Ξενοδοχεία: 9 tips για βελτίωση της ψηφιακής τους παρουσίας

Ξενοδοχεία: 9 tips για βελτίωση της ψηφιακής τους παρουσίας

Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η διαδικτυακή προβολή είναι απαραίτητο εργαλείο για τα ξενοδοχεία. Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας τόσο σε επίπεδο hardware, όσο και software, κατά την τελευταία δεκαετία έχει οδηγήσει σε αλλαγή του τρόπου, με τον οποίο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο ή ακόμα και το πως προβάλλουμε την επιχείρησή μας.

Όροι, όπως το Click Per Cost (CPC) και Search Engine Optimization (SEO), κάποτε αποτελούσαν αποκλειστική γνώση των ειδικών του μάρκετινγκ. Στις μέρες μας, όμως, μπορεί να τις κατανοήσει και να τις χρησιμοποιήσει σε βασικό επίπεδο ακόμα και ο μέσος ξενοδόχος. Μπορεί να φαντάζει περίεργο, αλλά η διαδικτυακή παρουσία της ξενοδοχειακής σας μονάδας είναι πολύ σημαντική στην προσπάθειά σας να αναδειχθείτε και να ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό.

Το ψηφιακό μαρκετινγκ αποτελεί εργαλείο στην εποχή μας και στα χέρια του σωστού επαγγελματία μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα. Ποια είναι, επομένως, τα σωστά βήματα για μια ολοκληρωμένη και επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία;

  1. Κοινωνικά Δίκτυα: Εκτός από την παρουσία σε αυτά και τα «έξυπνα» posts, μπορείτε πραγματικά να απογειώσετε την επιχείρησή σας, καθώς αρκετοί πελάτες μπορούν να πάρουν μια γεύση από τις υποδομές του ξενοδοχείου σας κοιτώντας απλά τις φωτογραφίες που δημοσιεύετε. Εξ’ άλλου αρκετοί είναι αυτοί που κάνουν κρατήσεις μέσω των social media. Το 2019 η χρήση των social media αυξήθηκε κατά 9%. O μισός πληθυσμός της Γης μπορεί να γίνει δυνητικός πελάτης σας!
  2. Online Travel Agencies (OTAs) : Παρόλο που το 42% των κρατήσεων γίνεται άμεσα με τον πάροχο της υπηρεσίας, το υπόλοιπο 58% παραμένει «διαθέσιμο» για να προσελκυθεί μέσω των OTAs και άλλων καναλιών.
  3. Δυναμική ιστοσελίδα: Το 2019 σχεδόν το 75% των τουριστών ξεκίνησε την έρευνά του μέσω της χρήσης μηχανής αναζήτησης. Η σωστή χρήση του SEO στα blog και τις ιστοσελίδες σας θα βοηθήσει τους τουρίστες να σας βρουν πιο εύκολα και θα τους διεκδικήσετε ως πελάτες.
  4. Σύστημα Διαχείρισης Καταλυμάτων (PMS): Τα PMS αποτελούν έξυπνα συστήματα διαχείρισης, και όσον αφορά την διαδικτυακή παρουσία τότε καθίστανται απαραίτητα. Συνεισφέρουν στην προβολή και αναγνώρηση του brand σας. Επίσης βοηθούν τους ιδιοκτήτες να καταγράψουν τις προτιμήσεις των επισκεπτών προσφέροντάς τους εξατομικευμένες υπηρεσίες, ενώ σας παρέχουν θετικά σχόλια και feedback.
  5. Εφαρμογές: Είτε πρόκειται για εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες ή για εφαρμογές που χρησιμοποιεί η διοίκηση, αυτές εισάγουν το ξενοδοχείο σας στη νέα τεχνολογική γενιά. Ένα σύστημα PMS, το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε από παντού, ακόμα και σαν εφαρμογή, θα σας δώσει το πολυπόθητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η παροχή  δεδομένων σε ζωντανό χρόνο στους πελάτες, θα επιτρέψει μια πιο δυναμική τιμολόγηση, θα σας κάνει πιο ανταγωνιστικούς και θα υποστηρίξει τις βέλτιστες κρατήσεις.
  6. Αύξηση της Διαδικτυακής φήμης: Αναφορές δείχνουν ότι οι πελάτες διαβάζουν κατά μέσο όρο 6 έως 12 κριτικές, πριν κλείσουν ένα δωμάτιο. Η επίτευξη θετικών εμπειριών διαμονής αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να λάβετε θετικές κριτικές, ώστε να βελτιώσετε τη διαδικτυακή φήμη σας.
  7. Ξεκάθαρη Επικοινωνία: Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων ABTA, το 16% των πελατών, απευθύνθηκαν σε ειδικούς, πριν προχωρήσουν στην κράτηση. Για να λάβουν τη γνώμη των «ειδικών» επισκέφθηκαν social media, live chats και ιστοσελίδες. Η παροχή σχετικού περιεχομένου και εικόνων, καθώς και η συνεχής υποστήριξή του θα αποδώσει.
  8.  Συστήματα CRM: Τα Customer Relationship Management Systems (Συστήματα διαχείρισης πελατολογίου) είναι πολύ σημαντικά, καθώς μπορούν χρησιμοποιηθούν σε πλήθος καναλιών επικοινωνίας  και διαθέτουν ενημέρωση σε ζωντανό χρόνο. Καθίστανται ένα σημαντικό εργαλείο, το οποίο επιτυγχάνει τη λήψη θετικών κριτικών, την παρακολούθηση των κοινωνικών σας δικτύων, την επιστροφή των πελατών και τη βελτιωμένη παρουσία.
  9. Διαχείριση Εσόδων: Το σωστό εργαλείο διαχείρισης εσόδων (Revenue Management) συνεισφέρει στη σωστή διαχείριση τιμών όχι μόνο κατά την υψηλή σεζόν, αλλά και των σεζόν που δεν υπάρχει κινητικότητα.  Μέσω της ενσωμάτωσης δεδομένων το σύστημα μπορεί να καταγράψει εξαιρετικές προσφορές και να τις προωθήσει μέσω των social media. Η χρήση ενός RM εργαλείου διαβεβαιώνει τη σωστή τιμολόγηση μέσω real time δεδομένων.
Διακδικτυακή Παρουσία- Δημιουργικές ιδέες μάρκετινγκ για Ξενοδοχεία

Ο όρος «Διακδικτυακή Παρουσία» αναφέρεται στη δυνατότητα της εύκολης εύρεσης, των κρατήσεων μέσω διαδικτυακών καναλιών, και την επικράτηση στην «αρένα» του SEO.

Βελτιωμένη παρουσία στα Social Media

Στατιστικές δείχνουν ότι 1 στους 3 τουρίστες απευθύνονται στα social media, ώστε να πάρουν ιδέες για την επιλογή του προορισμού τους. Το γεγονός αυτό κάνει τη χρήση των social media κύρια προτεραιότητα κάθε επιχείρησης στον τουριστικό κλάδο.

Οι πιο σημαντικές εφαρμογές των social media έχουν να κάνουν με τη σύνδεση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, το ανέβασμα φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης του ξενοδοχείου και των γειτονικών περιοχών, το διαμοιρασμό βίντεο, τη χρήση live event, και τη δυνατότητα κράτησης μέσω του Facebook.

To Facebook διαθέτει 2.45 δισεκ. χρήστες και αποτελεί μια από τις ισχυρότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι ένα business page του Facebook μπορεί, υπό περιστάσεις, να αποδώσει καλύτερα από μια ιστοσελίδα.

Η άνοδος των OTAs 

Άλλη μια καινοτομία για την εφαρμογή νέων ιδεών μάρκετινγκ είναι τα Online travel agencies, τα οποία περιλαμβάνουν ιστοσελίδες όπως οι Expedia, TripAdvisor, και Booking.com, μεταξύ άλλων.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι να σας εντάξουν στις λίστες τους, ώστε να αυξήσετε τη διαδικτυακή παρουσία σας. Έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο επίπεδο που μπορούν να «μεταδώσουν» το ξενοδοχείο σας σε έναν μεγάλο αριθμό καναλιών.

Τα ΟΤΑs, και ειδικά το TripAdvisor, επιδιώκουν μέσα στο 2020 να «συγκρουστούν» με τα social media και να γίνουν τα κοινωνικά δίκτυα των τουριστών. Το 52% των τουριστών ενδέχεται να ανακαλύψει το ξενοδοχείο σας μέσω ενός OTA.

H ιστοσελίδα του Ξενοδοχείου

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι δυναμική, γρήγορη και εύκολη στη χρήση, καθώς και να έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρατήσεων. Η αναβάθμιση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας, θα ενισχύσει άμεσα τη διαδικτυακή παρουσία σας, ειδικά όταν υπάρχει σύνδεση με social media και ΟΤΑs.

Όταν το 56% των αναζητήσεων αποτελεί «αρένα», τότε η χρήση της ιστοσελίδας ως βάσης για τη διαδικτυακή παρουσία και το σύνολο των κρατήσεων κρίνεται αναγκαία. Η δυνατότητα κρατήσεων μέσω της ιστοσελίδας έχει αποδειχθεί ότι θα αυξήσει κατά 10% τις άμεσες κρατήσεις.

Σύστημα διαχείρισης καταλυμάτων (PMS)

Αποτελεί την πιο τεχνολογικά εξελιγμένη λύση ως προς τη διαχείριση της μονάδας σας. Ένα σωστό PMS καταγράφει σε ζωντανό χρόνο τις τιμές διανυκτέρευσης και τις κρατήσεις. Επίσης επιτρέπει τη διαχείριση των υπηρεσιών καθαριότητας και προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες προς τους πελάτες.

Τα PMS πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία cloud, ώστε να επιτρέπουν την εν κινήσει διαχείριση της μονάδας σας. Εάν είναι mobile friendly, τότε μειώνουν τα έξοδα των απαραίτητων υποδομών (τηλέφωνα ή σταθμοί με υπολογιστές) επιτρέποντας την εξοικονόμηση κεφαλαίου για άλλες, πιο επικερδείς επενδύσεις.

Εφαρμογές και κινητά

Η χρήση των εφαρμογών κινητών επιτρέπει την ανανέωση σε ζωντανό χρόνο και αποφέρει ταχύτερες πωλήσεις. Αυτό συμβαίνει, διότι παρέχουν άμεσα δεδομένα και γρήγορες ενημερώσεις σε κάθε στοιχείο της μονάδας σας, που ενδιαφέρει τον επισκέπτη.

ΠΗΓΗ

ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ