tui

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Προβλήματα με τις προσγειώσεις αεροσκαφών στον Άραξο, ζημιά στην εικόνα της χώρας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μία απίστευτη πραγματικά κατάσταση, με σοβαρές επιπτώσεις και στην εικόνα της χώρας, έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στο αεροδρόμιο του Αράξου, με ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Στο αεροδρόμιο του Αράξου (σ.σ. διεθνές αεροδρόμιο, ευρωπαϊκής χώρας), υπέστη βλάβη το VOR, ένα πολύ σημαντικό όργανο για την προσγείωση των αεροσκαφών, καθώς τα καθοδηγεί, συντονιζόμενο με όργανα των αεροσκαφών, μέχρι το διάδρομο προσγείωσης.

Αυτό έχει οδηγήσει στην αδυναμία πολλών αεροσκαφών να προσγειώνονται στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, καθώς οι πιλότοι αρνούνται να προσγειωθούν με διαδικασίες πτήσεις εξ όψεως (VFR) και όχι δι οργάνων (IFR), όπως είναι το ενδεδειγμένο. Οι μοναδικές εταιρίες που προσγειώνονται κανονικά με διαδικασίες  VFR, είναι κάποιες ανατολικών χωρών (Πολωνία, Τσεχία), με ρίσκο όμως διότι μπορεί να υπάρξουν ημέρες με χαμηλή νέφωση, ενώ και στα άκρα της ημέρας, είναι προβληματικό. Έχει δε εκδοθεί και σχετική ΝΟΤΑΜ από την ΥΠΑ.

ksd photo
money tourism photo

Μάλιστα στη διάρκεια του προηγούμενου Σαββατοκύριακου, αρκετές πτήσεις της TUI, αρνήθηκαν να προσγειωθούν στον Άραξο και προσγειώθηκαν τελικά στην Αθήνα (!!!), με ότι αυτό σημαίνει για την ταλαιπωρία των επιβατών, τα έξοδα των εταιριών και τις επιπτώσεις στην εικόνα της χώρας. Αντίστοιχα οι τουρίστες που ήταν να αναχωρήσουν από τον Άραξο, μεταφέρθηκαν στην Αθήνα.

Το πλέον σημαντικό όμως είναι ότι με ταχύτατες ενέργειες της διοίκησης του αεροδρομίου, το βοήθημα επισκευάστηκε, αλλά δεν είναι δυνατή η πιστοποίησή του, λόγω της αδυναμίας του ειδικού αεροσκάφους της ΥΠΑ, που είναι είναι εφοδιασμένο με τον σχετικό εξοπλισμό, να πετάξει καθώς έχει καθηλωθεί στο έδαφος, λόγω μη συντήρησης.

Μάλιστα, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα υπάρξει ανάγκη πιστοποίησης αντιστοίχων βοηθημάτων στα αεροδρόμια της Ρόδου και των Κυθήρων, και θα υπάρξει επίσης πρόβλημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι πρόσφατα η συντήρηση του ειδικού αεροσκάφους της ΥΠΑ, γινόταν στην Γαλλία, με ένα κόστος της τάξης των 500.000 €. Πλέον η συντήρηση μπορεί να γίνει στην Ελλάδα, με ένα κόστος της τάξης των 120.000 €, πλην όμως η εταιρία αρνείται να προμηθεύσει τα σχετικά ανταλλακτικά, πιθανώς λόγω παλαιών οφειλών…

Αεροπορικές πηγές, με τις οποίες επικοινώνησε το money-tourism.gr, ανέφεραν ότι η άρνηση των Γερμανών πιλότων της TUI Fly να προσγειωθούν με διαδικασίες VFR, οφείλεται σε ενδοεταιρικά θέματα της γερμανικής εταιρίας και αποτελεί μορφή αντίδρασης, πλην όμως η μη λειτουργία του VOR, αποτελεί μείζον θέμα για ένα διεθνές αεροδρόμιο, ευρωπαϊκής χώρας, όπως είναι αυτό του Αράξου, πέραν βεβαίως της μεταβολής των καιρικών συνθηκών, που καθιστούν απαγορευτική οποιαδήποτε προσγείωση με τη διαδικασία αυτή.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *