Με την έξαρση του Κορωνοϊού τα ξενοδοχεία πλήττονται οικονομικά, καθώς παρατηρείται μείωση της ζήτησης και των κρατήσεων, όχι μόνο στις πληττόμενες περιοχές, αλλά και παγκοσμίως.
Για αυτό το λόγο κάθε ξενοδοχειακή μονάδα οφείλει να καταστρώσει ένα σχέδιο, ώστε να βγει αλώβητη και να μη “νοσήσει” από τις οικονομικές επιπτώσεις της ανησυχίας, που προκαλεί η μετάδοση του ιού.
Η καθηγήτρια μάνατζμεντ, Sheryl E. Kimes , στο Πανεπιστήμιo Cornell και το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης, μέσω έρευνάς της προτείνει τα σωστά βήματα, για να δημιουργήσετε ένα μακροπρόθεσμο πλάνο, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη την ικανοποίηση των πελατών και του εργατικού προσωπικού, καθώς και την εικόνα της επιχείρησής σας:
Μην πανικοβάλλεστε
Αρκετοί συμμετέχοντες επισήμαναν την ανάγκη για ψυχραιμία σε τέτοιες καταστάσεις και πρότειναν να μη γίνεται σύγκριση των περιόδων ύφεσης με αυτές που είχαν σημειωθεί κέρδη. Χρειάζεται ο χρονικός ορίζοντας της δράσης να τοποθετείται στο μακροπρόθεσμο μέλλον.
Προσέξτε τις εκπτώσεις ευρείας κλίμακας
Οι εκπτώσεις θα πρέπει να γίνονται με έναν έξυπνο τρόπο και όχι με στόχο τα γρήγορα κέρδη σε μια περίοδο κρίσης. Επιχειρήσεις που έριξαν τις τιμές τους χρειάστηκαν 3 ή και 4 χρόνια, ώστε να τις επαναφέρουν στα κανονικά επίπεδα.
Μην κάνετε περικοπές στον προϋπολογισμό μάρκετινγκ
Η όποια περικοπή ή μείωση στον προϋπολογισμό μάρκετινγκ θα οδηγήσει σε αδυναμία διατήρησης του πελατολογίου, καθώς και της δημιουργίας πακέτων προσφορών, τα οποία θα προσελκύουν νέους και υφιστάμενους πελάτες.
Ανακαλύψτε νέες “γωνίες” στο μάρκετινγκ
Ανακαλύψτε νέους μικρότερους τομείς μάρκετινγκ και προωθητικές καμπάνιες, οι οποίες δεν είναι τόσο ευαίσθητες στην τιμολόγηση. Μια άλλη αποδοτική τακτική είναι οι ανάπτυξη νέων πηγών εισόδων εντός του ξενοδοχείου, όπως το φαγητό, τα ποτά και τα σπα μεταξύ άλλων.
Προσδώστε αξία στον πελάτη σας
Επικεντρώστε στην ανάπτυξη πακέτων, τα οποία θα προσθέτουν αξία στην εμπειρία του πελάτη χωρίς να κοστίζουν ακριβά στην επιχείρησή σας. Αναλογιστείτε τι θέλουν οι πελάτες και προσφέρετέ το χωρίς να “χρεώνετε” την επιχείρησή σας. Δημιουργήστε πακέτα προσφορών, που είναι ανταγωνιστικά και δύσκολα να αντιγραφούν από τον ανταγωνισμό.
Διατηρήστε το επίπεδο των παροχών σας
Εάν οι περικοπές είναι απαραίτητες, τότε αυτές πρέπει να γίνουν στους τομείς, που θα έχουν τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση πελατών και την εικόνα της επιχείρησης.
Αν επηρεαστεί αρνητικά η ικανοποίηση των πελατών και η ποιότητα των παροχών, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας και να προσελκύσετε νέους με το πέρας της κρίσης.