Αύξηση μεγεθών για το λιμάνι του Πειραιά…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

… και συνεδρίαση του Δικτύου Λιμένων Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας στις Βρυξέλλες

Τα στοιχεία διακίνησης επιβατών, οχημάτων και φορτίων από το Λιμάνι του Πειραιά κατά το 2014 παρουσίασε η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. στο Συμβούλιο Διεύθυνσης της εταιρίας. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτουν: 
α. Διακίνηση 18.635.495 επιβατών 
β. Διακίνηση 2.534.893 οχημάτων 
γ. Διακίνηση 3.585.155 εμπορευματοκιβωτίων και 
δ. Διακίνηση 359.665 αυτοκινήτων – εμπορευμάτων 
 Σε σχέση με το 2013 και τα προηγούμενα χρόνια παρατηρούνται: 
1. Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά περίπου 1.000.000 επιβάτες. 
2. Αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως λόγω των συμβατικών υποχρεώσεων της ΣΕΠ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης. 
3. Μείωση των εμπορευμάτων – αυτοκινήτων κυρίως λόγω Ουκρανίας και Β. Αφρικής. 
4. Μείωση αφιξοαναχωρήσεων κρουαζιέρας, παρότι η κίνηση τα τελευταία χρόνια έχει σταθεροποιηθεί, αναλόγως των διεθνών γεγονότων της περιοχής (Μέση Ανατολή και Β. Αφρική) με μεγέθη γύρω στα 2.000.000 επιβάτες, από 600.000 το 2004 (έτος αναφοράς λόγω Ολυμπιακών Αγώνων). 
Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία το Λιμάνι του Πειραιά βελτιώνει σταθερά τη θέση του ως λιμάνι πολλαπλών δραστηριοτήτων, τόσο στη Μεσόγειο, όσο και στην Ευρώπη, παραμένοντας κερδοφόρο για πέμπτη συνεχή χρονιά.

Στο μεταξύ πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Δικτύου Λιμένων Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας στις Βρυξέλλες υπό την Προεδρία του Γεν. Δ/ντή του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Σταύρου Χατζάκου. 
Όπως είναι γνωστό το Σεπτέμβριο 2014 στα πλαίσια των δομών της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης), ιδρύθηκε το Δίκτυο Λιμένων από την ESPO, τη MedCruise, την Cruise Baltic, την Cruise Europe, την Cruise Norway και την Cruise Britain, με κύριο στόχο να ενδυναμώσουν την εκπροσώπησή τους στα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τα διεθνή Forum. 
Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος μαζί με την ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδας) πρωταγωνίστησε για την ίδρυση και στήριξη του Δικτύου, κατάφερε και εξέλεξε ως πρώτο Πρόεδρο του Δικτύου τον Γεν. Δ/ντή του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Σταύρο Χατζάκο, επίτιμο ήδη Πρόεδρο της MedCruise, της οποίας η έδρα παραμένει στον Πειραιά. 
Σημειωτέον ότι και με τα νέα στατιστικά στοιχεία του 2014, το Λιμάνι του Πειραιά, ως λιμάνι επιβατικής κίνησης (ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα) παραμένει το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης.
Στη σύσκεψη συμμετείχε και η Γεν. Γραμματέας της ESPO κα Isabelle Ryckbost, η οποία τόνισε το ειδικό βάρος του Δικτύου, αφού τα λιμάνια δεν είναι μόνο λιμάνια φορτίων, αλλά και ανθρώπων.