© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνεχίζουν να βάζουν το χέρι στην… τσέπη οι Βρετανοί για διακοπές | Ανεπηρέαστες από τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Βρετανοί καταναλωτές προβλέπεται πως θα συνεχίσουν να ξοδεύουν για τις διακοπές τους, τομέας, ο οποίος φαίνεται πως θα παραμείνει απρόσβλητος από τη μείωση των μη απαραίτητων καταναλωτικών δαπανών στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Deloitte Consumer Tracker.

Ωστόσο, είναι πιθανό να συνεχίσουν να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη διασφάλιση της σχέσης ποιότητας-τιμής.

“Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι οι καταναλωτές σκοπεύουν να δαπανήσουν λιγότερα σε εννέα από τις 11 κατηγορίες αναψυχής κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, με εξαίρεση τις κατηγορίες των μακρινών και σύντομων διακοπών. Αυτό υποδηλώνει ότι παρά τις πιέσεις κόστους, οι καταναλωτές εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για ταξίδια”, αναφέρεται στη σχετική έκθεση.

Η πλειονότητα των καταναλωτών (57%) που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό για διακοπές είναι πιθανό να κλείσουν ταξίδια all-inclusive, σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών της Deloitte Travel Weekly Insight Report 2023-24.

Η ίδια έρευνα αναφέρει επίσης ότι το 60% των καταναλωτών αναμένει να κάνει διακοπές στο εσωτερικό της χώρας το 2024.

“Συνολικά, καθώς τα ταξίδια “εκδίκησης” μετά την πανδημία υποχωρούν, είναι πιθανό να δούμε περισσότερους καταναλωτές το επόμενο έτος να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους, να μειώνουν τη διάρκεια του ταξιδιού τους, να αναζητούν φθηνότερες πτήσεις ή να προγραμματίζουν διακοπές εκτός της περιόδου αιχμής”, επισημαίνεται.

“Οι τομείς των ταξιδιών, της φιλοξενίας και της αναψυχής αναμένεται να επανέλθουν σε πιο φυσιολογικά πρότυπα επιδόσεων τους επόμενους 12 μήνες, εκτός αν υπάρξουν σημαντικά απρόβλεπτα γεγονότα. Η συσσωρευμένη ζήτηση έχει σε μεγάλο βαθμό λειτουργήσει μέσα από το σύστημα και έχουν επιστρέψει σχεδόν πλήρως τα επίπεδα προσφερόμενης χωρητικότητας”, αναφέρει η έκθεση.

Το τρίτο τρίμηνο του 2023 παρατηρήθηκε “συνεχής ζήτηση για διακοπές”, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις στους προϋπολογισμούς.

“Ενθαρρυντικά, οι καθαρές δαπάνες για διακοπές το τέταρτο τρίμηνο ήταν υψηλότερες από τα επίπεδα των καθαρών δαπανών που παρατηρήθηκαν την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο”, προστίθεται στην έκθεση.

Προσβλέποντας στο μέλλον, ο Tracker ανέφερε: “Παρά την αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων από τον Ιούνιο του 2023, οι καταναλωτές συνεχίζουν να καλύπτουν το έλλειμμα που βίωσαν στην αγοραστική τους δύναμη ενώ ο πληθωρισμός ήταν υψηλότερος από τους μισθούς. Επιπλέον, με την υστέρηση των αυξανόμενων επιτοκίων, τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την προοπτική των εκλογών, οι καταναλωτές είναι πιθανό να παραμείνουν επιφυλακτικοί τουλάχιστον για το πρώτο μέρος του 2024. Οι συνθήκες θα μπορούσαν να βελτιωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024: οι μειώσεις στην εθνική ασφάλιση, οι πιθανές φορολογικές μειώσεις στον προϋπολογισμό του Μαρτίου και ο πληθωρισμός που αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω θα συνεχίσουν να στηρίζουν την αύξηση του πραγματικού εισοδήματος και θα έχουν ως αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να αρχίσουν να ξοδεύουν περισσότερα στις μεγαλύτερες κατηγορίες διακριτικής ευχέρειας”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *