moralis
money tourism copyright photo

Βαριά φορτηγά του ΟΛΠ μεταφέρουν τα υλικά της επένδυσης που χρηματοδοτεί το Δημόσιο, μέσα από τον Πειραιά | Καταγγελίες Μώραλη

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Βαριές καταγγελίες από τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και έκτακτο δημοτικό συμβούλιο προκάλεσε η συνεχιζόμενη τακτική του ΟΛΠ της διέλευσης φορτηγών οχημάτων, από τον οδικό άξονα της πόλης, για την επένδυση της Κρουαζιέρας, που είναι χρηματοδοτούμενη κατά 95% από ευρωπαϊκούς πόρους.

Παράλληλα, στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκαν και οι εκτελούμενες εργασίες στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.

Όπως είπε ο Γιάννης Μώραλης, “σχετικά με το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, έχουμε ήδη λάβει έγγραφη απάντηση από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και δυο αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες που προΐστανται, ότι οι εργασίες που πραγματοποιούνται επιβλέπονται με βάση τους νόμους”.

Σημειώνεται ότι συνεχώς δημιουργούνται θέματα με τις αποφάσεις του ΟΛΠ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, όπως πρόσφατα με τις σοβαρές καταγγελίες  του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), για την κατάσταση στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Είναι δε σημαντικό να τονιστεί ότι η επένδυση στην Κρουαζιέρα που έχει ανακοινωθεί, χρηματοδοτείται κατά 95% από το Δημόσιο και ευρωπαϊκά κονδύλια, όπως κατήγγειλε και ο κ. Μώραλης.

Η διέλευση των φορτηγών

Σχετικά με το θέμα της διέλευσης των φορτηγών μέσα από την πόλη, ο δήμαρχος είπε: “Περίμενα και περιμένω ο Ο.Λ.Π. να σεβαστεί τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και τις κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου. Το υπουργείο Περιβάλλοντος όφειλε ήδη να έχει εγκρίνει ή απορρίψει τη γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, η οποία προτείνει νέους όρους, ώστε να γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί το όλο έργο. Έως τότε λοιπόν, ο ΟΛΠ θα πρέπει να πραγματοποιεί τη μεταφορά των υλικών εξολοκλήρου από τη θάλασσα, έστω και με αύξηση του κόστους της επένδυσης που είναι χρηματοδοτούμενη κατά 95% από ευρωπαϊκούς πόρους. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τέτοιες επενδύσεις για να ολοκληρωθούν και να έχουν τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα θα πρέπει να έχουν τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας, τουλάχιστον σε βασικά αυτονόητα περιβαλλοντικά ζητήματα και όχι να επιχειρείται να επιβληθούν”.

olp ΟΛΠΣτη συνέχεια, ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε σε επιστολή της ΟΛΠ ΑΕ προς τους υπουργούς Οικονομικών Σταϊκούρα, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Πλακιωτάκη και τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) Αγγελόπουλο, η οποία επί της ουσίας καταγγέλλει μεταξύ άλλων, ότι ο Δήμος Πειραιά εμποδίζει τη μεταφορά των υλικών αυτών μέσα από την πόλη και ως εκ τούτου εμποδίζει την υλοποίηση της επένδυσης, σημειώνοντας: «Η επιστολή του ΟΛΠ μπορεί να θεωρηθεί θετική για εμένα, καθώς ξεκαθαρίζει ότι προασπίζομαι τόσο εγώ όσο και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου τις ομόφωνες αποφάσεις μας και τα συμφέροντα της πόλης και των δημοτών. Η γραμμή που έχουμε χαράξει και η στάση μας για την επένδυση του ΟΛΠ από την πρώτη μας θητεία ως Δημοτική Αρχή είναι συνεπής και επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα. ΟΛΠ και Δήμος θα πρέπει να είναι σε αγαστή συνεργασία. Δεν θα πρέπει ο ΟΛΠ να απορρίπτει ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και να αυτενεργεί. Περίμενα και περιμένω να σεβαστεί αυτές τις αποφάσεις και να βρει μόνος του λύση, χωρίς να απευθύνεται σε υπουργούς, επιπλήττοντας τη Δημοτική Αρχή. Διότι ο ΟΛΠ, με δεδομένη τη μη απόφαση από το αρμόδιο υπουργείο, ισχυρίζεται ότι αφού δεν έχουν εγκριθεί οι νέοι όροι, ισχύουν αυτοί του 2013 και άρα μπορούν νόμιμα να περάσουν εκατοντάδες φορτηγά κάνοντας χιλιάδες διαδρομές μέσα από την πόλη μας. Ζήτω λοιπόν από τους βουλευτές να συνδράμουν την προσπάθειά μας εφόσον φυσικά συμφωνούν με την άποψη της Δημοτικής Αρχής και να επικοινωνήσουν με τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να πιέσουν και εκείνοι από την πλευρά τους για αυτό το κρίσιμο ζήτημα. Ο Δήμος Πειραιά δεν αποφασίζει. Η κυβέρνηση είναι αυτή που τελικά θα εγκρίνει ή όχι τους νέους όρους της Περιφέρειας. Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει να ξέρουμε που βαδίζουμε. Προσωπικά δεν δέχομαι να γίνομαι μπαλάκι μεταξύ κυβερνήσεων και ΟΛΠ και αυτό θα πρέπει να τελειώσει μια και καλή. Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνες αποφάσεις, έχει υπερασπιστεί τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων. Έχω ξαναπεί πως η επένδυση έχει θετικά στοιχεία, αλλά σε θέματα που «πονάει» η πόλη μας, όπως είναι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα, δεν κάναμε και δεν θα κάνουμε πίσω».

Και ψήφισμα

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά κατά την χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση, εξέδωσε κατά πλειοψηφία το ακόλουθο ψήφισμα:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά:

1. Εκφράζει τη δυσαρέσκειά του και την έντονη διαμαρτυρία του για την έως σήμερα μη ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της Μ.Π.Ε. αλλά και την κατάθεση της Σ.Μ.Π.Ε., όπως ορίζει η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Ο.Λ.Π. Α.Ε.

2. Καλεί άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του σε όλες τις ενέργειες για την προστασία της υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Δήμου Πειραιά, εντάσσοντας στην έγκριση Μ.Π.Ε. και τους όρους που διατυπώθηκαν από το Δ.Σ. Πειραιά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

3. Ο Δήμος Πειραιά απαιτεί από όλες τις αρμόδιες αρχές και παράλληλα εξετάζει κάθε νομικό και διοικητικό εργαλείο για την άμεση διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων (που προορίζονται για το έργο επέκτασης του νοτίου προβλήτα κρουαζιέρας) από την πόλη έως την έγκριση της Μ.Π.Ε.

Να σημειωθεί ότι, στην έκτακτη συνεδρίαση συμμετείχαν οι Βουλευτές Α’ Πειραιά και Νήσων κ. Κώστας Κατσαφάδος, κ. Γιάννης Μελάς, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης, κα. Νόνη Δούνια και κ. Θεόδωρος Δρίτσας, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα. Σταυρούλα Αντωνάκου, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Γιώργος Σταματογιάννης και ο Διευθυντής έργων του Ο.Λ.Π. κ. Χρήστος Γερακαράκης.

Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Σημειώνεται ότι σε σημαντικές καταγγελίες είχε προβεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) για την κατάσταση στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Η ανακοίνωση αυτή, είχε ως εξής:

“Γνωρίζοντας στον ΟΛΠ ότι στο Λιμάνι θα πνεύσουν πολλά μποφώρ και όλα αυτά με αποκλειστική δική του ευθύνη, αφού χωρίς προσχήματα αθέτησαν τα συμφωνηθέντα με τους Έλληνες Ναυπηγοεπισκευαστές, εξέδωσαν άρον άρον ανακοίνωση τύπου και επιχειρούν να μετατρέψουν το άσπρο μαύρο.

Ισχυρίζονται ότι επένδυσαν τέσσερα εκατομμύρια για να αποκαταστήσουν λειτουργικές δυνατότητες των δύο υφιστάμενων πλωτών δεξαμενών. Αυτό όμως δεν είναι επένδυση!!! Είναι η υποχρέωσή τους να διατηρούν σε καλή κατάσταση τις υποδομές. Γνωρίζει ο κόσμος ότι ακόμα και αυτά τα τέσσερα εκατομμύρια, που επικαλούνται είναι ένα μικρό μέρος από τα 77 εκατομμύρια, που βρήκαν οι Κινέζοι στα ταμεία του ΟΛΠ; Ψέμα στο ψέμα. Προβάλλουν επένδυση 136 εκατομμυρίων για τους προβλήτες κρουαζιέρας, εκ των οποίων όμως μόλις 5% είναι η συμμετοχή του «επενδυτή». Αποκρύπτουν ότι τα 95% της επένδυσης είναι χρήματα ΕΣΠΑ, δηλαδή ελληνικά χρήματα. Ποιος είναι αλήθεια ο προγραμματισμός και τα έργα της επένδυσης των 170 εκατομμυρίων ευρώ, που ο ΟΛΠ δανείστηκε από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα; Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει έργα, αλλά ούτε και κάποια πληροφόρηση. Όσο για τα 5 ή 7 ή 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (containers) και ο Πειραιάς ως το Τρίτο και Δεύτερο και Πρώτο λιμάνι της Μεσογείου, απλά να ‘χουμε να λέμε. Στο δια ταύτα όμως, να μας πουν ποια είναι η προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες και την Εθνική μας Οικονομία.

Ισχυρίζονται πως επένδυσαν στη νέα Πλωτή Δεξαμενή Πειραιάς ΙΙΙ και αποκρύπτουν ότι πρόκειται για υποχρεωτική επένδυση, ουσιαστικά μέρος του τιμήματος αγοράς του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ. Αποκρύπτουν ότι η Δεξαμενή, επιθυμητής ηλικίας κατασκευής 10 ετών κατά την προκήρυξη, είναι πολύ μεγαλύτερη των 50 ετών, πιθανότατα 50 και βάλε (Ο γερανός της δεξαμενής είναι του 1952). Αποκρύπτουν τα σοβαρά λειτουργικά της προβλήματα, όπως ότι το βύθισμα της δεξαμενής είναι μόλις 6,50 μέτρα, ενώ η προκήρυξη όριζε ως προδιαγραφή βύθισμα μέχρι 8,20 μέτρα. Λόγω κακοτεχνιών του ΟΛΠ η νέα πλωτή δεξαμενή Πειραιάς ΙΙΙ απέχει του προβλήτα πλέον των 30 μέτρων, γεγονός που δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα και περιορίζει τις λειτουργικές της δυνατότητες. Αποκρύπτουν, πως αν και στους brokers στο Διαδίκτυο αντιστοίχων δυνατοτήτων πλωτές δεξαμενές, ίσως και πολύ νεώτερες, πωλούνται 11,5 εκατομμύρια δολάρια, το κόστος της συγκεκριμένης πλωτής δεξαμενής Πειραιάς ΙΙΙ, αγορασμένης από την COSCO CHINA, αναφέρεται να ανέρχεται σε 24,8 εκατομμύρια ευρώ. Κύκλοι της ναυπηγοεπισκευής, με μεγάλη πείρα και χρόνια στο «κουρμπέτι», κάνουν λόγο για δεξαμενή αξίας όσο για παλιοσίδερα (scrap), δηλαδή αξίας περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ, που οι κινέζοι μετασκεύασαν για να μας τη «φορτώσουν». Αναρωτιόμαστε ο έλεγχος του Ανεξάρτητου Μηχανικού που είναι; Μήπως το ζήτημα αυτό έχει ενδιαφέρον αυτεπάγγελτης εξέτασης από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές;

Κάνουν συγκρίσεις πληρότητας των δεξαμενών για τα έτη, που αυτές ήταν σε συντήρηση. Γιατί αποφεύγουν τη σύγκριση με τα έτη 2006, 2007 και 2008; Όσο για τα 108 πλοία, που επικαλούνται στην πρόσφατη Ανακοίνωση Τύπου, αυτά δεν τα έφερε ο ΟΛΠ, αλλά οι έλληνες πλοιοκτήτες, γιατί εμπιστεύονται την τεχνογνωσία και τη συνέπεια των Ελληνικών Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων. Είναι αυτοί οι ίδιοι πλοιοκτήτες, που έφυγαν αγανακτισμένοι από τις υψηλές χρεώσεις των δεξαμενών του ΟΛΠ. Χρεώσεις που είναι σχεδόν τριπλάσιες από τα ανταγωνιστικά γειτονικά μας ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Τουρκίας. Αν στο γεγονός αυτό προσθέσουμε και το δυσθεώρητο κόστος παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων, που προκύπτει από μονοπωλιακές καταστάσεις, που ο ΟΛΠ υποθάλπει συστηματικά, εκτρέποντας τα πλοία μας, προς άλλα τούρκικα κατά κανόνα λιμάνια, τότε σίγουρα θα μιλήσουμε για ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΖΗΜΙΑ και θα δείξουμε ως υπεύθυνο τον ΟΛΠ.

Μια επίσκεψη στις Υποδομές της Ναυπηγοεπισκευής του Πειραιά θα πείσει και τον πλέον κακόπιστο για την πλήρη εγκατάλειψή τους στα τέσσερα (4) χρόνια διαχείρισής τους από το νέο «ψευτοεπενδυτή».

Φωτογραφικό υλικό θα σταλεί σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Μετά από όλα αυτά το κινέζικο «αρπαχτικό» θέλει να αρπάξει και τον χώρο ναυπηγοεπισκευής των ελληνικών επιχειρήσεων. Θέλει ένα ναυπηγείο φιλέτο, προϊόν «κλοπής» από τις ελληνικές επιχειρήσεις κατά παράβαση του νόμου. Κατά τη συνήθη πρακτική τους οι κινέζοι, θέλουν ένα ναυπηγείο, που δεν θα ξοδέψουν, ούτε για να το αποκτήσουν, αλλά και ούτε για να το λειτουργήσουν. Υπάρχει αλήθεια ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος που υποθάλπει ένα τέτοιο ατόπημα; Υπάρχει ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος να εισηγηθεί και να στηρίξει ένα τέτοιο πολιτικό σκάνδαλο ; Να δοθεί και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα τέτοιο φιλέτο στους κινέζους την ίδια στιγμή, που επιδιώκεται η πώληση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας με μεγάλα φορολογικά και ασφαλιστικά βάρη, πλεονάζον εργατικό δυναμικό και μεγάλο κόστος επισκευής των υποδομών σε αμερικανικά κατά πληροφορίες κεφάλαια; Το κινέζικο «αρπαχτικό» έβαλε στο μάτι το χώρο εργασίας των ελληνικών επιχειρήσεων. Αποτέλεσμα θα είναι να κλείσουν 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και 1.500 δορυφορικές, που απασχολούν πάνω από 20.000 μόνιμους και πάνω από 7.000 έκτακτους εργατοϋπαλλήλους. Επιδιώκουν να στήσουν πάνω στη δυστυχία των τοπικών κοινωνιών και των κατά 40% μειωμένων μισθών και ημερομισθίων, το τραπέζι των υπερκερδών τους, που θα οδεύουν προς την Κίνα και τις τσέπες ημετέρων”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *