ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
Με μια δυναμική επιστολή, την οποία προσυπογράφουν 85 ξενοδοχεία του νησιού, μεταξύ των οποίων και μεγάλα, γνωστά και εμβληματικά, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, επικοινωνεί με τα μέλη της και τους τουριστικούς πράκτορες, επιχειρώντας να θέσει τους κανόνες των πληρωμών που θα ακολουθηθούν το 2021, τόσο λόγω των προβλημάτων της πανδημίας του κορωνοϊού, όσο και για να αποφευχθούν φαινόμενα Thomas Cook.
Στην επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΕΞΡ Μανώλης Μαρκόπουλος και ο γενικός γραμματέας Κωνσταντίνος Μηνέττος, υπογραμμίζεται ότι “…Εταιρίες κολοσσοί βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με το φάσμα της χρεωκοπίας, χωρίς να ευθύνονται, πόσο δε μάλλον μικρομεσαίες εταιρίες της χώρας μας που την τελευταία δεκαετία της κρίσης πάλευαν και συνεχίζουν να παλεύουν για την επιβίωσή τους”.
Αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής των ξενοδοχείων από τα πρακτορεία, η ηγεσία της ΕΞΡ συστήνει στα μέλη της εξόφληση με ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΙΣΤΩΣΗ 30 ημερών από την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ των πελατών (με ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ κάλυψη του 25% του εκτιμώμενου τζίρου από την ετήσια συνεργασία, μέσω προσυμφωνημένης προκαταβολής (που δεν θα έχει recovery rate πάνω από 50%) ή προπληρωμών EBD.
Η επιστολή
Η πολύ σημαντική επιστολή, έχει ως εξής:
“ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ
Πιστωτική Πολιτική Ξενοδοχείων Ρόδου 2021
Αγαπητοί Συνάδελφοι, Αγαπητά Μέλη,
Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ολόκληρο τον πλανήτη αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες συνθήκες. Η παγκόσμια οικονομία βρέθηκε για πρώτη φορά σε κατάσταση αναστολής, όπου σχεδόν κάθε οικονομική δραστηριότητα διεκόπη, πλην ελαχίστων.
Εταιρίες κολοσσοί βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με το φάσμα της χρεωκοπίας, χωρίς να ευθύνονται, πόσο δε μάλλον μικρομεσαίες εταιρίες της χώρας μας που την τελευταία δεκαετία της κρίσης πάλευαν και συνεχίζουν να παλεύουν για την επιβίωσή τους.
Ας μην έχουμε ψευδαισθήσεις. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία είναι ήδη δυσάρεστες, με τον κλάδο του Τουρισμού να αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του.
Τουριστικοί Οργανισμοί εξαναγκάζονται να δανειστούν υπέρογκα ποσά, να απολύσουν χιλιάδες άτομα, ενώ διεθνείς οίκοι υποβαθμίζουν τις οικονομικές δυνατότητες των Τ.Ο.
Είναι Ενδεικτικό ότι ΟΛΕΣ οι μεγάλες εταιρίες ασφάλισης ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ δεν ασφαλίζουν πλέον αρκετούς από τους Συνεργάτες μας, ούτε καν με τα υψηλά ασφάλιστρα που ασφάλιζαν την Thomas Cook ακόμα και ένα χρόνο πριν πτωχεύσει! (βλ. παρουσίαση της Κα Καλδή -Atradius Ελλάδος – ενημερωτική εκδήλωση με την συνδιοργάνωση της Ένωσής μας στις 21/10/2019).
Η οικονομική κατάσταση των περισσότερων ξενοδοχείων μας δεν είναι ρόδινη με την στάση των Τ.Ο. να επιδεινώνει την θέση αυτή, καθώς οι πιστώσεις που αποφασίζουν μονομερώς φθάνουν πλέον τις 45 ή και σε ακραίες περιπτώσεις ακόμη και τις 60 ημέρες. Πιστώσεις που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν τα ξενοδοχεία μας στο χείλος της χρεωκοπίας. Μην λησμονούμε την Thomas Cook που σε ομαλές οικονομικές συνθήκες, είχε φθάσει να επιβάλει πιστώσεις 90 ημερών με τα γνωστά σε όλους και για πολλούς ιδιαίτερα δυσμενή αποτελέσματα.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής προτείνουμε στα μέλη μας και μη, να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα των πιστώσεων εφαρμόζοντας κάποιους από τους παρακάτω προτεινόμενους τρόπους είσπραξης:
Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν ΠΑΚΕΤΑ (Flight + Hotel):
• Είσπραξη με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης με την δυνατότητα είσπραξης ή κατά την ΑΦΙΞΗ ή κατά την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ του πελάτη.
• Εταιρίες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν την VCC, προπληρωμή ΠΡΙΝ την άφιξη ή το αργότερο πριν την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ του πελάτη.
• Για Τουριστικούς Οργανισμούς που δεν μπορούν να υποστηρίξουν κανέναν από τους παραπάνω τρόπους, εξόφληση με ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΙΣΤΩΣΗ 30 ημερών από την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ των πελατών (με ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ κάλυψη του 25% του εκτιμώμενου τζίρου από την ετήσια συνεργασία, μέσω προσυμφωνημένης προκαταβολής (που δεν θα έχει recovery rate πάνω από 50%) ή προπληρωμών EBD.
Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν Δωμάτια ΜΟΝΟ (Hotel Room Only):
• Είσπραξη πριν την ΑΦΙΞΗ με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης.
• Εταιρίες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν την VCC, κατάθεση στον εταιρικό λογαριασμό μας 2 – 7 ημέρες πριν την ΑΦΙΞΗ.
Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητός ο κίνδυνος και το ύψος που μπορεί να φτάσει το υπόλοιπο ενός συνεργάτη σας παρουσιάζουμε το παρακάτω παράδειγμα:
Σε μια υποθετική συνεργασία ανερχόμενη στο ποσό των 1εκ Ευρώ με το 50% των κρατήσεων την περίοδο των EBD και με προπληρωμή 25% στο EBD και πίστωση 60ημερών, με δεδομένη την μεγαλύτερη ροή κρατήσεων για το διάστημα Ιούνιος-Σεπτέμβριος και την συνηθισμένη διαβάθμιση στις τιμές ανά περίοδο, τότε το υπόλοιπο του συνεργάτη σε εσάς:
στις αρχές Αυγούστου θα ανέλθει στο ποσό των Ευρώ 400.000!!! και θα σας οφείλει πλέον περίπου το 75% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασιών, και
στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ανέλθει στο ποσό των Ευρώ 500.000 !!! και θα σας οφείλει πλέον το 60% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασι ών.
στις αρχές Οκτωβρίου θα ανέλθει στο ποσό των Ευρώ 450.000-500.000!!! και θα σας οφείλει πλέον το 45-50% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασιών, με ότι συνεπάγεται πλέον αυτή η δημιουργηθείσα κατάσταση.
Είναι δεδομένο ότι όλοι οι συνάδελφοι, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με το δίλημμα «Ή δέχεστε την πίστωση που έχει αποφασιστεί, ή δεν θα προωθήσουμε το ξενοδοχείο σας προς πώληση».
Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το προϊόν που πουλά ένας τουριστικός οργανισμός, είναι το δικό μας και για να είναι επικερδής μια συνεργασία, θα πρέπει και τα δύο μέρη να ικανοποιούνται από αυτή. Κάθε μονομερής ενέργεια από την πλευρά των τουριστικών οργανισμών μας βρίσκει αντίθετους.
Η παγκόσμια τουριστική αγορά προσφέρει πλέον τεράστιες δυνατότητες, με νέες τεχνολογίες, νέες αγορές, νέες αεροπορικές συνδέσεις, νέους τρόπους διάθεσης, προώθησης και πώλησης των καταλυμάτων μας. Η επένδυση στην ποιότητα των προϊόντων μας καθώς και των προσφερόμενων υπηρεσιών μας αποτελεί την βάση για μία υγιή οικονομική σχέση με τους συνεργάτες μας.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Όπως είχε επισημανθεί στην τελευταία μας Γενική Συνέλευση:
«Κανένα μήνυμα, και καμία στρατηγική δεν έχει τύχη, αν δεν υποστηρίζεται από ΟΛΟΥΣ μας. Για αυτό και μιλάω διαρκώς, για την ΕΝΟΤΗΤΑ,
Η ισχύς εν τη ενώσει.»
Είναι τόσο προφανές και αυτονόητο, που πολλές φορές, ίσως το ξεχνάμε.
Και είναι ώρα, που η ενότητα έχει, αποφασιστική σημασία.
Μόνον ΕΝΩΜΕΝΟΙ, τηρώντας μία ενιαία αξιοπρεπή στάση, μπορούμε να βγούμε νικητές!
Με εκτίμηση,
Μανώλης Γ. Μαρκόπουλος Κωνσταντίνος Μηνέττος”
Ποια ξενοδοχεία προσυπογράφουν
Την Παρούσα Πρόταση υιοθετούν & συνυπογράφουν κατά αλφαβητική σειρά τα παρακάτω ξενοδοχεία:
1 ACANDIA
2 AFANDOU BAY
3 AFANDOU BEACH
4 ALEX BEACH
5 ALFA
6 ALFA BEACH
7 APOLLO BEACH
8 APOLLO BLUE PALACE
9 AQUAGRAND
10 AQUAMARE
11 AQUARIUM
12 ATHENA
13 ATHINEON
14 ATRIUM PALACE
15 ATRIUM PLATINUM
16 ATRIUM PRESTIGE
17 BELLEVUE SUITES
18 BLUE SEA
19 BLUE STAR
20 BOUTIQUE 5
21 CACTUS
22 CALYPSO
23 CALYPSO PALACE
24 CATHRIN
25 COSTAS
26 EDEN ROC
27 ELAFOS
28 ELYSIUM
29 EPSILON
30 ESPERIA
31 ESPERIDES
32 ESPEROS PALACE
33 ESPEROS VILLAGE
34 EUROPA
35 GENNADI GRAND
36 HERMES
37 ISLAND BLUE
38 KALITHEA MARE PALACE
39 KATHY’S
40 KOLYMBIA BAY ART
41 KOLYMBIA SUN
42 KRESTEN PALACE
43 KRESTEN ROYAL VILLAS
44 LINDIA THALASSA
45 LINDOS BLU
46 LINDOS GRAND
47 LINDOS IMPERIAL
48 LINDOS PRINCESS
49 LINDOS ROYAL
50 LINDOS ROYAL VILLAGE I
51 LINDOS ROYAL VILLAGE II
52 MARIANNA PALACE
53 MARIETTE
54 MATINA PEFKOS
55 MAYIA EXCLUSIVE RESORT & SPA
56 MEDITERRANEAN
57 MEGISTI
58 NIRIIDES
59 PEDI BEACH
60 PEFKI ISLANDS RESORT
61 PEFKOS VILLAGE
62 PLAZA
63 POSEIDONIA
64 PRINCESS ANDRIANA
65 PRINCESS SUN
66 RELAX
67 RHODOS HORIZON BLU
68 RHODOS HORIZON CITY
69 RHODOS HORIZON RESORT I
70 RHODOS HORIZON RESORT II
71 RODOS PALACE
72 RODOS PALLADIUM
73 RODOS PRINCESS
74 ROYAL
75 SEMIRAMIS
76 SIRENE
77 STEPS OF LINDOS
78 SUN BEACH I
79 SUN BEACH II
80 SUNRISE
81 SUNRISE (Rhodes)
82 VILLA DI MARE
83 VILLA SYLVANA I
84 VILLA SYLVANA II
85 12 ISLAND VILLAS
Και επιστολή στους πράκτορες
Η αντίστοιχη επιστολή προς τους πράκτορες, έχει ως εξής:
“Πιστωτική Πολιτική Ξενοδοχείων Ρόδου 2021
Αγαπητοί Συνεργάτες,
Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ολόκληρο τον πλανήτη αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες συνθήκες. Η παγκόσμια οικονομία βρέθηκε για πρώτη φορά σε κατάσταση αναστολής, όπου σχεδόν κάθε οικονομική δραστηριότητα διεκόπη, πλην ελαχίστων.
Είναι Ενδεικτικό ότι ΟΛΕΣ οι μεγάλες εταιρίες ασφάλισης ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ δεν ασφαλίζουν πλέον αρκετούς από τους κοινούς μας Συνεργάτες (Tour Operator), ούτε καν με τα υψηλά ασφάλιστρα που ασφάλιζαν την Thomas Cook ακόμα και ένα χρόνο πριν πτωχεύσει!
Η οικονομική κατάσταση των περισσότερων ξενοδοχείων μας δεν είναι ρόδινη με την στάση των Τ.Ο. να επιδεινώνει την θέση αυτή, καθώς οι πιστώσεις που αποφασίζουν μονομερώς φθάνουν πλέον τις 45 ή και σε ακραίες περιπτώσεις ακόμη και τις 60 ημέρες. Πιστώσεις που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν τα ξενοδοχεία μας στο χείλος της χρεωκοπίας.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής, και την διασφάλιση της βιωσιμότητας μας, έχουμε προτείνει στα μέλη μας και μη, να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα των πιστώσεων εφαρμόζοντας κάποιους από τους παρακάτω προτεινόμενους τρόπους είσπραξης:
Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν ΠΑΚΕΤΑ (Flight + Hotel):
• Είσπραξη με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης με την δυνατότητα είσπραξης ή κατά την ΑΦΙΞΗ ή κατά την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ του πελάτη.
• Εταιρίες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν την VCC, προπληρωμή ΠΡΙΝ την άφιξη ή το αργότερο πριν την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ του πελάτη.
• Για Τουριστικούς Οργανισμούς που δεν μπορούν να υποστηρίξουν κανέναν από τους παραπάνω τρόπους, εξόφληση με ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΙΣΤΩΣΗ 30 ημερών από την ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ των πελατών (με ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ κάλυψη του 25% του εκτιμώμενου τζίρου από την ετήσια συνεργασία, μέσω προσυμφωνημένης προκαταβολής (που δεν θα έχει recovery rate πάνω από 50%) ή προπληρωμών EBD.
Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν Δωμάτια ΜΟΝΟ (Hotel Room Only):
• Είσπραξη πριν την ΑΦΙΞΗ με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης.
• Εταιρίες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν την VCC, κατάθεση στον εταιρικό λογαριασμό μας 2 – 7 ημέρες πριν την ΑΦΙΞΗ.
Με εκτίμηση,
Μανώλης Γ. Μαρκόπουλος Κωνσταντίνος Μηνέττος”.