Σήµερα, η απειλή της κλιµατικής αλλαγής έχει κάνει την παρουσία της πιο αισθητή από ποτέ. Για να γίνει εξίσου αισθητή και η προσπάθεια διαφύλαξης της βιωσιµότητας του πλανήτη, χρειάζεται όχι µόνο να εντάξουµε στην καθηµερινότητά µας πράξεις οικολογικής συνείδησης, αλλά συλλογικά, να ακολουθήσουµε µια συγκεκριµένη ρότα.
Τέτοιες χαρακτηριστικές δράσεις παρουσιάζει στα επεισόδιά του το πρόγραµµα «Age of Change: The business of survival» του WWF, παραγωγής BBC StoryWorks Commercial Production.
Σε ένα από τα επεισόδιά του µε τίτλο «Hotel Kitchen: Εδώ το φαγητό έχει αξία», το οποίο υλοποιήθηκε µε την υποστήριξη της Unilever Food Solutions, µαθαίνουµε αρχικά για τρία ελληνικά ξενοδοχεία που εφαρµόζουν µε επιτυχία σύγχρονες πρακτικές, µειώνοντας θεαµατικά τη σπατάλη τροφίµων
Το «Hotel Kitchen» ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 με τα ξενοδοχεία Grecotel Cape Sounio, Aquila Rithymna Beach και Marriott Athens. Συγκεκριμένα, η σπατάλη τροφίμων μειώθηκε έως και 25%, ενώ παράλληλα μειώθηκαν οι δαπάνες, έως και 9% σε ένα από τα συμμετέχοντα ξενοδοχεία. Η επιτυχία τους αυτή οδήγησε στη συμμετοχή 11 ακόμα ξενοδοχείων στο πρόγραμμα, σε Κρήτη, Ρόδο και Κω, για τα έτη 2021-2022. Ένα από αυτά τα ξενοδοχεία είναι το Ikaros Beach Resort & Spa στην Κρήτη, που πρωταγωνιστεί και στο αντίστοιχο επεισόδιο της σειράς.
Τα ξενοδοχεία, με τη συμμετοχή τους σε αυτό το σύγχρονο πρόγραμμα, όχι μόνο προστατεύουν με έναν πρακτικό τρόπο τον πλανήτη, αλλά ακολουθούν τον δρόμο της εξέλιξης και της καινοτομίας, εφαρμόζοντας θετικές αλλαγές στον ξενοδοχειακό κλάδο της χώρας.
Σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και διαρκών αλλαγών, η βιωσιμότητα αποτελεί πυλώνα της φιλοσοφίας της Unilever Food Solutions. Η περιβαλλοντική και η επισιτιστική κρίση, όπως και τα ζητήματα υγείας και διατροφής, μας θέτουν όλους προ των ευθυνών μας. Είμαστε πλέον οι ίδιοι υπεύθυνοι να δράσουμε, οπότε το τι τρώμε και το πού τρώμε αποκτά μεγάλη βαρύτητα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η επένδυση στη βιωσιμότητα έχει πολλαπλά οφέλη σε τρία επίπεδα: ελαχιστοποίηση της σπατάλης και των αποβλήτων τροφίμων, «θετική διατροφή» (positive nutrition), υγεία και ευεξία.
Τα βραχυπρόθεσμα οφέλη για τους επαγγελματίες είναι η μείωση του κόστους, η ποιότητα, η γεύση και η ασφάλεια, ενώ για τους επισκέπτες/καταναλωτές είναι η γεύση, το αίσθημα ικανοποίησης, οι πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, όπως και η προσιτή τιμή και η αξία του φαγητού. Σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, οι βιώσιμες σχέσεις των επαγγελματιών με τους επισκέπτες/καταναλωτές χτίζουν εμπιστοσύνη, ωθώντας σε ανάπτυξη και μεγαλύτερα κέρδη.
Η Unilever Food Solutions πιστεύει σε ένα καλύτερο αύριο για ολόκληρο τον πλανήτη. Γι’ αυτό και δημιουργεί προϊόντα και γεύσεις που βασίζονται σε ποιοτικά, βιώσιμα συστατικά, ενώ συγχρόνως αναλαμβάνει και υποστηρίζει δράσεις αειφορίας. Στόχος μας είναι να κάνουμε κανόνα τον βιώσιμο τρόπο ζωής.