Σε απάντηση στις καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing, η United Airlines προσφέρει στους πιλότους της εθελοντική άδεια άνευ αποδοχών καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, σε μια προσπάθεια να περιορίσει το υπεράριθμο προσωπικό της, σύμφωνα με σημειώματα της εταιρίας και του συνδικάτου των πιλότων, που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.
Εκπρόσωπος της United παραδέχθηκε τον αντίκτυπο των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των αεροσκαφών φέτος, γεγονός που οδήγησε τον αερομεταφορέα στην καθιέρωση “εθελοντικών προγραμμάτων” για τη μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος δεν παρείχε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τα εν λόγω προγράμματα.
Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα που εστάλη στους πιλότους της United, παρέχεται η δυνατότητα να πάρουν άδεια άνευ αποδοχών για ολόκληρο τον μήνα Μάιο ή να επιλέξουν συγκεκριμένες ημερομηνίες. Επιπλέον, οι πιλότοι μπορούν να επιλέξουν ένα πρόγραμμα με κενά διαστήματα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να παίρνουν ή να ανταλλάσσουν βάρδιες ανάλογα με την επιθυμία τους.
Αν και το εν λόγω πρόγραμμα ισχύει προς το παρόν μόνο για τον μήνα Μάιο, το συνδικάτο των πιλότων της United συμβούλεψε τα μέλη του να αναμένουν πρόσθετα προγράμματα που θα επεκταθούν το καλοκαίρι και, ενδεχομένως, το φθινόπωρο.
“Ενώ τα προβλήματα στις παραδόσεις αεροσκαφών αφορούν τους στόλους των 787 και 737, ο αντίκτυπος θα επηρεάσει και άλλους στόλους”, έγραψε το συνδικάτο σε σημείωμά του, προσθέτοντας ότι “η επιλογή και η διάρκεια του προγράμματος δεν είναι γνωστή προς το παρόν”.
Η απόφαση της United να παράσχει στους πιλότους της εθελοντική άδεια ακολουθεί την πρόσφατη ανακοίνωσή της να σταματήσει τις προσλήψεις πιλότων για τον Μάιο και τον Ιούνιο. Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης κρίσης σε θέματα ασφάλειας στην παραγωγή της Boeing.
Τα τρέχοντα προβλήματα του μεγάλου κατασκευαστή έχουν οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρίες να αναθεωρήσουν τις προσδοκίες τους για την παράδοση των αεροσκαφών που έχουν παραγγείλει και έχουν ανατρέψει τις προσπάθειές τους να ανταποκριθούν στην πρωτοφανή ταξιδιωτική ζήτηση.
Η κατάσταση δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο την United, αφού και η Southwest Airlines -επίσης πελάτης της Boeing- έχει σταματήσει τις διαδικασίες πρόσληψης πιλότων και αεροσυνοδών.
Η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με τις ρυθμιστικές Αρχές, μετά το τρομακτικό περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου που σημειώθηκε σε πτήση της Alaska Airlines, κατά το οποίο ένα πάνελ πόρτας αποκολλήθηκε.
Αυτό, σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων περιστατικών που συνέβησαν τις εβδομάδες που ακολούθησαν, προέτρεψαν την έναρξη έρευνας σε ομοσπονδιακό επίπεδο σχετικά με τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας στο πλαίσιο των διαδικασιών παραγωγής της.
Αλλαγές στην ηγεσία
Ως απάντηση στις αυξανόμενες πιέσεις, η Boeing είδε πρόσφατα σημαντικές αλλαγές στην ηγεσία της, με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Dave Calhoun, να ανακοινώνει την αποχώρησή του μέχρι το τέλος του έτους. Ο Stan Deal, από την άλλη, ο επί μακρόν επικεφαλής των εμπορικών αεροσκαφών, αποχώρησε άμεσα και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας, Larry Kellner, παραιτήθηκε, για να αντικατασταθεί από τον πρώην διευθυντή, Steve Mollenkopf.
Ο διευθύνων σύμβουλος της United, Scott Kirby, έχει μιλήσει ανοιχτά για την απογοήτευση της αεροπορικής εταιρίας από την Boeing και, μετά την αρχική καθήλωση του μοντέλου MAX 9, άρχισε να διερευνά πιθανές συμφωνίες με την αντίπαλη εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Airbus.
Κατά συνέπεια, η United αναθεώρησε την πρόβλεψή της για την παράδοση αεροσκαφών MAX 8 από την Boeing το 2024, μειώνοντας τον αριθμό τους από 43 σε 37. Επιπλέον, η αεροπορική εταιρία αναμένει να παραλάβει φέτος 15 λιγότερα MAX 9 από ό,τι προέβλεπαν τα αρχικά σχέδιά της.