Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC), έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα έκθεση που διερευνά τις επιπτώσεις των τάσεων για καθένα από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του τομέα Ταξιδίων και Τουρισμού: ταξιδιώτες, επιχειρήσεις, εργαζόμενους και κοινότητες.
Το WTTC, που εκπροσωπεί τον παγκόσμιο ιδιωτικό τομέα του τομέα Ταξιδίων και Τουρισμού, συνεργάστηκε στενά με την Oliver Wyman , μια παγκόσμια εταιρεία συμβούλων, μαζί με μέλη του, για να εκπονήσει την έκθεση.
Η έκθεση υπογραμμίζει τη σημασία της υιοθέτησης μιας παγκόσμιας συντονισμένης προσέγγισης για την ανάκαμψη: ενίσχυση της απρόσκοπτης ταξιδιωτικής εμπειρίας άμεσα, αγκαλιάζοντας την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και την θέσπιση παγκόσμιων πρωτοκόλλων για την υγεία και την υγιεινή για την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών.
Συγκεκριμένα, υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργασίας του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα για την ανάκτηση των εκατομμυρίων θέσεων εργασίας που επηρεάστηκαν, την επιστροφή της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών και την οικοδόμηση της ανθεκτικότητας του τομέα.
Η έκθεση τονίζει ότι, καθώς επιχειρείται να “προδιαγραφεί” το μέλλον του Τουρισμού και διερευνώνται οι συστάσεις πολιτικής, αναμένεται ότι τέσσερις μακρο-τάσεις θα οδηγήσουν στην ανάκαμψη και πέραν αυτής: εξέλιξη της ζήτησης, υγεία και υγιεινή, καινοτομία και ψηφιοποίηση και αειφορία.
Σύμφωνα με την έκθεση, το 70% των ταξιδιωτών αναψυχής της Βόρειας Αμερικής δηλώνουν ότι θα κάνουν κράτηση κατά τη διάρκεια του COVID-19 εάν οι αλλαγές γίνονταν δωρεάν.
Επιπλέον, περισσότεροι από εννέα στους 10 (92%) καταναλωτές, εμπιστεύονται προσωπικές συστάσεις σχετικά με την υγεία και την υγιεινή, και το 69% των ταξιδιωτών αναφέρουν την καθαριότητα ως κρίσιμο συστατικό της απόκρισης μιας ταξιδιωτικής φίρμας και αναμένεται ότι οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγεία και την υγιεινή, ακόμη και μετά από εμβόλιο COVID-19.
Αυτό υποδηλώνει την ανάγκη οι προορισμοί να είναι έτοιμοι, καθώς εξελίσσονται οι προτεραιότητες των καταναλωτών, για υιοθέτησης νέων πρωτοκόλλων για μέτρα υγείας και ασφάλειας για να συμβαδίζουν με την εξέλιξη της ζήτησης και τα προαπαιτούμενα.
Η ψηφιοποίηση υπήρξε πρωταρχική κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Λαμβάνοντας υπόψη τη μετάβαση στην απομακρυσμένη εργασία, καθώς και τις αναστολές λειτουργίας σε όλο τον κόσμο, σημειώθηκε μια γρήγορη στροφή προς την ψηφιοποίηση, με τους ανθρώπους να αισθάνονται όλο και πιο άνετα με μια άψογη ταξιδιωτική εμπειρία. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 45% των ταξιδιωτών είναι έτοιμο να “μετακινηθεί”, από τα παραδοσιακά διαβατήρια στα ψηφιακά.
Από την εκτεταμένη ανεργία και τα αντιρατσιστικά κινήματα, έως την αποκατάσταση των φυσικών οικοτόπων, ο κόσμος ενδιαφέρεται πλέον για να αντιμετωπίσει την κοινωνική, περιβαλλοντική και θεσμική αειφορία. Επιπλέον, σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των καταναλωτών δηλώνουν ότι λαμβάνουν υπόψη τις μάρκες που κάνουν τη διαφορά κατά τη διάρκεια του COVID-19, δείχνοντας ότι δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στην αειφορία.
Η Gloria Guevara, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, WTTC δήλωσε: «Αυτή η περιεκτική έρευνα ανοίγει το δρόμο προς την ανάκαμψη για τον τομέα Ταξίδια και Τουρισμός. Παρόλο που πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, αυτό μας δίνει πληροφορίες για το πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε καλύτερα την ανάκαμψη και προσφέρει ένα όραμα και ελπίδα στον τομέα. Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε από προηγούμενες κρίσεις και να συνεργαζόμαστε με συντονισμένο τρόπο για να κάνουμε μια πραγματική διαφορά στη μείωση τόσο του οικονομικού όσο και του ανθρώπινου αντίκτυπου. Η οικονομική κρίση και τα προβλήματα που προκαλούνται σε εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο, τα οποία εξαρτώνται από τα ταξίδια και τον τουρισμό για τα προς το ζην, είναι προφανή. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι δουλεύοντας και ακολουθώντας μια συντονισμένη προσέγγιση, μπορούμε να νικήσουμε τον COVID-19 και να επιστρέψουμε σε ασφαλή ταξίδια με πρότυπα υγιεινής παγκόσμιας κλάσης στους ταξιδιώτες και να αναγεννήσουμε τις θέσεις εργασίας και να διασφαλίσουμε τα προς το ζειν των 330 εκατομμυρίων ανθρώπων που εργάζονταν στον Τουρισμό, πριν από το COVID-19″.
Ο Matthieu De Clercq, συνεργάτης της Oliver Wyman, δήλωσε: «Ο τομέας Ταξίδια και Τουρισμός καλύπτει ήδη μία στις 10 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, και θα συνεχίσει να είναι κρίσιμος για την οικονομική ανάπτυξη πολλών οικονομιών. Η δημιουργία ευκαιριών χωρίς αποκλεισμούς για γυναίκες, νέους και μειονότητες όχι μόνο έχει νόημα οικονομικά, αλλά και αυτό που θέλουν οι τουρίστες του μέλλοντος, ειδικά μετά το COVID. Είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουμε πέρα από την κρίση και να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις συστημικές αλλαγές στη βιομηχανία για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητά της στα μελλοντικά σοκ και να βελτιώσουμε τον θετικό κοινωνικοοικονομικό θετικό αντίκτυπό της».
Τι προτείνει
Η έκθεση καταλήγει σε συστάσεις για το πώς ο τομέας Ταξίδια και Τουρισμός μπορεί να εξασφαλίσει μια πιο ομαλή ανάκαμψη. Αυτά περιλαμβάνουν:
- Άνοιγμα συνόρων και επαναπατρισμός: Μια εναρμονισμένη προσέγγιση για την κατάργηση των περιορισμών ταξιδιού, με την προηγούμενη εκτίμηση κινδύνου, καθώς και τυποποιημένες απαιτήσεις δοκιμών επαφής και ανίχνευσης κατά την αναχώρηση
- Ορισμός κοινών προτύπων υγείας και ασφάλειας: Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συμφωνήσουν από κοινού για την εφαρμογή των προτύπων υγείας και ασφάλειας σε όλες τις βιομηχανίες εντός του τουρισμού.
- Ενίσχυση των συστημάτων στήριξης των εργαζομένων: Παροχή προστασίας μισθοδοσίας και επιδοτήσεων μισθών, καθώς και γενικών ελέγχων τόνωσης των καταναλωτών και αναβολής πληρωμών φόρου
- Κίνητρο ταξιδιού: Εισαγωγή καταναλωτικών κινήτρων για ταξιδιωτικές δαπάνες, ξεκινώντας από εγχώριους ταξιδιώτες και επεκτείνοντας σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο το συντομότερο δυνατό
- Προώθηση του τουρισμού ξεκινώντας με εγχώρια και περιφερειακά ταξίδια: Για να επωφεληθούν από την αρχική ανάκαμψη, οι κυβερνήσεις, τα τουριστικά συμβούλια και οι οργανισμοί θα πρέπει να κατευθύνουν έγκαιρες ενέργειες μάρκετινγκ και προώθησης για να ενθαρρύνουν τα εγχώρια και περιφερειακά ταξίδια. Είναι σημαντικό, θα πρέπει επίσης να προετοιμάσουν και να παρέχουν έγκαιρα κίνητρα μάρκετινγκ και προώθησης για να τονώσουν την ταχύτερη δυνατή αναγέννηση και ανάκαμψη των εσωτερικών ταξιδιών και τουρισμού
- Επέκταση της ψηφιακής υποδομής σε αγροτικούς προορισμούς: Η επένδυση σε ψηφιακή υποδομή αναδυόμενων προορισμών και απομακρυσμένων περιοχών θα είναι κρίσιμη, καθώς και η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός των τοπικών κοινοτήτων
- Ενσωμάτωση ψηφιακών ταυτοτήτων: Η επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών ταυτοτήτων και λύσεων θα είναι το κλειδί για τη μεγιστοποίηση της ακρίβειας για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η προκατάληψη στον έλεγχο των συνόρων και επιταχύνεται η κυκλοφορία των επιβατών
- Επανεξετάστε το χώρο εργασίας: Η ταχεία μετάβαση σε απομακρυσμένη εργασία θα απαιτήσει από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα να συγκλίνουν για να καθορίσουν τον τρόπο βελτιστοποίησης των νέων ρυθμίσεων εργασίας
- Τόνωση πρακτικών αειφορίας: Ανάπτυξη και παροχή κινήτρων για την ενθάρρυνση της εφαρμογής μέτρων βιωσιμότητας στον ιδιωτικό τομέα.
Σύμφωνα με την έκθεση οικονομικών επιπτώσεων του WTTC για το 2020 , κατά τη διάρκεια του 2019, ο τομέας Ταξιδίων και Τουρισμού ήταν υπεύθυνος για μία στις 10 θέσεις εργασίας (συνολικά 330 εκατομμύρια), συμβάλλοντας κατά 10,3% στο παγκόσμιο ΑΕΠ και δημιουργώντας μία στις τέσσερις από όλες τις νέες θέσεις εργασίας.
1 σχόλιο στο “WTTC: Οι τάσεις στον Τουρισμό στην μετά κορονοϊό εποχή”