minaidis
Ο κ. Βάσος Μηναϊδης|money tourism photo

Β. Μηναΐδης: «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με το overbooking»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για την επικείμενη τουριστική σεζόν μιλά σε συνέντευξη του στη «δημοκρατική» ο επίτιμος πρόεδρος της ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, κ. Βασίλης Μηναϊδης και δηλώνει ότι θα υπάρξει overbooking, γεγονός που απαιτεί υπεύθυνους χειρισμούς από όλους όσοι εμπλέκονται στην τουριστική αλυσίδα, προκειμένου να μην «εκτεθεί» ο προορισμός.
Παράλληλα, ο κ. Μηναΐδης αναφέρει ότι χρειάζεται ξεχωριστή και στοχευμένη προβολή ώστε η πόλη της Ρόδου να αποτελέσει ξανά προσφιλή προορισμό για τους τουρίστες. Ο κ. Μηναΐδης σημειώνει ότι υπάρχει υπερσυγκέντρωση της τουριστικής δραστηριότητας σε περιοχές εκτός πόλης με το Μαντράκι χρόνο με το χρόνο να χάνει έδαφος.
• Κύριε Μηναΐδη όλα δείχνουν μεγάλη αύξηση αφίξεων στη φετινή τουριστική σεζόν. Πώς βλέπετε εσείς να εξελίσσονται τα πράγματα;
Αρχικά, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι πέρυσι είχε χαθεί η περίοδος των προκρατήσεων ως αποτέλεσμα των τρομοκρατικών επιθέσεων στην Ευρώπη. Αναγκαστικά έγιναν εκπτώσεις και από τον Ιούνιο και έπειτα αυξήθηκε η ζήτηση με αποτέλεσμα να γεμίσουν όλα τα ξενοδοχεία. Συνεχίζουμε μέχρι σήμερα να ζούμε αυτό το μομέντουμ.
Η δυναμική είναι μεγάλη. Δεν έχει νόημα να μπούμε στην διαδικασία εκτίμησης των ποσοστών αύξησης Αυτή τη στιγμή η ζήτηση είναι αυξημένη και αν συνεχιστούν έτσι τα πράγματα θα έχουμε υπερπληρότητες στα ξενοδοχεία, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει οι ξενοδόχοι να χειριστούν συνετά την κατάσταση για να μην υπάρξει δυσφήμιση.
• Οι μεγάλες πληρότητες δεν συνεπάγονται όμως και οφέλη για τον προορισμό;
Οπωσδήποτε η αυξημένη πληρότητα σημαίνει και πολλά οφέλη. Σαφώς και όταν τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα, υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες κερδοφορίας. Εξαρτάται βέβαια από τις τιμές που πουλάνε οι ξενοδόχοι, εξαρτάται από την οικονομία του κάθε ξενοδοχείου. Μπορεί να είναι γεμάτη μία μονάδα και να μην καλύπτει τα λειτουργικά της έξοδα. Δεν χρειάζεται καν να αναφερθούμε στα αυξημένα φορολογικά βάρη…
Αυτό που θέτω ως προβληματισμό, είναι αν ο προορισμός μπορεί να διαχειριστεί την υπερπληρότητα. Όταν δεν μπορεί ο πράκτορας να στείλει κόσμο στην Αίγυπτο και στην Τουρκία, θα προσπαθήσει πάση θυσία να μεταφέρει αλλού τις δραστηριότητές του. Θα μπορέσει π.χ. το αεροδρόμιο να ανταποκριθεί; Θα χειριστούν συνετά οι ξενοδόχοι τα μεγάλα ποσοστά πληρότητας; Η όποια αρνητική διαχείριση ενδέχεται να έχει συνέπειες στην εικόνα του προορισμού.
• Επιβαρύνονται το ίδιο όλες οι περιοχές της Ρόδου με τις αυξημένες πληρότητες;
Η τουριστική δραστηριότητα της Ρόδου επικεντρώνεται πλέον σε συγκεκριμένες περιοχές με την πόλη να έχει χάσει έδαφος εδώ και χρόνια. Μπορεί να είναι γεμάτα τα ξενοδοχεία εκτός πόλεως και αυτά στο κέντρο να μην έχουν την ίδια κίνηση.
Το Μαντράκι και η Παλιά Πόλη αποτελούν πλέον περισσότερο προορισμούς πολιτιστικού τουρισμού με τους τουρίστες να έρχονται μόνο για να θαυμάσουν τα αξιοθέατα…
Θα πρέπει να γίνει μία ξεχωριστή διαφημιστική προσπάθεια για την πόλη της Ρόδου όπως κάνει π.χ. η Αθήνα Η Μεσαιωνική Πόλη στο κέντρο της πόλης της Ρόδου είναι μοναδική όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή η προσπάθεια θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ανάδειξη της πόλης ως ξεχωριστού προορισμού. Η πόλη της Ρόδου πρέπει να έχει μία στοχευμένη προβολή. Ίσως είναι ένα θέμα που θα πρέπει να δει ο δήμος.
• Μια που αναφερθήκαμε στην τουριστική προβολή, ποιο πιστεύετε ότι πρέπει να είναι το μέλλον του ΠΡΟΤΟΥΡ;
Για να συνεχίσει να λειτουργεί ο ΠΡΟΤΟΥΡ χρειάζεται πόρους. Η διαφήμιση είναι κοστοβόρα. Εάν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι πόροι είναι δύσκολο ΠΡΟΤΟΥΡ να καταφέρει να παράγει έργο.
• Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχει φιλόδοξη στρατηγική προβολής. Ποια η άποψή σας γι’ αυτή την προσπάθεια;
Είναι πραγματικά επιτυχημένη η προσπάθεια της Περιφέρειας, η οποία ανταποκρίνεται στα σύγχρονα στάνταρτς. Βέβαια η προβολή έχει πολυνησιακή στόχευση, κάτι που κάνουν άλλωστε και προορισμοί, όπως οι Κανάριοι Νήσοι και οι Βαλεαρίδες. Όντως η Περιφέρεια μέσα και από τη συνεργασία της με τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece, καλύπτει μεγάλο μέρος της διαφημιστικής προβολής.
• Η γερμανική αγορά αναμένεται φέτος να κάνει ρεκόρ. Γνωρίζετε πολύ καλά τη συγκεκριμένη αγορά. Πώς βλέπετε να εξελίσσονται οι αφίξεις από τη Γερμανία αλλά και από τις άλλες σημαντικές χώρες;
Η γερμανική αγορά ξεκινά πρώτη και τελειώνει τελευταία Οι αφίξεις των Γερμανών ξεκινούν στις αρχές Απριλίου και συνεχίζονται μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Είναι οι πιο σταθεροί τουρίστες. Είναι δε μία αγορά που παρουσιάζει μεγάλη δυναμική Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και μία κάμψη τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο.
Οι Άγγλοι προτιμούν σταθερά τη Ρόδο και πιστεύω ότι τα ποσοστά αφίξεων θα κινηθούν ανοδικά.
Οι αφίξεις από τη ρωσική αγορά ξεκινούν στα τέλη Απριλίου, κορυφώνονται τον Ιούνιο, και ολοκληρώνονται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Ουσιαστικά οι Ρώσοι παίζουν εξισορροπητικό ρόλο, καλύπτοντας τα όποια κενά των Γερμανών κατά την υψηλή τουριστική περίοδο. Πρέπει να προσέχουμε τη ρωσική αγορά. Έχει πιστούς φίλους η Ρόδος.
• Υπάρχει έντονη φημολογία ότι υποψήφιοι επενδυτές από το εξωτερικό αναζητούν ξενοδοχεία στη Ρόδο. Βλέπετε να αλλάζουν χέρια στα επόμενα χρόνια ροδίτικα ξενοδοχεία;
Αυτοί που εμφανίζονται να αγοράσουν ξενοδοχεία, είναι όσοι θέλουν να τα πάρουν τζάμπα. Δεν έχουν εμφανιστεί σοβαροί επενδυτές. Επωφελούμενοι την κρίση και τις δυσκολίες που πιθανότατα έχουν κάποιες επιχειρήσεις, προσβλέπουν σε μία …χρυσή συμφωνία.
Λίγο-πολύ όμως, δουλεύουν τα ξενοδοχεία και όταν έχεις εμπειρία, μπορείς να προσπαθήσεις να έχεις κερδοφορία. Θα πρέπει όμως να βοηθά και το οικονομικό πλαίσιο στο οποίο καλείται μία επιχείρηση να λειτουργήσει. Ελπίζω να καταλάβουν κάποια στιγμή οι κυβερνώντες ότι αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί και να επανεξετάσουν τη φορολογία στον Τουρισμό.
Δεν είναι μόνο η φορολογία που καθιστά δύσκολη την επιβίωση. Υπάρχουν πιέσεις από τους πράκτορες για μειώσεις τιμών. Ένα ξενοδοχείο που έχει ανάγκη τα χρήματα, θα κάνει εκπτώσεις για να πάρει προκαταβολές.
Σίγουρα θα υπάρχουν δυσκολίες, ζούμε δύσκολες καταστάσεις γενικά, όμως πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε. Πρέπει να ενισχυθεί η οικονομία για να επιβιώσουν τα ξενοδοχεία Εάν υπάρχει κανονική χρηματοδότηση του ξενοδοχείου μπορείς να τα αντιμετωπίσεις αυτά…
• Κλείνοντας, θέλω να μου σχολιάσετε την εικόνα της Ρόδου. Σας ικανοποιεί η κατάσταση του νησιού σήμερα;
Παραμένω λάτρης της Ρόδου, δεν θα μπορούσα αλλιώς! Δεν υστερεί σε τίποτε η Ρόδος. Σίγουρα χρειάζεται να αναβαθμιστούν κάποια πράγματα, όπως π.χ. το αεροδρόμιο. Ελπίζω η εταιρεία που θα αναλάβει τη λειτουργία του, να το οργανώσει καλύτερα
Έχουμε σήμερα πολλά περισσότερα πράγματα που δεν είχαμε στο παρελθόν. Έχουμε μοναδικές παραλίες, το φράγμα Γαδουρά μας εξασφαλίζει επάρκεια σε νερό… Χρειάζεται απλά ίσως μια καλύτερη οργάνωση σε επιμέρους τομείς ώστε να δίνουμε μία συγκροτημένη εικόνα.
Θα πω και πάλι ότι πρέπει να αναδειχθεί η πόλη της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός. Θα πρέπει να γίνει μία προσπάθεια ώστε να αποτελέσει το κέντρο σημείο αναφοράς για τον τουρίστα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *