ID: 445746706 TOURISTIKI EKPAIDEYSH
Φωτό: Shutterstock

Υποβάθμιση και πλήρη αδιαφορία καταγγέλλουν οι σπουδαστές της ΑΣΤΕ Κρήτης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Υποβάθμιση και πλήρη αδιαφορία καταγγέλλουν οι σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης με ανοιχτή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συναρμόδιους υπουργούς.

Όπως καταγγέλλουν και οι σπουδαστές, καθώς οι καταγγελίες γύρω από το θέμα έχουν πάρει μορφή καταιγίδας, “Το ακαδημαϊκό 2021-2022 έτος των ΑΣΤΕ ξεκίνησε με τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, που ταλανίζουν την σχολή μας, όχι μόνο να παραμένουν αλλά και να αυξάνονται. Χρόνο με τον χρόνο οι δύο μοναδικές Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού υποβαθμίζονται ολοένα και περισσότερο. Είναι παράδοξο που το Υπουργείο Παιδείας καταχώρησε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αφήνοντας τις σχολές μας αδιαβάθμητες”.

Και συνεχίζουν: “Η πλήρης αδιαφορία μας βρίσκει αντιμέτωπους με την έσχατη λύση της κατάληψης, αφού οποιαδήποτε άλλη μας ενέργεια έως τώρα δεν επέφερε κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα. Η απόφαση για κατάληψη πάρθηκε μετά από ανοιχτή εκλογική διαδικασία με την συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών της Σχολής να τοποθετούνται υπέρ της κατάληψης. Είναι επιεικώς απαράδεκτο να μην υπάρχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση για τόσο σοβαρά θέματα και νιώθουμε ότι έχουμε εξαπατηθεί και έχουν συρθεί οι οικογένειες μας σε αδικαιολόγητα έξοδα, αφού μόλις 10 μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και ενώ οι περυσινοί τριτοετείς είχαμε κατέβει στον Άγιο Νικόλαο και περιμέναμε να αρχίσει το 4ο έτος φοίτησης, το οποίο είχαμε ενημερωθεί ότι υποχρεωτικά θα παρακολουθούσαμε, μάθαμε ότι έγινε τροποποίηση του νέου προγράμματος σπουδών των ΑΣΤΕ (η υπ’ αρ. 20071/30.12.2020 Κ.Υ.Α. , ΦΕΚ 5824/τ.Β’ 30.12.2020) ως προς το πεδίο εφαρμογής του, αφήνοντας τους ήδη ενεργούς σπουδαστές ξεκρέμαστους και ταυτόχρονα και τους νεοεισακτέους πρωτοετείς σπουδαστές ακόμη πιο αδικημένους, καθώς φορτώθηκαν ένα επιπλέον ακαδημαϊκό εξάμηνο, χωρίς καμία αναβάθμιση του πτυχίου που θα πάρουν. Και όλα αυτά χωρίς καμία εξήγηση!!”.

Αιτήματα

Στη συνέχεια οι σπουδαστές αναφέρονται στα αιτήματά τους, που έχουν ως εξής:

“Τα αιτήματά μας, αν και χιλιοειπωμένα, είναι:
1. Αναβάθμιση του πτυχίου, και ένταξη στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων .
2. Δυνατότητα παρακολούθησης Μεταπτυχιακών προγραμμάτων, καθώς μετά την κατάργηση των ΤΕΙ δεν θα υπάρχει ούτε ο δρόμος που ανοιγόταν μέσω της απόκτησης του πτυχίου ΤΕΙ.
3. Παροχή Φοιτητικού Πάσου στους φοιτητές των ΑΣΤΕ αντίστοιχο με αυτό του Υπουργείου Παιδείας.
4. Βελτίωση των εγκαταστάσεων της σχολής, λόγω της ανεπαρκούς χωρητικότητας του κτιρίου για την πραγματοποίηση τόσο των θεωρητικών, όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων.
5. Σίτιση και Στέγαση Φοιτητών. Δημιουργία υποδομών για εστία και λέσχη, όπως συμβαίνει με όλα τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα.
6. Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα ERASMUS. Το Υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε την ανανέωση του προγράμματος ERASMUS στις σχολές μας επειδή δεν τις αναγνωρίζει ως Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η σχολή μας τα προηγούμενα χρόνια είχε δικαίωμα συμμετοχής λόγω του ότι πληροί την προϋπόθεση των διακοσίων σαράντα διδακτικών μονάδων.
7. Πρόσληψη επιστημονικών συνεργατών και διοικητικού προσωπικού. Αυτήν την στιγμή οι φοιτητές παρακολουθούν μόνο 6 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως, με τον κίνδυνο να χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο. Επιπλέον υπάρχει μόνο μια μόνιμη διοικητική υπάλληλος στην Σχολή.
Πλέον είναι πασιφανές ότι οι σχολές μας βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα, παρότι υπηρετούμε ένα πολύ σημαντικό κλάδο της οικονομίας για τη χώρα μας. Οι σπουδαστές των ΑΣΤΕ, βάλαμε πλάτη σε πολλές περιπτώσεις τη φετινή χρονιά για να δουλέψουν τα ξενοδοχεία και να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση. Απαιτούμε τα αυτονόητα δικαιώματα μας. Κάποια από αυτά μπορούν και πρέπει να λυθούν άμεσα, αν η πολιτεία δεν θέλει να εμπαίζει εμάς και τις οικογένειες μας (διαφοροποίηση μας από τους αποφοίτους των ΙΕΚ με κατοχύρωση του πτυχίου μας στο 6ο επίπεδο του ΕΟΠΠΕΠ, εξασφάλιση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΑΣΤΕ σε μεταπτυχιακές σπουδές, προσλήψεις καθηγητών, ένταξη στο πρόγραμμα ERASMUS) και κάποια πρέπει να μπουν σε μια τροχιά επίλυσης (αναβάθμιση κτιριακών υποδομών, εστία, λέσχη)”.

Και καταλήγουν οι σπουδαστές: “Αυτή η μόνιμη στάση αδιαφορίας πρέπει να αλλάξει. Η σχέση «συνεργασίας» μεταξύ των δυο Υπουργείων, Παιδείας και Τουρισμού, δεν φαίνεται να είναι αποτελεσματική. Ίσως η αλλαγή Υπουργείου να αποτελεί τη μοναδική λύση στα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *