YouGov: Οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να βάλουν το χέρι στην… τσέπη για πιο βιώσιμα ταξίδια

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Oι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα ταξίδια, πιστεύουν, ωστόσο, ότι η βιομηχανία είναι πιο υπεύθυνη γι’ αυτό, σύμφωνα με νέα έρευνα του YouGov, η οποία αποκαλύπτει τη σημασία που δίνουν πλέον οι καταναλωτές στην αειφορία και τις “πράσινες” επιλογές.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, τη Γερμανία, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, και διαπιστώνει ποια περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα είναι πιο σημαντικά για τους καταναλωτές, με περισσότερους από τους μισούς ερωτηθέντες να υποστηρίζουν ότι η φροντίδα για το περιβάλλον είναι σημαντική για αυτούς (55%). Επιπλέον, σε ποσοστό 48% πιστεύουν ότι η αύξηση της βιωσιμότητας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι ένα κρίσιμο ζήτημα.

Αυτά τα δύο ζητήματα φαίνονται εξίσου σημαντικά για τους ερωτηθέντες με το ζήτημα της βελτίωσης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη (50%). Επιπλέον, κατέχουν υψηλότερο βαθμό σημασίας στο μυαλό των καταναλωτών από άλλα θέματα, όπως η διασφάλιση της πρόσβασης στη δίκαιη δικαιοσύνη για όλους (40%), η βελτίωση της κοινωνικής ισότητας (40%) και η καλή διαβίωση των ζώων (40%).

Ωστόσο, η ανησυχία των καταναλωτών για περιβαλλοντικά ζητήματα δεν είναι ίδια σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο (63%), τη Γερμανία (60%) και την Αυστραλία (59%) είναι σημαντικά πιο πιθανό από το συνολικό δείγμα να υποστηρίξουν ότι η φροντίδα για το περιβάλλον είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Οι Νοτιοκορεάτες (56%) και οι Γερμανοί (53%) είναι πολύ πιο πιθανό, σε σύγκριση με τους Αμερικανούς (44%) να πιστεύουν ότι η εργασία για τη βιωσιμότητα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι ένα σημαντικό ζήτημα.

Η πανδημία άλλαξε τις συμπεριφορές των καταναλωτών και τον τρόπο ζωής σε όλο τον κόσμο και η μελέτη βιωσιμότητας του YouGov αποκαλύπτει ότι, το ένα τρίτο των παγκόσμιων ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές στον τρόπο ζωής τους από ό,τι πριν από 12 μήνες (34%). Η αύξηση των βιώσιμων πρακτικών κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι υψηλότερη μεταξύ των Αυστραλών (46%), αν και οι Βρετανοί (40%) και οι Αμερικανοί (39%) ξεχωρίζουν επίσης. Οι Γερμανοί (27%) και οι Ιάπωνες (15%) καταναλωτές κατατάσσονται χαμηλότερα όσον αφορά την τάση να πραγματοποιούν πιο βιώσιμες επιλογές, τους τελευταίους 12 μήνες.

Η βιωσιμότητα φαίνεται να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση, καθώς περισσότεροι από δύο στους πέντε (44%) ερωτηθέντες παγκοσμίως λένε ότι κάνουν τις ίδιες βιώσιμες επιλογές, όπως πριν από 12 μήνες, υποδηλώνοντας ότι, τουλάχιστον, διατηρούν τις βιώσιμες πρακτικές τους. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα αληθές για τους Γερμανούς, καθώς περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι συμβαδίζουν με τις ίδιες βιώσιμες επιλογές τον τελευταίο χρόνο.

Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις στον αειφόρο τουρισμό και τη φιλοξενία

Η μελέτη δείχνει ότι, ως μέρος των ανησυχιών τους για τον πλανήτη, οι καταναλωτές θέλουν τα ταξίδια να είναι πιο “πράσινα”, με περίπου τα δύο τρίτα (65%) των ερωτηθέντων να λένε ότι είναι ζωτικής σημασίας τα ταξίδια να είναι πιο βιώσιμα.

Οι μισοί καταναλωτές πιστεύουν ότι άτομα όπως οι ίδιοι θα πρέπει να είναι υπεύθυνα για να κάνουν τα ταξίδια πιο βιώσιμα (53%). Είναι ακόμη πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές αγορές, καθώς, τουλάχιστον, ένας στους τρεις λέει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για μια πτήση φιλική προς το περιβάλλον (35%). Οι Αυστραλοί και οι Νοτιοκορεάτες εκφράζουν το υψηλότερο ποσοστό προθυμίας να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμες πτήσεις (41% και στις δύο αγορές).

Photo by Baihaki Hine on Pexels

Αλλά είναι η ταξιδιωτική βιομηχανία που οι καταναλωτές επισημαίνουν ως την πιο υπεύθυνη για την επίτευξη βιώσιμων ταξιδιών; Ενώ τα ταξίδια βοηθούν τους ανθρώπους να συνδεθούν μεταξύ τους και να εξερευνήσουν τον κόσμο, η ταξιδιωτική βιομηχανία στο σύνολό της αναμένεται πλέον να διαδραματίσει ρόλο στην αντιμετώπιση της βιωσιμότητας στα ταξίδια από σχεδόν τρεις στους πέντε παγκόσμιους καταναλωτές (59%). Σε ερώτηση για το ποιος πρέπει να είναι πιο υπεύθυνος, το 21% των παγκόσμιων καταναλωτών λένε ότι είναι η ταξιδιωτική βιομηχανία, ακολουθούμενο από τους πολίτες (19%) και τις εθνικές κυβερνήσεις (19%). Οι Βρετανοί (70%) και οι Αυστραλοί (65%) είναι ιδιαίτερα πιθανό να πουν ότι τα ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα πρέπει να παίζουν ρόλο.

Ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτικών εταιριών ανταποκρίνεται σε αυτή την προσδοκία των καταναλωτών και λαμβάνει θέση για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Η αυξανόμενη συμμετοχή αυτών των εταιριών στη βιωσιμότητα όχι μόνο προσελκύει πελάτες που θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στον κόσμο, αλλά μπορεί να έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρίες εκτελούν προγράμματα αντιστάθμισης άνθρακα, που επιτρέπουν στους επιβάτες να αντισταθμίζουν τις εκπομπές των πτήσεών τους με δωρεές. Για παράδειγμα, η JetBlue, αγόρασε αντισταθμίσεις CO2 για περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια λίρες, από το 2008.

Όπως συμβαίνει στο τρέχον ταξιδιωτικό τοπίο, το ένα τέταρτο των παγκόσμιων καταναλωτών πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετές βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές (26%), αυξάνοντας το ποσοστό αυτό στο 32% μεταξύ των Βρετανών. Ένα παρόμοιο ποσοστό παγκόσμιων καταναλωτών λένε ότι θα ήθελαν να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα, αλλά δεν γνωρίζουν πώς να το κάνουν (23%).

Σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης Skyscanner, το να γίνουν οι βιώσιμες επιλογές πτήσεων πιο σαφείς και πιο ορατές στους πελάτες είναι τόσο αποτελεσματικό για να επιστήσει την προσοχή σε αυτές τις επιλογές και επηρεάζει ακόμη και τους καταναλωτές να τις αγοράσουν. Η εταιρία σημείωσε αύξηση 43% στους ταξιδιώτες που επέλεξαν να αντισταθμίσουν τις πτήσεις τους με άνθρακα, όταν κατέστησε σαφείς αυτές τις βιώσιμες επιλογές κατά τη διαδικασία του check-out.

Υπάρχει σαφής ζήτηση για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και ακόμη και προθυμία να πληρωθούν περισσότερα για αυτές. Ωστόσο, το κόστος που σχετίζεται με τη βιωσιμότητα θα πρέπει να εξισορροπηθεί προσεκτικά, ειδικά με τους καταναλωτές να αποδεικνύονται ευαίσθητοι στις τιμές των ταξιδιών.

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι το ένα τέταρτο των καταναλωτών λένε ότι η τιμή εξακολουθεί να είναι πιο σημαντική από τα ζητήματα βιωσιμότητας, όταν πρόκειται για την επιλογή των πτήσεων τους (24%).

Η πανδημία, όπως φαίνεται, έχει κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται τον κόσμο στον οποίο ζούμε και πώς μπορούμε να τον προστατεύσουμε. Το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια ενώνει τους ταξιδιώτες με τις επωνυμίες που κάνουν τα όνειρα των διακοπών τους δυνατά. Η κατανόηση των απόψεων των καταναλωτών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αγωνιζόμαστε για την επίτευξη βιώσιμων ταξιδιών μπορεί να βοηθήσει τις επωνυμίες να καταλάβουν τους ρόλους τους στα επόμενα ταξίδια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *