money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Voucher ή αποζημίωση; | Σχέδιο 10 βημάτων για διατήρηση της εμπιστοσύνης προς τον ταξιδιωτικό κλάδο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η καταναλωτική ένωση Which? έχει προτείνει ένα σχέδιο 10 βημάτων για διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών, εν μέσω της διαμάχης που έχει ξεσπάσει για τα voucher και την καταβολή των αποζημιώσεων.

Η Ένωση αναφέρει, ότι 20 από τους πιο μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες στη Βρετανία καθυστερούν την καταβολή των αποζημιώσεων ή την αφαιρούν από τις διαθέσιμες επιλογές. Υπολογίζεται πως 7 εκατ. λίρες από πληρωμές των καταναλωτών, επηρεάζονται από την κατάσταση αυτή.

Τονίζεται, ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τον ταξιδιωτικό κλάδο θα πληγεί ανεπανόρθωτα χωρίς μια γρήγορη και απτή επέμβαση της κυβέρνησης. Τα πρακτικά μέτρα του σχεδίου αφορούν τη νομική προστασία των καταναλωτών ως προς τις αποζημιώσεις, τον ορισμό ημερομηνίας της ταξιδιωτική οδηγίας του Υπουργείου Εξωτερικών, τη δημιουργία ενός κυβερνητικού ταμείου για τη διασφάλιση των αποζημιώσεων, και τη διαφάνεια των ταξιδιωτικών ασφαλίσεων και των όρων τους.

Επιπλέον, αναγνωρίζεται το γεγονός ότι ο κλάδος βρίσκεται υπό πίεση και πως το προτιμότερο θα ήταν οι πελάτες να δεχθούν πιστωτικό ή την αλλαγή της κράτησης. Ωστόσο, οι Υπουργοί της Κυβέρνησης οφείλουν να είναι ξεκάθαροι σχετικά με την προστασία των χρημάτων των καταναλωτών.

Τα 10 βήματα για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης
  1. Η περίοδος 14 ημερών για την καταβολή των αποζημιώσεων θα πρέπει να επεκταθεί στον 1 μήνα και τα πιστωτικά θα πρέπει να προστατεύονται από το κράτος. Με αυτό τον τρόπο θα διατηρείται η ρευστότητα του και θα υπάρχει εμπιστοσύνη εκ μέρους των καταναλωτών.
  2. Δημιουργία προσωρινού κυβερνητικού ταμείου για την προστασία των πιστωτικών, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα αιτήματα των πελατών τους.
  3. Στήριξη των αεροπορικών εταιριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν αυτές δεν μπορούν να παρέχουν αποζημιώσεις για τις ακυρωμένες πτήσεις.
  4. Τα πιστωτικά να παρέχονται ως εναλλακτική και όχι ως αναγκαία λύση σε περίπτωση ακύρωσης. Τα πιστωτικά θα πρέπει να τελούν υπό χρονικούς περιορισμούς και στη λήξη τους να παρέχεται αποζημίωση με ξεκάθαρους όρους και προϋποθέσεις.
  5. Οι όροι των ταξιδιωτικών ασφαλίσεων θα πρέπει να είναι πιο ξεκάθαροι.
  6. Χαλάρωση των χρονικών ορίων των ασφαλίσεων, έτσι ώστε οι πελάτες να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για να έρθουν σε επαφή με τις ταξιδιωτικές εταιρίες.
  7. Οι ασφαλιστές θα πρέπει να επεκτείνουν τις ταξιδιωτικές ασφαλιστικές πολιτικές, όπου αυτές κρίνονται αναγκαίες, με στόχο να διασφαλιστεί η προστασία του πελάτη, όταν αυτός εγκλωβιστεί στο εξωτερικό.
  8. Καλύτερη συνεργασία των ασφαλιστικών εταιριών με τις ταξιδιωτικές εταιρίες και την κυβέρνηση, ώστε να λαμβάνουν σωστή πληροφόρηση οι πελάτες σχετικά με το πότε και πως είναι τα αιτήματα τους λογικά.
  9. Σε όλους τους πελάτες, οι οποίοι μπορούν να λάβουν αποζημίωση, αυτή θα πρέπει να καταβάλλεται από τις αεροπορικές, όταν θα ακυρώνεται η πτήση ή οι διακοπές τους.
  10. Οι ταξιδιωτικές οδηγίες του Υπουργείου Εξωτερικών θα πρέπει να ακολουθούνται και από συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *