money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη ο τουριστικός κλάδος στη Γαλλία | Ολικό comeback των διεθνή ταξιδιωτών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την επιστροφή των διεθνών ταξιδιωτών και την άνοδο των εγχώριων τα τουριστικά μεγέθη επιστρέφουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπερνούν τα προ-πανδημικά επίπεδα στη Γαλλία, με τη χώρα να δικαιώνει τον τίτλο του “κορυφαίου προορισμού στον κόσμο”, όπως επιβεβαιώνουν τα τελευταία στοιχεία του Εθνικού Ινστιτούτο Στατιστικής και Οικονομικών Μελετών (Insee) της Γαλλίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η πληρότητα των ξενοδοχείων και των κάμπινγκ από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο του 2022 ήταν 3% πάνω από το επίπεδο πριν από την κρίση. Ο αριθμός των εγχώριων τουριστών ξεπέρασε το επίπεδο του 2019 και παραμένει η κύρια συνιστώσα του τουρισμού στη Γαλλία.

Από τον Ιούνιο του 2022, οι κάτοικοι της μητροπολιτικής Γαλλίας πραγματοποιούν περισσότερες διανυκτερεύσεις σε καταλύματα εμπορικού χαρακτήρα (ξενοδοχεία, κάμπινγκ, ιδιωτικές ενοικιάσεις, κ.λπ.) από ό,τι σε καταλύματα μη εμπορικού χαρακτήρα (δεύτερη κατοικία, σε οικογένεια ή φίλους).

Η διεθνής πελατεία επέστρεψε στους ίδιους αριθμούς όπως και πριν από την κρίση υγείας -η απουσία τουριστών από την Κίνα, την Ιαπωνία ή τη Ρωσία αντισταθμίστηκε από Ευρωπαίους πελάτες.

Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των ξένων τουριστών το καλοκαίρι του 2022 ήταν κατά 7% υψηλότερες από ό,τι το 2019, λόγω της αύξησης των τιμών, ιδίως στα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια.

Με την αυξημένη επισκεψιμότητα, καθώς και τις τιμές, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14% στα καταλύματα και τις υπηρεσίες εστίασης τον Ιούλιο του 2022, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019.

Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2022, τα εμπορικά καταλύματα (ξενοδοχεία, κάμπινγκ, άλλα τουριστικά καταλύματα, ιδίως ενοικιάσεις από ιδιώτες) έγιναν ο κύριος τόπος διαμονής των τουριστών που διαμένουν στη μητροπολιτική Γαλλία. Η επιστροφή σε αυτόν τον τύπο καταλύματος είχε ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2021, κυρίως στις ακτές και στα βουνά.

Μέχρι τον Ιούνιο του 2022, οι ημεδαποί τουρίστες περνούσαν τόσο χρόνο σε μη εμπορικά καταλύματα (δεύτερες κατοικίες, σε οικογένειες ή φίλους) όσο και σε εμπορικά καταλύματα, και μάλιστα περισσότερο εκτός της θερινής περιόδου.

Όταν καταργήθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί το καλοκαίρι του 2020, τα μη εμπορικά καταλύματα αποτέλεσαν ακόμη και την κύρια επιλογή καλοκαιρινής διαμονής για τους κατοίκους.

Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο εισοδήματος, τόσο περισσότεροι κάτοικοι πραγματοποιούν ταξίδια. Οι διαφορές στα ποσοστά αναχώρησης που παρατηρήθηκαν το καλοκαίρι του 2022, ανάλογα με το επίπεδο εισοδήματος των κατοίκων, αντιστοιχούν στην περίοδο πριν τον κορωνοϊό.

Επιστροφή των κυριότερων διεθνών πελατών σε ξενοδοχεία και κάμπινγκ

Με την ανάπτυξη της μόνιμης πελατείας και την επιστροφή της διεθνούς πελατείας αυτό το καλοκαίρι, ο αριθμός των τουριστών στη Γαλλία σε ξενοδοχεία και κάμπινγκ από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο του 2022 ήταν κατά 3% υψηλότερος από ό,τι πριν από την κρίση. Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων των διεθνών πελατών παραμένει ο μισός σε σχέση με τους εγχώριους τουρίστες.

Η προσέλευση Αμερικανών και Βρετανών, των δύο κυριότερων διεθνών πελατών των ξενοδοχείων, ανέκαμψε σταδιακά στα επίπεδα του Ιουλίου και του Αυγούστου 2019. Στην επιστροφή των Αμερικανών πελατών συνέβαλε η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Η ολλανδική, γερμανική και βελγική πελατεία, η κύρια διεθνής πελατεία των κάμπινγκ για πολλά χρόνια, είχε ήδη επιστρέψει το καλοκαίρι του 2021. Είναι ακόμη πιο παρόντες το καλοκαίρι του 2022. Αντίθετα, η βρετανική πελατεία έχει επιστρέψει μόνο στο 72% του επιπέδου του 2019 στα κάμπινγκ. Οι υπόλοιποι επισκέπτες έχουν επιστρέψει σχεδόν όλοι το καλοκαίρι του 2022, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από χώρες εκτός Ευρώπης, όπως οι Αμερικανοί και οι επισκέπτες από τη Μέση Ανατολή.

Ωστόσο, οι Ρώσοι, οι Ιάπωνες και κυρίως οι Κινέζοι πελάτες εξακολουθούν να απουσιάζουν. Η επισκεψιμότητα των ξενοδοχείων από κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες φτάνει το 15% έως 20% του επιπέδου της το καλοκαίρι του 2019. Αυτές οι τρεις ξένες ομάδες πελατών αντιστοιχούν στο 1% της επίσκεψης αλλοδαπών σε ξενοδοχεία το καλοκαίρι του 2022, έναντι 7% το 2019.

Αποκαταστάθηκε η προσέλευση ταξιδιωτών στην περιοχή του Παρισιού

Με την επιστροφή των διεθνών ταξιδιωτών και τη σταθερή ροή των εγχώριων, το επίπεδο πληρότητας των ξενοδοχείων στο Παρίσι και την περιοχή γύρω από αυτό επέστρεψε σε εκείνο του 2019 από τον Ιούνιο του 2022, για πρώτη φορά από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης.

Ομοίως, η πληρότητα των ξενοδοχείων στις αστικές περιοχές, που επηρεάστηκε από τη χαμηλή παρουσία διεθνών τουριστών πριν από το καλοκαίρι του 2022, επέστρεψε σε επίπεδα συγκρίσιμα με το 2019.

Εκτός από τα ξενοδοχεία, οι ενοικιάσεις από ιδιώτες ήταν δημοφιλείς: ο αριθμός των σχολίων που υπάρχουν στον ιστότοπο Airbnb σχετικά με μια ενοικίαση στο Παρίσι υπερβαίνει κατά πολύ το επίπεδο του 2019. Μέρος αυτής της αύξησης μπορεί να οφείλεται στη συχνότερη χρήση των κριτικών, αλλά το μέγεθός της υποδηλώνει ωστόσο μια πολύ πιθανή αύξηση των ενοικιάσεων από ιδιώτες, σε σύγκριση με το 2019.

Το Καλοκαίρι του 2022, οι αλλοδαποί επισκέπτες ξόδεψαν 7% περισσότερα χρήματα από ό,τι το καλοκαίρι του 2019. Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα δύο αντίθετων εξελίξεων: της αύξησης των τιμών και της μείωσης του όγκου.

 

 

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη ο τουριστικός κλάδος στη Γαλλία | Ολικό comeback των διεθνή ταξιδιωτών

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *