©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υπέρ της επαναφοράς του κανόνα 80/20 για τα slots των αεροδρομίων η ACI Europe

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Εν όψει των τελικών συζητήσεων μεταξύ του Συμβουλίου της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ACI Europe καλεί τα δύο θεσμικά όργανα να υποστηρίξουν πλήρως την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επαναφορά του ποσοστού χρήσης των χρονοθυρίδων των αεροδρομίων 80/20, για τη χειμερινή περίοδο 2022-23.

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό, είναι επιτακτική ανάγκη το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να συμφωνήσουν τώρα σε κανόνες για τις χρονοθυρίδες, που θα θέτουν πραγματικά σε προτεραιότητα τη συνδεσιμότητα και τους καταναλωτές και όχι το συμφέρον μερικών ομίλων αεροπορικών εταιριών. “Η πρόταση της Επιτροπής είναι ορθολογική, ισορροπημένη και βασισμένη στα δεδομένα. Παρέχει όλη την απαραίτητη ευελιξία στις αεροπορικές εταιρίες να διατηρούν τις χρονοθυρίδες που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν λόγω των παρατεταμένων επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού ή των δυσλειτουργιών, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η ανάκαμψη των αερομεταφορών βρίσκεται σε καλό δρόμο”, τονίζει η ACI Europe, σε ανακοίνωσή της.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τεκμηριώνεται από τα τρέχοντα στοιχεία κίνησης, τις ισχυρές προβλέψεις και τις βάσιμες ενδείξεις για τη σταθεροποίηση της αγοράς:

– Το Eurocontrol προβλέπει ανάκαμψη του συνολικού αριθμού των πτήσεων έως και στο 90% των επιπέδων του 2019, μέχρι το τέλος του έτους.

– Η χωρητικότητα των αεροπορικών θέσεων στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 84% των πρo-πανδημικών (2019) επιπέδων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και προβλέπεται να φθάσει στο 87% το τέταρτο τρίμηνο.

– Αρκετές αεροπορικές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των Air France, Iberia και SAS, έχουν ανακοινώσει  δυναμικά προγράμματα και νέα δρομολόγια για τη χειμερινή περίοδο.

Όλα αυτά καταδεικνύουν υψηλή ζήτηση και πολύ ισχυρή ανάκαμψη σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο, αναιρώντας την ανάγκη για ένα συνολικό, χαμηλότερο ποσοστό χρήσης χρονοθυρίδων στα αεροδρόμια.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ACI Europe, επιμένοντας σε ένα χαμηλότερο ποσοστό χρήσης 70% -ή ακόμη και λιγότερο- ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αγνοήσει μέχρι στιγμής τις συνθήκες της αγοράς και έχουν επιλέξει να συμπαραταχθούν με τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιριών εις βάρος των υπόλοιπων αερομεταφορών, υπονομεύοντας τη συνδεσιμότητα και τις επιλογές που έχουν οι καταναλωτές. “Το χαμηλότερο ποσοστό χρήσης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού συνέβαλε ήδη στην αύξηση των αεροπορικών ναύλων κατά 13% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ήταν επίσης ένας παράγοντας που συνέβαλε στη συμφόρηση και τις λειτουργικές διαταραχές που παρατηρήθηκαν σε πολλά αεροδρόμια”, αναφέρει.

Σε δηλώσεις του ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, λέει: “Επιτρέποντας στις αεροπορικές εταιρείες να διατηρούν χρονοθυρίδες αεροδρομίων που δεν εκμεταλλεύονται χωρίς αιτιολόγηση, ένα χαμηλότερο ποσοστό γενικής εκμετάλλευσης θα εμπόδιζε άλλες αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν αυτές τις χρονοθυρίδες. Αυτό σημαίνει σπατάλη χωρητικότητας αεροδρομίου, μείωση της συνδεσιμότητας, υψηλότερους ναύλους για τους καταναλωτές και διαφυγόντα έσοδα για τα αεροδρόμια. Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους – αυτό θα ισοδυναμούσε με τη χορήγηση επιδότησης σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες σε άμεσο κόστος για τους καταναλωτές και τον υπόλοιπο κλάδο. Δεν είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι η ενιαία αεροπορική αγορά”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *