Περί τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια καλούνται να πληρώσουν σε προμήθειες και αμοιβές σε κορυφαία online ταξιδιωτικά πρακτορεία και τράπεζες κλινών οι ξενοδόχοι το 2023.
Αυτό υποστήριξε σε ανάρτησή του στο LinkedIn ο Max Starkov, σύμβουλος Φιλοξενίας στη Νέα Υόρκη που στο παρελθόν διηύθυνε ένα ψηφιακό πρακτορείο, το οποίο έκτοτε συγχωνεύθηκε με την Cendyn.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι OTA έχουν τη δύναμη μάρκετινγκ που τα μεμονωμένα ξενοδοχεία συχνά δεν διαθέτουν και μπορούν να ανοίξουν πόρτες σε νέες αγορές και τμήματα πελατών, βοηθώντας να βάλουν “κεφάλια σε κρεβάτια” που διαφορετικά θα μπορούσαν να παραμείνουν άδεια.
Ωστόσο, ο κ. Starkov επισημαίνει ότι πολλά ξενοδοχεία δεν χρειάζονται νέες αγορές ή νέα τμήματα πελατών, αφού μπορούν να επιτύχουν τα επιθυμητά ποσοστά από τις παραδοσιακές τους αγορές και πελάτες. “Ένα ξενοδοχείο στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη δεν χρειάζεται την Agoda για να του στείλει μερικούς Αυστραλούς, Βραζιλιάνους ή Ινδονήσιους την εβδομάδα για να επιβιώσει”, επισημαίνει.
Το ζήτημα είναι ότι οι OTA καταλαμβάνουν πλέον όλο και μεγαλύτερα ποσοστά των παραδοσιακών αγορών και των τμημάτων πελατών των ξενοδοχείων, εκμεταλλευόμενοι τις συστηματικές, ανεπαρκείς επενδύσεις των ξενοδόχων στην τεχνολογία, το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα ταλέντα.
Ο κ. Starkov εξηγεί ότι οι ξενοδόχοι το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία και το ψηφιακό μάρκετινγκ από το σημερινό πενιχρό ποσοστό του 2%-3%. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες πωλητές τεχνολογίας ξενοδοχείων και οργανισμοί ψηφιακού μάρκετινγκ για να κάνουν την πραγματική δουλειά, ώστε οι ανεξάρτητοι να μην χρειάζεται να την κάνουν μόνοι τους.
Εκτίμηση του κόστους
Ο κ. Starkov βάσισε την εκτίμησή του σε ένα “συγκερασμό των δημόσια διαθέσιμων δεδομένων για τις εταιρίες που διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο και στις παρουσιάσεις των επενδυτών για τις ιδιωτικές εταιρίες”, με την Skift Research να πιστεύει ότι η εκτίμησή του φαίνεται αρκετά καλή.
Η δική της εκτίμηση είναι ότι τα ξενοδοχεία, τόσο τα επώνυμα, όσο και τα μη συνδεδεμένα με μεγάλες ξενοδοχειακά brands, θα ξοδέψουν φέτος περίπου 47 δισεκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες online ταξιδιωτικών πρακτορείων.
Οι ξενοδοχειακές εταιρίες θα ξοδέψουν επιπλέον 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε τράπεζες κρεβατιών -ουσιαστικά χονδρέμπορους, όπως οι Hotelbeds και WebBeds (οι οποίες συνήθως διανέμουν δωμάτια μέσω tour operators και packagers).
H Skift προχώρησε περισσότερο από ό,τι έκανε ο Starkov, εκτιμώντας επίσης το συνολικό έμμεσο κόστος διανομής των ξενοδόχων, ανεβάζοντάς το στα 75 δισεκατομμύρια δολάρια -ένα ποσό που συνυπολογίζει το κόστος της συνεργασίας με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία.
1 σχόλιο στο “Βαθιά το… χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι ξενοδόχοι εφέτος | Θα καταβάλουν 50 δισ. $ σε προμήθειες σε OTAs και bed banks”