istanbul
money tourism copyright photo

Η Βρετανική τουριστική αγορά επωφελείται από την επάνοδο της Τουρκίας το 2018

ΓΝΩΜΗ

Καθώς “ανακάμπτουμε” από τα πολλά γεύματα των Χριστουγέννων, ίσως είναι καιρός να ασχοληθούμε με το επόμενο έτος και να εκτιμήσουμε τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Τουρκία ως προορισμός, στην επιτυχία της βρετανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας φέτος.

Η κατάρρευση της αεροπορικής εταιρίας Monarch έδωσε μια έντονη προειδοποίηση σχετικά με το πόσο δυσάρεστος είχε γίνει ο πόλεμος τιμών στις «ισπανικές διαδρομές» καθώς οι μέσες αποδόσεις μειώθηκαν κατά 30% σε μια περίοδο δύο ετών για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρίες.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η τρομοκρατία και οι πολιτικές αναταραχές οδήγησαν μαζική συγκέντρωση της ζήτησης σε ισπανικούς προορισμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει ελάχιστη διαθεσιμότητα και μεγάλη αύξηση των τιμών.

Ευτυχώς, για τους τουριστικούς πράκτορες, η ευελιξία των οποίων τους επιτρέπει να είναι «παράσιτα που ζουν από τη δυστυχία των άλλων», οι αυξήσεις των τιμών των ξενοδοχείων αντισταθμίστηκαν από τις μειωμένες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων της τελευταίας στιγμής, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες είχαν να αντιμετωπίσουν υπερβολική καθυστέρηση στην πλήρωση των αεροσκαφών τους.

Για πρώτη φορά ουσιαστικά, είδαμε πόσο καταστροφικό μπορεί να είναι το μοντέλο χαμηλού κόστους των πρόωρων εκπτώσεων, όταν η υψηλή τιμή των ξενοδοχείων οδηγεί σε μη πλήρωση των θέσεων και επακόλουθα σε διπλασιασμό της έκπτωσης.

Το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία τον Ιούλιο του 2016 οδήγησε τόσο σε μείωση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής εκείνο το χρόνο αλλά και σε ανακατανομή του τουριστικού δυναμικού στην Ισπανία το 2017.

Ως εκ τούτου, παρόλο που η Τουρκία παρέμεινε σταθερή το 2017 και η ζήτηση της τελευταίας στιγμής ανέκαμψε, υπήρχαν ελάχιστες θέσεις για να καλύψουν τη διαθεσιμότητα των ξενοδοχείων.

Ωστόσο, ορισμένες αεροπορικές εταιρίες προσπαθώντας να μειώσουν τη διαθεσιμότητα για ισπανικούς προορισμούς, τη διοχετεύουν ξανά στην Τουρκία για το 2018.

Κατά ειρωνικό τρόπο, σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα μεγάλο μέρος “αποκλειστικών” αλλά δεσμευμένων ξενοδοχείων πάει ενάντια στην Tui, η οποία αύξησε τη χωρητικότητά της κατά 100.000 επιβάτες, σε σύγκριση με τη μεγάλη αύξηση της δυναμικότητας του Thomas Cook στην Τουρκία με εικονικό διπλασιασμό χωρητικότητας έως 600.000 επιβάτες.

Παρόλο που το αποκλειστικό προϊόν είναι εξαιρετικά κερδοφόρο, δεν είναι ευέλικτο και εκθέτει τους ιδιοκτήτες σε μεγάλες διακυμάνσεις στη ζήτηση προορισμών.

Επίσης, το επιτυχημένο μοντέλο πτήσης μικρής διαρκείας, υψηλής συχνότητας της Ryanair σε συνδυασμό με τα δικαιώματα αδειών πτήσης πέμπτης ελευθερίας, που την κάνουν ιρλανδική παρά βρετανική αεροπορική, τους κράτησε μακριά από τη δυνητικά κερδοφόρα εναλλακτική λύση της Τουρκίας.

Η Easyjet, από την άλλη πλευρά, δεν έχει τέτοιους περιορισμούς και, έχοντας αποκτήσει κερδοφόρες διαδρομές από τις βρετανικές αερογραμμές πριν από πολλά χρόνια, γνωρίζει το δυναμικό απόδοσης της Τουρκίας.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Easyjet στο Ην. Βασίλειο είναι ο Thomas Cook, εάν η εταιρία «αγχωθεί» με τη μεγάλη αύξηση της χωρητικότητάς της και επιδιώξει να μειώσει τον κίνδυνο ρίχνοντας τις τιμές στις κρατήσεις μόνο αεροπορικών εισιτηρίων για να αυξήσει τους συντελεστές φορτίου.

Μια απειλή από την Ανατολή είναι οι αεροπορικές low cost εταιρίες της Τουρκίας, όπως οι Turkish Airlines, οι οποίες λόγω του ότι έχουν τη βάση τους νότια μπορούν να «μετακινούν» τη χωρητικότητά τους για να εκμεταλλευτούν τους περιφερειακούς προορισμούς υψηλής ζήτησης, για παράδειγμα να εξυπηρετούν σχολικές εκδρομές στη Σκωτία και την Αγγλία με μία διαδρομή.

Η Τουρκία είναι ένας από τους λίγους παραλιακούς προορισμούς του εξωτερικού για τους ταξιδιώτες του Ην. Βασιλείου εκτός της ζώνης του ευρώ και με τη λίρα να έχει ενισχυθεί απέναντι στην τουρκική λιρέτα κατά τους τελευταίους 12 μήνες (+ 20%), το οικονομικό όφελος των all-inclusive διακοπών στην Τουρκία έναντι των ισπανικών προορισμών δεν ήταν ποτέ υψηλότερο.

Δυστυχώς, το ίδιο πλεονέκτημα τιμών ισχύει και για τη Γερμανία, την άλλη ευρωπαϊκή παραλιακή δύναμη, και η χωρητικότητα διοχετεύεται και σε αυτή την αγορά. Επομένως, το 2018 μπορεί να είναι το μοναδικό έτος για να «καταναλώσει» το βρετανικό ταξιδιωτικό εμπόριο όση περισσότερη Τουρκία μπορεί.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *