WTACH: Νέα τουριστική ένωση για την προστασία της πολιτιστική κληρονομιάς από τον υπερτουρισμό

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Παγκόσμια Ένωση Τουρισμού για τον Πολιτιστική Κληρονομιά (WTACH) δημιουργήθηκε για να προστατεύσει τους τοπικούς πολιτισμούς, την πολιτιστική κληρονομιά και τους ιστορικούς τόπους, που απειλούνται από τον υπερ-τουρισμό.

Ο νέος σύλλογος θα προωθήσει δεοντολογικές πρακτικές και καλύτερη διαχείριση σε σχέση με τον πολιτισμό και τους προορισμούς πολιτιστικής κληρονομιάς, που βρίσκονται πλέον σε «κίνδυνο» λόγω της απεριόριστης ανάπτυξης των επισκεπτών.

Η WTACH ενθαρρύνει επίσης την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών σε τοποθεσίες που βρίσκονται ακόμη σε φάση της τουριστικής ανάπτυξης.

Η νέα εποχή ταξιδιών

Η δημιουργία της WTACH έρχεται σε μια εποχή που η UNWTO(ΠΟΤ) αναφέρει ότι οι αφίξεις του εξωτερικού του τουρισμού έφθασαν στα 1,4 δισεκατομμύρια το 2018, δύο χρόνια νωρίτερα από τις προηγούμενες προβλέψεις του 2020.

Η παγκόσμια οικονομία αυξήθηκε κατά 3,7% το 2018 και 6% για συνολικά για το έτος, σύμφωνα με τη UNWTO.

Για να προωθήσει την ατζέντα της, η WTACH έχει ξεκινήσει με 15 ειδικούς συμβούλους από διαφορετικό υπόβαθρο στον τομέα του πολιτισμού και της τουριστικής κληρονομιάς και θα λειτουργήσουν σε προορισμούς που χρειάζονται βοήθεια τώρα ή που θέλουν να προλάβουν καταστάσεις.

Ο τουρισμός και η πολιστική κληρονομιά

«Η WTACH συνεργάζεται με προορισμούς για την παροχή αναπτυξιακών στρατηγικών και συστάσεων για την πολιτική, προκειμένου να αποφευχθεί το είδος της κατάρρευσης του τουρισμού που βλέπουμε στο Angkor Wat, στο Phi Phi Island και στο Βουνό Everest», λέει ο Flynn ιδρυτής του οργανισμού.

Η θέση της WTACH είναι ότι ο τουρισμός πρέπει να σέβεται τις κοινότητες υποδοχής και τα πολιτιστικά  τους χαρακτηριστικά.

Τα νέα δεδομένα

Η Carolyn Childs, Διευθύνων Σύμβουλος του MyTravelResearch.com, και μέλος της συμβουλευτικής ομάδας WTACH,που ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων και τάσεων, λέει ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η WTACH γεννιέται σε μια εποχή που οι «selfie» και η προώθηση του ‘Instagramable’ σαρώνει τον κόσμο.

Η επιθυμία για «αυθεντικότητα» στο ταξίδι είναι επίσης προβληματική. Η Childs αναφέρει μια έρευνα της AirBnB, η οποία διαπίστωσε ότι πάνω από το 80% των millennial ταξιδιωτών (και το 93% των κινεζικών millennial αναζητούν μια «μοναδική» εμπειρία και θέλουν να «ζουν σαν ντόπιοι». ενώ είναι σε διακοπές.

Η αυθεντική εμπειρία

Η πίεση για αυθεντικές εμπειρίες ταξιδιών αυξάνονται,  καθώς και οι millennial και οι «ώριμοι ταξιδιώτες» προσπαθούν να διευρυνήσουν τον κάθε τόπο.

Επίσης, υπάρχει βαθύτατη ανησυχία,  διότι η Τουρκία, για παράδειγμα, αποφάσισε να αυξήσει τις αφίξεις του τουρισμού από 40 εκατομμύρια το 2018 σε 70 εκατομμύρια μέχρι το 2023 – λιγότερο από τέσσερα χρόνια μακριά.

«Τι πολιτιστικές διασφαλίσεις έχουν τεθεί σε εφαρμογή;» ρωτά ο Flynn.

«Έχουν γίνει διαβουλεύσεις με τις τοπικές κοινότητες; Υπάρχει ένα πραγματικό σχέδιο που περιλαμβάνει μια ολιστική προσέγγιση της κυβέρνησης και τη βασική εμπλοκή των ενδιαφερομένων μερών και της κοινότητας;»

Περισσότερες πληροφορίες για τον οργανισμό μπορείτε να βρείτε εδώ: http://WTACH.org
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *