ΕΡΕΥΝΑ: Αυτές είναι οι 10 ταξιδιωτικές τάσεις που χαρακτηρίζουν το 2025 | ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η επίδραση της πανδημίας, η μετά-πανδημική περίοδος, η αναζήτηση χαμηλότερων τιμών απαιτώντας υψηλότερη αξία, οι στοχευμένες προτιμήσεις από την πλευρά των ταξιδιωτών και η αύξηση των κρατήσεων μέσω εξελισσόμενων καναλιών επαναπροσδιορίζουν τις ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025. Αυτές αποκαλύπτονται σε πρόσφατη έρευνα της Simon Kucher, μιας συμβουλευτικής εταιρείας παγκόσμιας κλίμακας, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες τόσο με τις αλλαγές στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών, όσο και με τα αναδυόμενα ταξιδιωτικά πρότυπα.  

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Simon Kucher, που ανέλυσε δεδομένα από περισσότερες από 7.200 απαντήσεις από τις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ευρώπη φανερώνουν τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των ταξιδιωτών και τις αναδυόμενες καινοτομίες που θα επηρεάσουν το επόμενο έτος. Ειδικότερα, η μεταπανδημική ανάπτυξη των ταξιδιών έχει μειωθεί. Στον απόηχο αυτής της παγκόσμιας επιβράδυνσης, ένα νέο σύνολο ταξιδιωτών αναδύεται και αγκαλιάζει πιο αργές και πιο ουσιαστικές εμπειρίες.

Η έρευνα αποκαλύπτει νέες αναδυόμενες τάσεις και μια σαφή αλλαγή στη συμπεριφορά των πελατών με αυξανόμενη προτίμηση για μοναδικές εμπειρίες. Οι 10 ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025 φανερώνουν τις εμπειρίες διακοπών που οι ταξιδιώτες πρόκειται να επενδύσουν.

  1. Ταξίδια αναψυχής σε φάση μετάβασης

Με τον πληθωρισμό να βρίσκεται στα ύψη, οι τιμές ολοένα και αυξάνονται. Οι αυξημένοι προϋπολογισμοί καθορίζονται κατά 49% από τις αυξήσεις των τιμών, κατά 36% τα συχνότερα ταξίδια και κατά 30% την επιλογή καταλυμάτων υψηλότερης ποιότητας. Στην αντίπερα όχθη, το 42% των ταξιδιωτών μειώνουν τα έξοδα τους κλείνοντας περισσότερο οικονομικά καταλύματα, το 33% επιλέγουν να ταξιδεύουν για μικρότερες περιόδους ή ένα 32% επιλέγει να ταξιδεύει λιγότερο συχνά. Στην Γαλλία και την Ιταλία η ζήτηση και οι προϋπολογισμοί είναι μειωμένοι σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα -και ακόμη και στις ΗΠΑ- δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για δαπάνες πολυτελείας και upselling, αναδεικνύοντας τις διαφορετικές προτεραιότητες εντός του παγκόσμιου ταξιδιωτικού τοπίου το 2025.

2. Αύξηση των last-minute ταξιδιών αναψυχής

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες ταξιδιώτες πραγματοποιούν κρατήσεις εντός 30 ημερών ή και μιας εβδομάδας πριν από το ταξίδι τους. Η ευελιξία στις τιμές και τις πολιτικές ακύρωσης είναι που επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων και προωθεί τη γρήγορη και εύκολη ταξιδιωτική δέσμευση. Σημαντικός παράγοντας είναι οι συνήθειες που επικρατούν ανά χώρα. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ προτιμούν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής σε αντίθεση με εκείνους στην Ισπανία και τις Κάτω Χώρες που προγραμματίζουν εκ των προτέρων.

3. Μεταβαλλόμενα πρότυπα στη διάρκεια του ταξιδιού

Το 2025 αναμένεται μεγαλύτερη διάρκεια για τα εταιρικά ταξίδια, ιδίως όσον αφορά τα εγχώρια ταξίδια. Το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ  σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση στα εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια (20% και 13%, αντίστοιχα), ενώ τα επαγγελματικά ταξίδια στο εσωτερικό της Γαλλίας θα βιώσουν τη σημαντικότερη πτώση κατά 17%, καθώς η διάρκεια παραμονής των ανθρώπων θα μειωθεί από 4,1 σε 3,5 διανυκτερεύσεις. Πρωταγωνιστής στα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια είναι και πάλι το Ηνωμένο Βασίλειο με αναμενόμενη αύξηση της διάρκειας των ταξιδιών από 4,6 σε 4,8 διανυκτερεύσεις. Ακολουθεί η Γερμανία της οποίας η διάρκεια παραμονής θα φτάσει έως και 5,1 από 4,8 διανυκτερεύσεις. Από την άλλη, οι άνθρωποι που ταξιδεύουν για αναψυχή θα επιλέξουν μικρότερα ταξίδια και κοντινές αποδράσεις με διάρκεια παραμονής μειωμένη κατά μέσο όρο 15%. Οι εγχώριες διακοπές στην Ισπανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και τη Γαλλία θα μειωθούν επίσης σημαντικά κατά 20%, 13% και 13%, αντίστοιχα.

4. Εναλλαγές στις προτιμήσεις των καναλιών κρατήσεων

Τα δημοφιλέστερα κανάλια κρατήσεων, που χρησιμοποιούνται συνδυαστικά και θα συνεχίσουν και για το επόμενο έτος είναι οι απευθείας κρατήσεις στον ιστότοπο, οι τηλεφωνικές κλήσεις προς τα ξενοδοχεία, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Παγκόσμια μείωση των κρατήσεων στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων τόσο για ταξίδια αναψυχής κατά 18% όσο και για εταιρικά ταξίδια κατά 6%. Η εξήγηση σε αυτή τη μείωση είναι οι αλλαγές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, με αποτέλεσμα να θέλουν να καλούν απευθείας τα ξενοδοχεία (ιδίως στις Κάτω Χώρες, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, και τη Γαλλία) ή να κάνουν κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Αύξηση για κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων προβλέπεται, ενώ οι ΟΤΑ αποτελούν το πιο αγαπητό κανάλι κρατήσεων για ταξίδια αναψυχής παγκοσμίως με ποσοστό 30%. Οι κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων αυξάνονται, ιδιαίτερα στις Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ μειώνονται στη Γαλλία.

5. Τα οικονομικά ταξίδια είναι η νέα νόρμα 

Είναι δεδομένο πως το 29% των ταξιδιωτών προσπαθεί να ταξιδέψει πιο οικονομικά μειώνοντας τα έξοδα από τη διαμονή και τις μεταφορές. Το 45% των Millenians και το 40% των Gen Zers επιλέγουν φιλικά προς τον προϋπολογισμό ξενοδοχεία, ενώ μόνο το 32% των Baby Boomers είναι πρόθυμοι να συμβιβαστούν με την άνεση.

6. Προτίμηση σε τοπικές εμπειρίες

Το 20% των ερωτηθέντων επιλέγουν να ταξιδέψουν σε κοντινούς προορισμούς. Ειδικότερα, το 37% των Αμερικανών παραθεριστών επιλέγουν προορισμούς κοντά στην πατρίδα τους και ακολουθεί το 28% των ΗΑΕ και το 27% του Ηνωμένου Βασιλείου. Η μειωμένη αγοραστική δύναμη κάνει τους ταξιδιωτικούς παρόχους να προσφέρουν οικονομικά φιλικά πακέτα που αναδεικνύουν τοπικές εμπειρίες για τους ταξιδιώτες που έχουν επίγνωση του κόστους και του περιβάλλοντος.

7.  Άνθιση πολυτελών ταξιδιών σε επιλεγμένες αγορές 

Σε επιλεγμένες αγορές υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών που απαιτεί υψηλότερης ποιότητας καταλύματα. Αυτοί οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους για premium καταλύματα και μεταφορές. Αυτή η νέα άνοδος έχει τις ρίζες της στις αγορές προέλευσης όπως η Μέση Ανατολή, η Ασία και οι ΗΠΑ. Στην πραγματικότητα, τα ΗΑΕ αποτελούν κορυφαίο προορισμό για ξενοδοχειακές αλυσίδες, αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες μεταφορών που επιθυμούν να προσελκύσουν ταξιδιώτες υψηλού επιπέδου.

8. Βιωματικές αποδράσεις και ποιοτικός χρόνος

Υπάρχουν και εκείνοι οι παραθεριστές που αποτελούν το 54% που σχεδιάζουν το ταξίδι τους με βάση μία συναυλία ή μία εκδήλωση. Αυτή η ομάδα ταξιδιωτών είναι επίσης διατεθειμένη να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για μια ανώτερη εμπειρία μουσικού τουρισμού. Τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι σχεδόν τα δύο πέμπτα των ερωτηθέντων είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 25% πριμοδότηση για τη διαμονή και τη μεταφορά. Έτσι, το 40% των φίλων του αθλητισμού είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα για να παρακολουθήσουν τα
αγαπημένα τους γεγονότα, αυξάνοντας τον προϋπολογισμό τους για το ξενοδοχείο κατά 31% και τον προϋπολογισμό τους για τις μεταφορές κατά 28%.

9. Υπερπληθυσμός, η πρόκληση της βιωσιμότητας

Η μετα-πανδημική ταξιδιωτική έκρηξη έχει οδηγήσει στον υπερτουρισμό. Περισσότεροι από τους μισούς από τους ερωτηθέντες στην έρευνά αναγνώρισαν προβλήματα υπερπληθυσμού σε ορισμένες τοποθεσίες, όπως η Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ και η Αθήνα. Μία λύση στον υπερπληθυσμό είναι η αύξηση τιμών, η οποία μπορεί να ελέγξει τον αριθμό των ταξιδιωτών εφόσον εκείνοι δεν θέλουν να διαθέσουν μεγαλύτερα ποσά για το ταξίδι τους, όμως αυτό μπορεί να δημιουργήσει χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας. Ωστόσο, η διοχέτευση της ζήτησης μέσω κινήτρων εκτός αιχμής θα μπορούσε να είναι ο πιο αποτελεσματικός με το 40% ήδη να επιλέγει τις συγκεκριμένες τοποθεσίες περιόδους όπου υπάρχουν μειωμένες τιμές και οι ειδικές προσφορές.

10. Αειφορία και παγκόσμιος τουρισμός

Η βιωσιμότητα είναι κάτι που κοστίζει. Έτσι, οι ταξιδιώτες με οικολογική συνείδηση είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για να αντισταθμίσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Το 35% θα πλήρωναν έως και 27% περισσότερα χρήματα για πιο πράσινες πτήσεις και το 43% θα διέθεταν περισσότερα χρήματα κατά 34% σε φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα. Οι τρεις πρώτες χώρες με τους πιο βιώσιμους ταξιδιώτες είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία. Το 2025 τα βιώσιμα ταξίδια έχουν σημασία για τους ταξιδιώτες και αυτό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τον τουρισμό και τους παρόχους ταξιδιών.

“Καθώς οι οικονομικές πιέσεις και η εξελισσόμενη καταναλωτική συμπεριφορά διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις, βλέπουμε να αναδύεται ένα πιο πολωμένο τοπίο. Ενώ κάποιοι σπαταλούν τα πάντα για κορυφαίες εμπειρίες, άλλοι περιορίζουν τις δαπάνες τους προτιμώντας οικονομικές διαμονές και επιλογές με γνώμονα το κόστος. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί τη μετάβαση από τα «ταξίδια εκδίκησης ή revenge travel» στα ταξίδια με γνώμονα την αξία, όπου οι ταξιδιώτες είτε αναζητούν πολυτέλεια ή δίνουν προτεραιότητα στην οικονομική προσιτότητα.” ανέφερε ο Δημήτρης Χιώτης, Senior Partner στη Simon-Kucher.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *