wizz

Wizz Air: Απώλειες πολλών εκατομμυρίων ευρώ και περικοπές στη χωρητικότητα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική απώλεια 453 εκατομμυρίων ευρώ υπέστη η Wizz Air το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σε ένα “προκλητικό” μακροοικονομικό και λειτουργικό περιβάλλον. Ενώ, από τον περασμένο μήνα, ο χαμηλού κόστους αερομεταφορέας της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης αναγκάστηκε σε περικοπές στη χωρητικότητά του.

Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά περισσότερο από 300% σε ετήσια βάση, από σχεδόν 3 εκατομμύρια σε 12,1 εκατομμύρια, με έσοδα από 199 εκατομμύρια ευρώ σε 808,8 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, το κόστος ήταν περίπου 40% υψηλότερο από την αντίστοιχη περίοδο, πριν από την πανδημία.

Τα μειωμένα κατά 12% έσοδα από τα εισιτήρια ανά επιβάτη προήλθαν από τη χαμηλότερη ζήτηση εν μέσω παρατεταμένων περιορισμών για τον Covid-19 -ιδιαίτερα τον Απρίλιο και τον Μάιο- σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις ανησυχίες σχετικά με τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αποκάλυψε ο αερομεταφορέας.

Οκτώ νέα Airbus A321neo προστέθηκαν στον στόλο της Wizz Air κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της στα 157 αεροσκάφη.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Jozsef Varadi, είπε: “Ενώ ανοικοδομούμε την αεροπορική εταιρία σε μεγαλύτερη κλίμακα, ότι οι τιμές των καυσίμων για το τρίμηνο ήταν διπλάσιες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πριν από την πανδημία. Οι παρατεταμένοι περιορισμοί για τον Covid-19 κατά τη διάρκεια του Απριλίου και του Μαΐου, ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που επηρεάζουν τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, την ασφάλεια και τους πόρους της επίγειας εξυπηρέτηση έχουν επιβάρυναν τη χρήση μας”.

Ο κ. Varadi προέβλεψε ότι η αεροπορική εταιρία θα ανακάμψει κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού τριμήνου, επιτυγχάνοντας σημαντικό λειτουργικό κέρδος, καθώς τα έσοδα και η τιμολογιακή πολιτική θα συνεχίσουν να βελτιώνονται.

“Κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου επενδύσαμε για να αποκαταστήσουμε το δοκιμασμένο λειτουργικό μας μοντέλο πριν από την πανδημία, το οποίο ορίζεται από τις αρχές μας για εξαιρετικά χαμηλό κόστος”, είπε ο ίδιος.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2022, η Wizz Air επικεντρώθηκε στην αναβάθμιση του δικτύου της, αποκαθιστώντας τη χωρητικότητα στις βασικές αγορές λίγο κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

“Περίπου το 30% της νέας μας χωρητικότητας αναπτύχθηκε σε αγορές όπου επεκτείναμε νέες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Covid-19, όπως π.χ. είναι η Ιταλία, η Αλβανία, το Αμπού Ντάμπι, οι νέες βάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και στα δυτικά Βαλκάνια”, είπε ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρίας.

Η Wizz Air έχει προβεί σε τακτικές μειώσεις της χωρητικότητας από τον Ιούνιο και μετά, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το επίπεδο ευελιξίας της στις συνθήκες της αγοράς. Η μείωση διαμορφώνεται στο 5% για το καλοκαίρι, σε σχέση με συνολικά το 2020, όπως είπε ο κ. Varadi, τονίζοντας ότι, ήδη, παρατηρείται ομαλοποίηση των επιπέδων των λειτουργικών διαταραχών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το φετινό καλοκαίρι, η εταιρία, αναμένεται να λειτουργήσει περίπου 30% υψηλότερα όσον αφορά τον δείκτη ASK [διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων], σε σύγκριση με τα προ-πανδημικά επίπεδα.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *