ksd copyright
money tourism copyright photo

WTM 2017 : Το παρασκήνιο, οι προκρατήσεις και οι αριθμοί για την Ελλάδα…

ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τα ποσοτικά στοιχεία, όσον αφορά στις προκρατήσεις από την βρετανική αγορά, τις διαβάσατε χθες αποκλειστικά στο money-tourism.gr. Σημαντικά όμως, ίσως και πιο σημαντικά από τα ποσοτικά, είναι τα ποιοτικά στοιχεία, τα οποία θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε.
Πιο αναλυτικά, η εικόνα αυτή τη στιγμή, και τα παρασκήνια, όπως τα βιώσαμε στις 3 ημέρες της WTM, έχουν ως ακολούθως:
1. Οι προκρατήσεις για το 2018, κυμαίνονται από 5 ως και 35% ανάλογα με την περιοχή. Με μια πρόχειρη εκτίμηση, ο μέσος όρος, λαμβάνοντας υπόψη τους τρεις μεγάλους tour operators, όπως γράψαμε είναι περίπου στο 15%. Η σημαντική όμως αυτή αύξηση των προκρατήσεων,  πρέπει να θεωρηθεί πρόσκαιρη, αφού δεν έχουμε τα κρεβάτια για να την υποστηρίξουμε ως το τέλος.
2. Από τις προκρατήσεις προκύπτει μεγαλύτερη συγκέντρωση στα φθηνά καταλύματα,  αλλά και ενδιαφέρουσα στροφή στα ειδικά, ακριβότερα ξενοδοχεία με concept.
3. Η JET2 βρίσκεται στη δεύτερη θέση των tour operators, με σημαντική αύξηση 25%, αλλά είναι και η μόνη που δίνει ποιοτικά χαρακτηριστικά της κίνησής της. Έτσι βλέπουμε ότι ο τζιρος δεν ακολουθεί την κίνηση σε όλα τα ξενοδοχεία, κυρίως λόγω της στροφής σε φθηνότερους τύπους δωματίου. Άλλωστε η περίοδος των early bookings έλκει πελάτες που είναι περισσότερο ευαίσθητοι στις τιμολογιακές μεταβολές. Ενδεικτικό της τάσης αυτής, είναι ότι επιλέγονται στις κρατήσεις τα φθηνότερα Garden view δωμάτια!!!
4. TUI και JET2 μιλούν για οικονομικά ασθενέστερους πελάτες, προειδοποιώντας ότι μετά το τέλος των ΕΒ,  ίσως να μην έχουμε αντίστοιχο ρυθμό.
5. Το Αll Ιnclusive συνεχίζει να επεκτείνεται σε βάρος των άλλων τύπων (HB, FB, κ.λπ.)
6.  Σημειώνεται μεγάλη αύξηση των κρατήσεων σε Τουρκία (σχεδόν διπλάσια), παρότι υπολείπεται σημαντικά των “καλών εποχών”  και Κύπρο.
7.  Δεν υφίσταται κάποια σημαντική και αξιοπρόσεκτη μεταβολή στην περίοδο λειτουργίας των ξενοδοχείων, που παραμένει σχετικά μικρή για τη Μεγάλη Βρετανία
8.Για το τέλος διανυκτέρευσης γίνεται συνεχής ενημέρωση,  αλλά υπάρχουν ακόμη γκρίζα σημεία ως προς την ενημέρωση επαγγελματιών και πελατών. Η προσπάθεια που γίνεται κατατείνει στο να γίνεται απολύτως κατανοητό ότι το ποσό αυτό, θα είναι ξεκάθαρα φόρος του κράτους και όχι αύξηση στην τιμή της παρεχόμενης υπηρεσίας.
9. Αρκετοί ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο stop sales, κάτι που έγινε και φέτος και πρέπει να είναι με μεγάλη προσοχή και φειδώ.
10. Το περίπτερο του ΕΟΤ, χρειάζεται επειγόντως ανανέωση, αφού είναι πλέον “κουρασμένο”. Θα πρέπει άμεσα η ηγεσία του Ε.Ο.Τ., να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για έναν ανασχεδιασμό, με νέο concept, χωρίς όμως να αλλάξει το λογότυπο και το σλόγκαν.
11. Το Νότιο Αιγαίο ήταν ο “πρωταγωνιστής” της έκθεσης. Πέραν του εντυπωσιακού περιπτέρου, τα μηνύματα για το 2018 απο την αγγλική αγορά είναι πολύ αισιόδοξα για την Περιφέρεια.Η TUI UK ξεκινάει τα προγράμματά της, αρχές Μαρτίου για την Ρόδο αρχές Απριλίου για την Κω και αρχές Μαΐου για την Σαντορίνη. Προγραμματίζουν 10% αύξηση θέσεων για την Ρόδο, 17% για την Κω και 37% για την Σαντορίνη που ισοδυναμει με 175.000,105.000 και 23.000 περισσότερες θέσεις αντίστοιχα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *