Αεροδρόμιο Schiphol – Φωτογραφία από το site του αεροδρομίου

ΕΡΕΥΝΑ: 55 δισ. δολάρια το κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες από την υποβάθμιση των προγραμμάτων επιβράβευσης τακτικών επιβατών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Αυστηρή προειδοποίηση απηύθυνε η StatusMatch στον κλάδο των αεροπορικών εταιριών για ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων αξίας 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κινδυνεύουν ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων κατά του επικείμενου “τσουνάμι” υποβάθμισης των προγραμμάτων επιβράβευσης τακτικών επιβατών.

Έρευνα από τη StatusMatch, την πλατφόρμα ταξιδιωτικής τεχνολογίας που αυτοματοποιεί τη διαδικασία μεταφοράς του καθεστώτος επιβράβευσης μεταξύ ταξιδιωτικών παρόχων, δείχνει ότι από τις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους έως τις 30 Ιουνίου 2023 τα προγράμματα επιβράβευσης τακτικών επιβατών αεροπορικών εταιριών θα αρχίσουν μια πρωτοφανή υποβάθμιση/ακύρωσή τους.

Αυτό θα συμβεί επειδή οι αεροπορικές εταιρίες παραχωρούσαν δωρεάν επεκτάσεις στα προγράμματα που αφορούν τακτικούς επιβάτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά τώρα με τα αεροπλάνα να είναι πλήρη και τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων να έχουν αυξηθεί, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες διακόπτουν τις δωρεάν  επεκτάσεις αυτών των προγραμμάτων.

Πολλοί επιβάτες – μέλη των προγραμμάτων αυτών δεν έχουν πετάξει αρκετά για να διατηρήσουν το τρέχον επίπεδό τους, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζονται κατά την επόμενη αναθεώρηση του καθεστώτος τους.

Το StatusMatch εκτιμά ότι υπάρχουν 55 εκατ. μέλη “ελίτ” για τις αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως (περισσότερα αν συμπεριληφθούν ξενοδοχεία και άλλοι ταξιδιωτικοί κλάδοι), ενώ μόνο οι τρεις κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ κατέχουν 15 εκατ. μέλη. Σύμφωνα με αυτό, το 5% των μελών  αντιπροσωπεύει το 30% των κρατήσεων μιας αεροπορικής εταιρίας.

Αυτά τα μέλη αποδέχονται την τιμή στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρίας -και επομένως είναι λιγότερο ευαίσθητα στις τιμές, συμβάλλοντας έτσι σε υψηλότερους μέσους ναύλους- και αντιπροσωπεύουν επίσης υψηλά επίπεδα επαναλαμβανόμενων αγορών.

Είναι πολύ σημαντικό ότι το 75% αυτών των μελών διαθέτουν πιστωτική κάρτα cobrand αεροπορικής εταιρίας, οι οποίες αποτέλεσαν πηγή οικονομικής χρηματοδότησης για μεγάλες αεροπορικές εταιρίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Με βάση το γεγονός ότι τα παγκόσμια έσοδα των αεροπορικών εταιριών ανέρχονταν σε 600 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως πριν από την αναθεώρηση, και ότι το 30% των εσόδων των αεροπορικών εταιριών προέρχεται από τους επιβάτες μέλη προγραμμάτων επιβράβευσης, αυτό σημαίνει ότι αντιπροσωπεύουν πωλήσεις ύψους σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ ετησίως -και με περίπου το ένα τρίτο να αντιμετωπίζει υποβάθμιση ή ακύρωση, αυτό σημαίνει ότι διακυβεύονται 60-70 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως.

Μια πρόσφατη έρευνα της StatusMatch έδειξε ότι σε περίπτωση υποβάθμισης, το 51,6% των επιβατών αυτών θα προτιμήσουν άλλες αεροπορικές εταιρίες και το 34,6% δεν θα ταξιδέψουν ποτέ ξανά με την πρότερη αεροπορική εταιρία. Συνδυαστικά αυτό σημαίνει ότι το 86,2% αυτών των πελατών που πρόκειται να υποβαθμιστούν -οι οποίοι ξοδεύουν 60-70 δισ. δολάρια ετησίως- θα αρχίσουν να αναζητούν νέα αεροπορική εταιρία, αντιπροσωπεύοντας δυνητικά πωλήσεις αξίας περίπου 55 δισ. δολαρίων ετησίως.

Αυτά τα μέλη που κατέχουν πιστωτικές κάρτες cobrand ξοδεύουν σχεδόν 300 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως, τα οποία αξίζουν πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε έσοδα από πόντους ετησίως για τα προγράμματα επιβράβευσης αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο για τα παρεπόμενα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Mark Ross-Smith, Διευθύνων Σύμβουλος της StatusMatch, προειδοποιεί: “Αυτό το φαινόμενο έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό και είναι αυτό που αποκαλούμε “γκρεμό της κατάστασης”. Είναι αξιοσημείωτο ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες πλησιάζουν προς αυτόν τον γκρεμό, είτε χωρίς να το γνωρίζουν,  είτε ελπίζοντας ότι μπορούν να αψηφήσουν τους νόμους της “βαρύτητας του καθεστώτος”. Αλλά όπως έδειξαν τα τρανταχτά αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που διενεργήσαμε στα μέλη των προγραμμάτων επιβράβευσης, σχεδόν το 90% αυτών θα αρχίσουν να πετούν με άλλες αεροπορικές εταιρίες αν τους αφαιρεθεί το πολυπόθητο προνόμιο”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *