tui
Φωτό: TUI Group

TUI: +20% οι τιμές, στο 90% του 2019 οι κρατήσεις | Θετικά αποτελέσματα στο 9μηνο, κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετά από εννέα μήνες στο τρέχον οικονομικό έτος που ολοκληρώνεται στις 30 Σεπτεμβρίου, η TUI ανακοίνωσε τα έως τώρα οικονομικά αποτελέσματα που συνεχίζουν να “δείχνουν” σημαντικά θετικό υποκείμενο EBIT για το 2022, αλλά και επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα, όπως επιβεβαίωσαν ο CEO της TUI Fritz Joussen και ο διάδοχός του, CFO Sebastian Ebel, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου.

“Τα στοιχεία μετά από εννέα μήνες επιβεβαιώνουν τις τάσεις και τις προσδοκίες μας για το 2022. Βιώνουμε ένα ισχυρό ταξιδιωτικό καλοκαίρι. Η TUI έχει εξασφαλίσει ότι οικονομικά και λειτουργικά θα επανέρθει σε τροχιά, όταν παραδώσω την προεδρία στον Sebastian Ebel στις 30 Σεπτεμβρίου. Όλοι οι τομείς ανάπτυξης που επεκτάθηκαν τα τελευταία χρόνια βρίσκονται και πάλι σε καλό δρόμο μετά τον κορωνοϊός: Ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ο τομέας των εκδρομών και δραστηριοτήτων με την ψηφιακή μας θυγατρική TUI Musement. Η TUI ήταν ισχυρή και κερδοφόρα πριν από τον κορωνοϊό και θα συνεχίσει να είναι έτσι και μετά την κρίση του αιώνα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς και τους εργαζομένους μας για την τεράστια δέσμευσή τους. Μετά από δύο χρόνια διαχείρισης της κρίσης, μπορούν τώρα να επικεντρωθούν και πάλι στην ανάπτυξη της εταιρείας. Ο Sebastian Ebel γνωρίζει την εταιρεία και τον κλάδο. Με αυτόν, η TUI βρίσκεται στα καλύτερα χέρια όσον αφορά τη νέα ανάπτυξη και την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού”, δήλωσε ο Fritz Joussen.

Οι εξελίξεις

Ένα συνεχιζόμενο ισχυρό ταξιδιωτικό Καλοκαίρι του 2022 με αμετάβλητη υψηλή ζήτηση για διακοπές εξασφάλισε ένα έντονα βελτιωμένο τρίτο τρίμηνο του 2022 για τον όμιλο TUI με ένα  παρόμοιο αποτέλεσμα.

Ο βασικός τομέας Holiday Experiences με τα Ξενοδοχεία, τις Κρουαζιέρες και τις Εκδρομές και Δραστηριότητες, καθώς και η Κεντρική Περιφέρεια της Ευρώπης με τους tour operators στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Πολωνία, επέστρεψαν σε λειτουργικά κέρδη κατά την υπό εξέταση περίοδο. Εξαιρουμένων των απροσδόκητων πρόσθετων δαπανών λόγω των προβλημάτων στην ευρωπαϊκή αεροπορική κυκλοφορία, ο Όμιλος πέτυχε θετικό λειτουργικό τριμηνιαίο αποτέλεσμα για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας (48 εκατ. ευρώ).

tuiΟ Sebastian Ebel, οικονομικός διευθυντής και νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI, δήλωσε: “Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν. Οι διακοπές συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των προγραμματισμένων δαπανών – αυτό δεν έχει αλλάξει. Παρόλο που ολόκληρος ο ευρωπαϊκός τομέας των αεροπορικών εταιρειών συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, εμείς ανεβάσαμε με επιτυχία τις δραστηριότητές μας με σημαντική αύξηση της ζήτησης και πετύχαμε ένα καλό τρίτο τρίμηνο. Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά ότι το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι εύρωστο. Η TUI είναι ένα ισχυρό εμπορικό σήμα, το οποίο εμπιστεύονται οι παραθεριστές και οι συνεργάτες μας στους προορισμούς. Αντιμετωπίζουμε με συνέπεια τις επιχειρησιακές προκλήσεις της επανεκκίνησης. Θέλουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας τα συνήθη υψηλά στάνταρ ποιότητας και εξυπηρέτησης της TUI. Τα θέματα της ποιότητας και της εμπειρίας των πελατών βρίσκονται επομένως στην κορυφή της ατζέντας μου. Για το σκοπό αυτό, θα συμμετάσχω σε εντατικούς διαλόγους με τους προορισμούς, το λιανικό εμπόριο, αλλά και με τους εταίρους του συστήματος, όπως τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες. Το ταξιδιωτικό Καλοκαίρι της TUI θα είναι ισχυρό, με τη χωρητικότητα να βρίσκεται σχεδόν στα προ κρίσης επίπεδα το 2019. Αναμένουμε ένα σημαντικά θετικό υποκείμενο EBIT για το σύνολο του έτους”.

Προοπτικές: Το Καλοκαίρι του 2022 αναμένεται να είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο κρατήσεων με το καλοκαίρι του 2019 – οι μέσες τιμές σημαντικά υψηλότερες από το 2019

Η δυναμική των κρατήσεων συνεχίζει να είναι ενθαρρυντική. Κατά την περίοδο αναφοράς, 5,1 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδεψαν με την TUI. Η TUI έχει σήμερα ήδη 11,5 εκατομμύρια πελάτες για το Καλοκαίρι του 2022. Σε επίπεδο ομίλου, οι κρατήσεις βρίσκονται στο 90% του επιπέδου του Καλοκαιριού 2019.

Fritz Joussen και Κωνσταντίνος Στ. Δεριζιώτης | ©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, το ποσοστό αυτό αυξάνεται και πάλι, με τις κρατήσεις για την περίοδο αυτή να βρίσκονται σήμερα στο 93% του επιπέδου πριν από την κρίση.

Ειδικότερα για την TUI Deutschland, οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί κατά περίπου 20 τοις εκατό από την τελευταία ενημέρωση του Μαΐου, σε σύγκριση με το ίδιο επίπεδο κρατήσεων για το Καλοκαίρι 2019.

Η TUI επαναλαμβάνει την προσδοκία της να φθάσει σχεδόν στο επίπεδο κρατήσεων του καλοκαιριού 2019 το καλοκαίρι του 2022. Οι δύο τάσεις που παρατηρήθηκαν προηγουμένως παραμένουν άθικτες: οι παραθεριστές συνεχίζουν να κάνουν περισσότερες κρατήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα και ταυτόχρονα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το ταξίδι τους. Οι μέσες τιμές βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο για το καλοκαίρι του 2022, στο +18%: οι παραθεριστές κάνουν περισσότερες κρατήσεις σε πακέτα διακοπών και σε υπηρεσίες υψηλότερης αξίας, όπως αναβαθμίσεις δωματίων και μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή.

Αποτελέσματα γ’ τριμήνου 2022: υποκείμενα αποτελέσματα EBIT του ομίλου εξαιρουμένων των παρεπόμενων δαπανών κερδοφόρα για πρώτη φορά

Κατά την περίοδο αναφοράς από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2022, ο αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε κατά 84% σε σύγκριση με το 2019, ενώ τα έσοδα βελτιώθηκαν σε 4,43 δισ. ευρώ – σχεδόν επτά φορές περισσότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι (650 εκατ. ευρώ). Το υποκείμενο EBIT ανήλθε σε -27 εκατ. ευρώ – συμπεριλαμβανομένων 75 εκατ. ευρώ πρόσθετου κόστους που προκλήθηκε από τις παρατυπίες, ιδίως στη βρετανική αεροπορική κίνηση. Η ίδια η TUI μετέφερε το 96% όλων των επισκεπτών στους προορισμούς των διακοπών τους εγκαίρως ή με καθυστερήσεις μικρότερες των τριών ωρών τον Μάιο και τον Ιούνιο – οι περίπου 200 ακυρώσεις πτήσεων κατά την περίοδο αυτή αφορούν κυρίως αναχωρήσεις από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ και αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% του συνολικού θερινού προγράμματος. Χωρίς αυτά τα πρόσθετα έξοδα, το υποκείμενο EBIT του Ομίλου θα ήταν 48 εκατομμύρια ευρώ, το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας.

Ο βασικός τομέας Holiday Experiences με τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα, τις κρουαζιέρες και τις δραστηριότητες TUI Musement είναι θετικός για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας: το υποκείμενο EBIT του τομέα ανήλθε σε 122 εκατ. ευρώ την περίοδο αναφοράς (γ’ τρίμηνο 2021: -186 εκατ. ευρώ).

Ο τομέας Hotels & Resorts συνέχισε την επιτυχημένη ανάπτυξή του και σημείωσε θετικά κέρδη για τέταρτο συνεχόμενο οικονομικό τρίμηνο. Την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2022, το υποκείμενο EBIT ανήλθε σε 105 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -70 εκατ. ευρώ), το οποίο ήταν επίσης κατά 12 εκατ. ευρώ υψηλότερο από το θετικό έτος 2019. Το μέσο εισόδημα που παράγεται ανά κλίνη ανά διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 4% σε ετήσια βάση σε 73 ευρώ, ενώ η χρησιμοποίηση της δυναμικότητας βελτιώθηκε κατά 29 ολόκληρες ποσοστιαίες μονάδες σε 74%.

Για τον τομέα της κρουαζιέρας, ο Όμιλος είχε συμβουλεύσει για ανάκαμψη κατά το δεύτερο εξάμηνο του ημερολογιακού έτους. Κατά την υπό εξέταση περίοδο, ο τομέας πέτυχε θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα νωρίτερα από το αναμενόμενο. Και τα 16 πλοία των τριών στόλων της TUI Cruises, της Hapag-Lloyd Cruises και της Marella Cruises ήταν σε λειτουργία, ο συντελεστής πληρότητας των πλοίων κυμάνθηκε μεταξύ 57 και 70 τοις εκατό. Η τάση προς μεταγενέστερες και βραχυπρόθεσμες κρατήσεις συνεχίζεται και εδώ. Το υποκείμενο EBIT στον τομέα της κρουαζιέρας ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ την υπό εξέταση περίοδο (γ’ τρίμηνο 2021: -81 εκατ. ευρώ).

Ο αναπτυσσόμενος τομέας TUI Musement με περιηγήσεις και δραστηριότητες, συνέχισε να επωφελείται από την υψηλή ψηφιοποίηση και το όλο και πιο ευρύ φάσμα προσφορών κατά το τρίτο τρίμηνο. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, πωλήθηκαν δύο εκατομμύρια εκδρομές, περιηγήσεις και δραστηριότητες – σχεδόν δεκαπλάσιες σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο αριθμός των μεταφορών υπερπενταπλασιάστηκε σε 7,2 εκατομμύρια. Για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, η TUI Musement κατέγραψε θετικά λειτουργικά κέρδη: το υποκείμενο EBIT ήταν 14 εκατομμύρια ευρώ (γ’ τρίμηνο 2021: -35 εκατομμύρια ευρώ). Η TUI Musement βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει η κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα για εκδρομές, περιηγήσεις και δραστηριότητες – στο πλαίσιο αυτό, οι αποκλειστικές προσφορές, όπως ιδίως η “TUI Collection”, επεκτείνονται με συνέπεια. Το TUI Musement αναπτύχθηκε ως νέος επιχειρηματικός και αναπτυξιακός τομέας το 2018, μετά την εξαγορά της ιταλικής τεχνολογικής νεοφυούς επιχείρησης Musement, και έκτοτε επεκτείνεται με συνέπεια.

Ο τομέας Markets & Airlines, ο οποίος περιλαμβάνει ταξιδιωτικούς πράκτορες στις βόρειες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), κεντρικές (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) και δυτικές (Κάτω Χώρες, Βέλγιο και Γαλλία) περιοχές, κατέγραψε ισχυρές επιχειρηματικές επιδόσεις σε όλες τις αγορές. Συνολικά, το αποτέλεσμα του τομέα Markets & Airlines βελτιώθηκε κατά 343 εκατ. ευρώ σε -139 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Κεντρική Περιφέρεια κατάφερε να κλείσει για πρώτη φορά και πάλι θετικό τρίμηνο, με το υποκείμενο EBIT να φτάνει τα 24 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος -105 εκατ. ευρώ). Η Βόρεια Περιφέρεια μείωσε τη ζημία της στα -93 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -290 εκατ. ευρώ) και η Δυτική Περιφέρεια σημείωσε υποκείμενο EBIT -70 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -88 εκατ. ευρώ).
Βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες στρατηγικές προτεραιότητες σύμφωνα με την Corona

Μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες της TUI εξακολουθεί να είναι η πειθαρχημένη διαχείριση των μετρητών και του κόστους. Επιπλέον, πρόκειται να αξιοποιηθούν ευκαιρίες για περαιτέρω αναχρηματοδότηση, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το χρέος του κορονοϊού και η συμμετοχή του γερμανικού κράτους. Στόχος είναι η επιστροφή σε έναν σταθερό ισολογισμό με ακαθάριστο δείκτη μόχλευσης κάτω από 3,0x. Μεσοπρόθεσμα, ο Όμιλος αναμένει σημαντική αύξηση του υποκείμενου EBIT σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2019, λόγω της αύξησης των εσόδων και των οφελών από το πρόγραμμα αποδοτικότητας, το οποίο ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο Όμιλος TUI

Ο Όμιλος TUI Group είναι ένας κορυφαίος παγκόσμιος τουριστικός όμιλος και δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο. Η έδρα του ομίλου βρίσκεται στη Γερμανία. Οι μετοχές της TUI είναι εισηγμένες στον δείκτη FTSE 250 του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου του Ανόβερου και στο τμήμα ανοικτής αγοράς του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης. Ο Όμιλος TUI προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες από μία πηγή για τα 27 εκατομμύρια πελάτες του, εκ των οποίων τα 21 εκατομμύρια στις ευρωπαϊκές εθνικές εταιρείες.

Ολόκληρη η αλυσίδα αξίας του τουρισμού καλύπτεται κάτω από μία στέγη. Αυτό περιλαμβάνει πάνω από 400 ξενοδοχεία και θέρετρα με premium brands όπως τα RIU, TUI Blue και Robinson και 16 κρουαζιερόπλοια, από το MS Europa και το MS Europa 2 στην πολυτελή κατηγορία και τα πλοία εκστρατείας μέχρι τον στόλο Mein Schiff της TUI Cruises και τα κρουαζιερόπλοια της Marella Cruises στη Μεγάλη Βρετανία.

Ο Όμιλος περιλαμβάνει επίσης κορυφαίες μάρκες τουριστικών πρακτόρων και πλατφόρμες διαδικτυακού μάρκετινγκ σε όλη την Ευρώπη, πέντε αεροπορικές εταιρείες με περισσότερα από 100 σύγχρονα αεροσκάφη μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων και πάνω από 1.000 ταξιδιωτικά γραφεία. Εκτός από την επέκταση των βασικών δραστηριοτήτων της με ξενοδοχεία, κρουαζιέρες μέσω επιτυχημένων κοινοπραξιών και δραστηριοτήτων σε προορισμούς διακοπών, η TUI εστιάζει όλο και περισσότερο στην επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών. Ο όμιλος μετασχηματίζεται σε μια ψηφιακή εταιρεία.

Η παγκόσμια ευθύνη για βιώσιμη οικονομική, οικολογική και κοινωνική δράση βρίσκεται στον πυρήνα της εταιρικής μας κουλτούρας. Το Ίδρυμα TUI Care Foundation, το οποίο ξεκίνησε από την TUI, επικεντρώνεται στις θετικές επιπτώσεις του τουρισμού, στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και στην ενίσχυση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προτύπων με έργα σε 25 χώρες. Υποστηρίζει έτσι τους προορισμούς διακοπών στην ανάπτυξή τους.

1 σχόλιο στο “TUI: +20% οι τιμές, στο 90% του 2019 οι κρατήσεις | Θετικά αποτελέσματα στο 9μηνο, κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *