©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η υιοθέτηση των σιδηροδρομικών μεταφορών θα εξοικονομήσει 1 εκατ. τόνους CO2 στην Ευρώπη | Στο στόχαστρο οι εσωτερικές πτήσεις μικρής διάρκειας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Με την αντικατάσταση των εσωτερικών αεροπορικών δρομολογίων διάρκειας μικρότερης των δυόμισι ωρών και μέγιστης απόστασης έως 500 χιλιόμετρα με τρένα υψηλής ταχύτητας, η εξοικονόμηση εκπομπών CO2 στην Ευρώπη θα μπορούσε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο τόνους, σε ένα μόνο έτος, αποκαλύπτει νέα μελέτη της Mabrian Technologies.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία αναλύει την εξοικονόμηση εκπομπών CO2, στην περίπτωση που γενικευτεί η εφαρμογή του κανονισμού που ισχύει στη Γαλλία για τα εγχώρια ταξίδια μικρών αποστάσεων, και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα έφτανε στο 48% -λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους CO2, από περίπου 2,3 εκατομμύρια τόνους CO2 φέτος, που ισοδυναμεί με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα που λειτουργούν συνεχώς για 12 μήνες.

Αυτό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη γηραιά ήπειρο προκαλούν εφέτος τα 554 εγχώρια δρομολόγια μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, τα οποία θα μεταφέρουν περίπου 44 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι κορυφαίες χώρες στην εν δυνάμει εξοικονόμηση CO2

Η μελέτη αποκαλύπτει πέντε από τις ευρωπαϊκές χώρες που θα μπορούσαν να επιτύχουν τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 εάν πραγματοποιηθεί αυτή η μετάβαση. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ισπανία, με πιθανή εξοικονόμηση 360.000 τόνων CO2 ετησίως, εάν οι εν λόγω διαδρομές αντικατασταθούν από τρένα υψηλής ταχύτητας, η Γερμανία ακολουθεί στη δεύτερη θέση, με εξοικονόμηση 238.000 τόνων, η Γαλλία στην τρίτη, με 193.000 τόνους, η Ιταλία στην τέταρτη, με 189.000 τόνους, και στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Σουηδία, με 159.000 τόνους ετησίως.

Από την άλλη πλευρά, σε σχετικούς όρους, οι τρεις χώρες με τη μεγαλύτερη δυνητική εξοικονόμηση CO2 από τη μετάβαση στον σιδηρόδρομο είναι η Σουηδία, με 97,13% του συνολικού CO2 που παράγεται από τα αεροσκάφη ετησίως, η Αυστρία, με 92,79%, και η Γαλλία, με 89,73%. Μάλιστα, η Γαλλία υπήρξε η πρωτοπόρος χώρα στην εφαρμογή αυτού του μέτρου στις αεροπορικές γραμμές μικρών αποστάσεων από το Orly.

Όλη αυτή η ανάλυση έχει επικεντρωθεί μόνο στις εγχώριες αεροπορικές διαδρομές εντός κάθε χώρας, οπότε η Mabrian επισημαίνει ότι η δυνητική εξοικονόμηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν λαμβάνονταν υπόψη και όλες οι αεροπορικές διαδρομές 500 χιλιομέτρων ή λιγότερο, που συνδέουν διαφορετικές χώρες στην Ευρώπη.

“Αν και αυτή η ανάλυση μπορεί να φαίνεται μη ρεαλιστική ή ανέφικτη, στην Mabrian πιστεύουμε στην  αποτελεσματικότητα των αποφάσεων μέσω των δεδομένων. Με αυτή την ανάλυση, έχουμε ποσοτικοποιήσει την πιθανή εξοικονόμηση από τη λήψη μέτρων. Ωστόσο, το πλαίσιο και οι δυσκολίες αυτής της αλλαγής υποδηλώνουν μια ενδιάμεση κατάσταση στην οποία το τρένο αποκτά μεγαλύτερη σημασία, αλλά τα αεροσκάφη συνεχίζουν να καλύπτουν μέρος της ζήτησης”, λέει ο διευθυντής μάρκετινγκ της Mabrian, Carlos Cendra.

Για τον συγκριτικό υπολογισμό των εκπομπών CO2, η Mabrian εξέτασε το είδος της ηλεκτρικής ενέργειας και τις πηγές της, που τροφοδοτούν το σιδηροδρομικό σύστημα σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, ακολουθώντας τη μεθοδολογία που δημοσιεύθηκε στην έκθεση EcoPassenger. Αυτή ορίζει μια φιλόδοξη μετάβαση προς τη βιώσιμη κινητικότητα, που περιλαμβάνει την υιοθέτηση καθαρών και πράσινων τεχνολογιών.

Ορισμένες χώρες ξεχωρίζουν περισσότερο από άλλες σε αυτές τις πολιτικές. Η Γερμανία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής υποδομής της και στην υιοθέτηση καθαρότερων τεχνολογιών που ενθαρρύνουν τη χρήση του σιδηροδρόμου ως μια πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι των αεροπορικών ταξιδιών, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την άλλη, η Σουηδία υπήρξε πρωτοπόρος στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η υδροηλεκτρική και η αιολική ενέργεια, στις σιδηροδρομικές μεταφορές της.

Tagged

1 σχόλιο στο “Η υιοθέτηση των σιδηροδρομικών μεταφορών θα εξοικονομήσει 1 εκατ. τόνους CO2 στην Ευρώπη | Στο στόχαστρο οι εσωτερικές πτήσεις μικρής διάρκειας

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *