμηνο 2022: 0,7 εκατομμύρια). Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των κρατήσεων για εκδρομές και δραστηριότητες σχεδόν διπλασιάστηκε.

Αποκαλύπτοντας αυξημένα έσοδα για το τρίμηνο ύψους 1,2 δισ. ευρώ για τη βόρεια περιοχή του ομίλου, η οποία περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, η ΤUΙ ανακοίνωσε μειωμένες ζημίες ύψους 147,5 εκατ. ευρώ έναντι 180,9 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο πέρυσι.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *