money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Βρετανία: Παράταση της απαλλαγής από τους κανόνες για τις χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σε παράταση της απαλλαγής από τους κανόνες για τις χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια που ισχύει από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι το καλοκαίρι, αλλά σε αύξηση της αναλογίας των χρονοθυρίδων που πρέπει να χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρίες, προχώρησε η βρετανική κυβέρνηση.

Οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να χρησιμοποιούν ή να αποχωρήσουν από το 70% των χρονοθυρίδων απογείωσης και προσγείωσης στα μεγαλύτερα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια σημαντική αλλαγή, σε σχέση με την απαίτηση του 50% αυτό τον χειμώνα, χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει πλήρης επιστροφή στους κανόνες του 80% που ίσχυαν πριν από τον Covid.

Ωστόσο, η βρετανική κυβέρνηση έχει συμπεριλάβει διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να εκτελούν πτήσεις με βάση την απαίτηση αυτή όταν υπάρχουν περιορισμοί για τον Covid σε οποιοδήποτε μέρος του δρομολογίου.

Οι κανόνες ισχύουν στα κυριότερα αεροδρόμια του Λονδίνου, του Μάντσεστερ και του Μπέρμιγχαμ.

Οι συνήθεις κανόνες χρήσης των χρονοθυρίδων καταργήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε ολόκληρη την ΕΕ από τον Μάρτιο του 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19, ενώ η αναστολή παρατάθηκε μέχρι τον περασμένο χειμώνα.

Το Ηνωμένο Βασίλειο διατήρησε την απαλλαγή μέχρι το καλοκαίρι του 2021, όταν η ΕΕ επανήλθε στην απαίτηση χρήσης χρονοθυρίδων 50-50, πριν ευθυγραμμιστεί με την ΕΕ στο 50-50 για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο.

Η ΕΕ επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα απαιτήσει 64% χρήση χρονοθυρίδων αυτό το καλοκαίρι.

Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την απαίτηση 70-30 για το καλοκαίρι σήμερα το πρωί, επιβεβαιώνοντας ότι έχει καταθέσει τους απαραίτητους κανονισμούς στο Κοινοβούλιο. Τα θερινά δρομολόγια των αεροπορικών εταιριών ξεκινούν από τα τέλη Μαρτίου και διαρκούν έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Η ανακοίνωση αυτή αναμένεται να γίνει αποδεκτή με ικανοποίηση από τα αεροδρόμια και τον οικονομικό αερομεταφορέα Wizz Air, ο οποίος επιθυμεί την επέκταση των χρονοθυρίδων, ιδίως στο Gatwick, αλλά ενδέχεται να μην ικανοποιήσει τις περισσότερες αεροπορικές εταιρίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, καταφέρθηκε εναντίον των υφιστάμενων κανόνων της ΕΕ για τις χρονοθυρίδες αυτό τον μήνα, λέγοντας ότι αυτοί ανάγκασαν τον αερομεταφορέα να πραγματοποιήσει 18.000 περιττές πτήσεις αυτό το χειμώνα, τις οποίες ανέφερε ως “πτήσεις-φαντάσματα”.

Η ανακοίνωση

Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του: “Οι αεροπορικές εταιρίες δεν θα πρέπει να εκτελούν “πτήσεις-φάντασμα” για να διατηρήσουν τις χρονοθυρίδες τους, όταν οι αγορές είναι ουσιαστικά κλειστές. Οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις χρονοθυρίδες τους στο 70% του χρόνου προκειμένου να τις διατηρήσουν, αλλά θα επωφεληθούν επίσης από την πρόσθετη ευελιξία σχετικά με το πότε είναι δικαιολογημένη η μη χρήση τους. Αυτό αποσκοπεί στην εξισορρόπηση της ανάγκης για συνεχή στήριξη των οικονομικών του τομέα των αερομεταφορών, παρέχοντας στις αεροπορικές εταιρίες αρκετή ευελιξία ώστε να προσαρμόζονται στους μεταβαλλόμενους περιορισμούς και στις ανησυχίες σχετικά με τις νέες παραλλαγές, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι οι χρονοθυρίδες χρησιμοποιούνται όπου το επιτρέπει η ζήτηση. Εκμεταλλεύεται, επίσης, τη νέα ελευθερία του Ηνωμένου Βασιλείου να καθορίσει τους δικούς του κανόνες για τις χρονοθυρίδες, μετά την αποχώρηση από την ΕΕ”.

Και συνεχίζει η ανακοίνωση: “Διευρύνεται ο κατάλογος των περιπτώσεων στις οποίες οι αεροπορικές εταιρίες μπορούν να επικαλεστούν κάποια αιτιολογία για τη μη χρήση των χρονοθυρίδων τους. Όπως και κατά την τρέχουσα χειμερινή περίοδο, αυτό θα καλύπτει καταστάσεις όπου οι περιορισμοί που σχετίζονται με τον Covid-19 σε ένα από τα δύο άκρα ενός δρομολογίου οδηγούν σε σοβαρή μείωση της ζήτησης. Ωστόσο, για την καλοκαιρινή περίοδο του 2022 δεν θα είναι πλέον απαραίτητο για την αεροπορική εταιρία να αποδείξει ότι τα μέτρα ήταν μη προβλέψιμα. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρίες δεν θα χρειάζεται να κάνουν την επιλογή μεταξύ της εκτέλεσης περιβαλλοντικά επιζήμιων πτήσεων-φαντασμάτων και της απώλειας των προηγούμενων αδειών χρονοθυρίδων, όταν οι αγορές παραμένουν κλειστές, λόγω των περιορισμών του Covid.  Για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρίες θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το μέτρο αυτό εάν μια χώρα απαιτεί καραντίνα σε ξενοδοχεία ή κλείνει ξενοδοχεία ή εστιατόρια λόγω του Covid. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι κανονισμοί επιτρέπουν στην αεροπορική εταιρία να διατηρήσει τα δικαιώματά της στις χρονοθυρίδες, ακόμη και αν η ζήτηση των επιβατών δεν δικαιολογεί την εκτέλεση της πτήσης”.

“Η αποχώρηση από την ΕΕ μας επέτρεψε να ανακτήσουμε τον έλεγχο των κανόνων για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων, δίνοντάς μας μεγαλύτερη ευελιξία για να εξισορροπήσουμε τις ανάγκες της υπέροχης αεροπορικής μας βιομηχανίας καθώς αντιμετωπίζει την πανδημία. Η σημερινή παράταση σηματοδοτεί ένα βήμα επιστροφής προς τους συνήθεις κανόνες, βοηθώντας τον τομέα να ανακάμψει και να αναπτυχθεί καθώς τα ταξίδια επιστρέφουν, ενώ παράλληλα τον προστατεύει από κάθε μελλοντική αβεβαιότητα”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Μιλώντας σχετικά ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίς, Robert Courts, πρόσθεσε: “Από την έναρξη της πανδημίας έχουμε παράσχει ανακούφιση από τον κανόνα χρήσης των χρονοθυρίδων για να προσφέρουμε την απαραίτητη οικονομική σταθερότητα στον τομέα και να αποτρέψουμε τις περιβαλλοντικά επιζήμιες πτήσεις-φαντάσματα. Καθώς η ζήτηση για πτήσεις επιστρέφει, είναι σωστό να επιστρέψουμε σταδιακά στους προηγούμενους κανόνες, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στον τομέα τη στήριξη που χρειάζεται”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *