wyndham

Προσφορά 7,8 δισ. $ για εξαγορά κορυφαίας ξενοδοχειακής αλυσίδας | Αρνητική η απάντηση στο κολοσσιαίο deal | Ποιοί είναι οι “πρωταγωνιστές”

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η Choice Hotels υπέβαλε την Τρίτη επιθετική προσφορά για την απόκτηση όλων των μετοχών της ανταγωνίστριας Wyndham Hotels & Resorts στην τιμή των 90 δολαρίων ανά μετοχή, υπολογίζοντας την αξία της εξαγοράς σε 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η Wyndham απέρριψε δημοσίως την προσφορά της Choice Hotels, που σε περίπτωση αποδοχής της θα δημιουργούσε τον μεγαλύτερο δικαιοπάροχο οικονομικών ξενοδοχείων στη Βόρεια Αμερική, με περίπου 16.360 ξενοδοχεία -από οικονομικής κατηγορίας έως πολυτελή.

Σύμφωνα με την πρόταση, οι μέτοχοι της Wyndham θα λάμβαναν 49,50 δολάρια σε μετρητά ανά μετοχή και 0,324 κοινές ονομαστικές μετοχές της Choice ανά μετοχή.

Η Wyndham Hotels & Resorts, η μεγαλύτερη εταιρία franchising ξενοδοχείων με περίπου 9.100 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 95 χώρες, απάντησε την Τρίτη ότι η επιθετική προσφορά της Choice Hotel υποτιμά τις δυνατότητες ανάπτυξης της Wyndham και ενέχει κινδύνους.

“Η Choice Hotels πιθανότατα δεν έχει πολλά περιθώρια για να προσφέρει υψηλότερη προσφορά χωρίς να αναστατώσει τους ίδιους τους μετόχους της”, ανέφεραν οι αναλυτές της Truist σε έκτακτη έκθεσή τους.

Τα οφέλη της συγχώνευσης με τη ματιά της Choice

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Choice Hotels, Patrick Pacious, παρουσίασε ένα συνοπτικό επιχείρημα στο CNBC την Τρίτη: “Το κόστος για τους δικαιοδόχους μας αυξάνεται”, είπε. “Με τη συνένωση των δύο εταιριών, πιστεύουμε ότι μέσω των άμεσων κρατήσεων, του χαμηλότερου λειτουργικού κόστους και ενός πολύ πιο ισχυρού προγράμματος ανταμοιβών, έχουμε την ευκαιρία να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες -τους franchisees μας- να βελτιώσουν πραγματικά την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων και την απόδοση της επένδυσης”.

Η μεγαλύτερη κλίμακα ενισχύει την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων επιβράβευσης και του μάρκετινγκ των εμπορικών σημάτων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τις ξενοδοχειακές εταιρίες να κατευθύνουν περισσότερους πελάτες να κάνουν κρατήσεις απευθείας και να μειώσουν το κόστος διανομής, περιορίζοντας την έκθεση σε προμήθειες τρίτων που καταβάλλονται σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία.

“Πρόκειται για μια ελκυστική προσφορά για τους μετόχους της Wyndham, αν και σημειώνουμε ότι ο πρόεδρός της (και πρώην μακροχρόνιος διευθύνων σύμβουλος) είναι πολύ έμπειρος στις συγχωνεύσεις και εξαγορές [M&A] και μπορεί στρατηγικά να περιμένει μια κάπως καλύτερη προσφορά από την Choice ή από κάποιον άλλον”, σημείωσαν για την προτεινόμενη προσφορά σε έκθεσή τους ο Patrick Scholes, αναλυτής της Truist Securities, και ο συνάδελφός του, Gregory Miller.

Ο ενδοιασμός της Wyndham

Η διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο της Wyndham είναι λιγότερο πεπεισμένοι για τα πλεονεκτήματα της προτεινόμενης συμφωνίας, θεωρώντας ότι υποτιμά τις δυνατότητες ανάπτυξης της Wyndham και ενέχει κινδύνους.

Στις 22 Αυγούστου, το διοικητικό συμβούλιο της Wyndham απάντησε στην αναθεωρημένη πρόταση της Choice, λέγοντας ότι η προσφορά υποτιμά τις δυνατότητες ανάπτυξης της Wyndham.

Η Wyndham ζήτησε από την Choice να υπογράψει μια αμοιβαία συμφωνία εμπιστευτικότητας, ώστε να μπορεί να λάβει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις της εταιρίας αυτής, συμβάλλοντας στην άμβλυνση των ανησυχιών της σχετικά με τους πιθανούς επιχειρηματικούς κινδύνους και τους κινδύνους εκτέλεσης μιας συμφωνίας. Η Choice αρνήθηκε τότε και σε μεταγενέστερες συζητήσεις, σύμφωνα με την Wyndham.

“Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου 2023, ο σύμβουλος της Wyndham πραγματοποίησε πολλαπλές συζητήσεις με τον σύμβουλο της Choice για ρυθμιστικά ζητήματα και ζητήματα εκτέλεσης. Αλλά η Choice δεν ήταν πρόθυμη να προτείνει οποιαδήποτε μέτρα ελάφρυνσης για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της Wyndham σχετικά με αυτούς τους κινδύνους και δεν ήταν σε θέση να παράσχει πειστικά στοιχεία για μια πορεία επίλυσης των ανησυχιών που έθεσε η Wyndham”, σύμφωνα με δήλωση της Wyndham.

Αποτίμηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

Η συμφωνία που πρότεινε η Choice την Τρίτη, αντιπροσωπεύει περίπου 30% πριμοδότηση στην τελευταία τιμή κλεισίματος της Wyndham.

“Η Wyndham διαπραγματεύεται επί του παρόντος με έναν πολλαπλασιαστή επιχειρηματικής αξίας/1ετούς προθεσμιακού EBITDA [κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων] της τάξης του 13,6x, που ακολουθεί τις αντίστοιχες αμερικανικές εταιρίες”, δήλωσε ο Pranavi Agarwal, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής της Skift Research.

“Με την ανάληψη του καθαρού χρέους της Wyndham, η προτεινόμενη συναλλαγή αποτιμάται σε περίπου 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρίας.

“Χρησιμοποιώντας αυτό το ποσό των 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και έναν ετήσιο μελλοντικό αριθμό συναίνεσης EBITDA σημαίνει ότι μια πιθανή συγχώνευση θα αποτιμούσε τη Wyndham με πολλαπλασιαστή 14,5x -σε ευθυγράμμιση με την Choice και πάνω από τις πιο πολυτελείς Accor και Hyatt”, δήλωσε ο κ. Agarwal.

Οι κ.κ. Scholes και Miller της Truist επεσήμαναν ότι η Wyndham δεν είχε ποτέ διαπραγματευτεί με 14,4 φορές τα κέρδη της, εκτός της περιόδου της πανδημίας.

“Αυτό το premium είναι σεβαστό για εμάς”, έγραψαν οι αναλυτές της Truist.

“Από οποιαδήποτε εταιρία που θα μπορούσε να αποκτήσει την Wyndham, θεωρούμε την Choice ως τον πιο φυσικό υποψήφιο, δεδομένου ότι η σύνθεση του χαρτοφυλακίου της είναι αρκετά παρεμφερής στις ΗΠΑ”, πρόσθεσαν.

To διάγραμμα από την Skift Research παρακάτω υπογραμμίζει τις ομοιότητες:

 

Μήνες συνομιλιών για συγχώνευση

Η Skift είχε αναφερθεί νωρίτερα φέτος στις φήμες για μια πιθανή συγχώνευση, καθώς και στο γιατί ορισμένοι αναλυτές ήταν επιφυλακτικοί. Όμως οι επίσημες συνομιλίες ξεκίνησαν τους τελευταίους μήνες. “Η Choice και η Wyndham βρίσκονταν σε ένα διαπραγματεύσιμο εύρος όσον αφορά την τιμή και την ανταμοιβή”, δήλωσε την Τρίτη η Choice. Αλλά η Wyndham αποχώρησε.

“Παραμένουμε πεπεισμένοι τόσο για τα πολλά οφέλη της συνένωσης, όσο και για την ικανότητά μας να την ολοκληρώσουμε”, δήλωσε 0 διευθύνων σύμβουλος της Choice Hotels, Patrick Pacious,

Διαφορετικές εταιρίες, διαφορετικά πλεονεκτήματα

Και οι δύο εταιρίες έχουν μεγάλες θέσεις στην αγορά των ξενοδοχείων μεσαίων κατηγοριών, η οποία έχει γίνει ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα για τους ξενοδοχειακούς ομίλους, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατη έκθεση της Skift Research: “Μάχη της μεσαίας κλίμακας: Wyndham vs Choice σε 20 διαγράμματα”.

Η Choice Hotels είναι ο διαχειριστής σχεδόν 7.500 ξενοδοχείων με έδρα το Ρόκβιλ, στο Μέριλαντ, που καλύπτει 22 εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένης της ναυαρχίδας της μάρκας Comfort της ανώτερης μεσαίας κατηγορίας και της μάρκας Quality Inn της μεσαίας κατηγορίας.

Η Wyndham, μια εταιρία εκμετάλλευσης ξενοδοχείων με έδρα το Parsippany του Νιου Τζέρσεϊ, με περίπου 9.100 ξενοδοχεία και 842.500 δωμάτια, είναι περισσότερο γνωστή για τις οικονομικές μάρκες της, όπως τα Super 8 και Ramada. Όμως, στις 24 μάρκες της περιλαμβάνονται επίσης ξενοδοχεία υψηλότερης κατηγορίας, όπως τα Dolce, Wyndham και Wyndham Grand.

Η Choice έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η στρατηγική της συνίσταται στην επέκταση του χαρτοφυλακίου της με ξενοδοχεία που αποφέρουν υψηλότερα κέρδη ανά μονάδα, δηλαδή ακίνητα υψηλότερης ποιότητας.

Διακυμάνσεις των τιμών των μετοχών

“Αν και μια εχθρική απόπειρα εξαγοράς δεν είναι ποτέ κάτι στο οποίο ο κλάδος προσβλέπει και υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την αλυσίδα των γεγονότων που αποκάλυψε η Choice, αυτός είναι ένας τρόπος να επανέλθει ο κλάδος και οι μετοχές καταλυμάτων στο προσκήνιο, ακριβώς πριν από την έναρξη της περιόδου κερδών”, δήλωσε ο Alan Woinski, συντάκτης του Daily Lodging Report.

Η Wyndham σημείωσε άνοδο 15% πριν από την έναρξη της αγοράς. Η Choice σημείωσε πτώση 2%. Από το άνοιγμα της αγοράς, η Wyndham μείωσε τα κέρδη της και για περίπου 90 λεπτά σταμάτησε να διαπραγματεύεται, ενώ η Choice παρέμεινε σε πτώση.

“Η Choice διαπραγματεύεται στην πρόσφατη ιστορία της με premium έναντι της Wyndham, παρά το γεγονός ότι η Wyndham αναφέρει υψηλότερα περιθώρια EBITDA μετά την πανδημία Covid-19 και ταχύτερη αύξηση EPS (κέρδη ανά μετοχή) έως την περίοδο 2019-2022”, δήλωσε ο Pranavi Agarwal, της Skift Research.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *