money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Οι Βρετανοί συνεχίζουν τα “ταξίδια εκδίκησης” | Οι ταξιδιωτικές δαπάνες διατηρούν “ακμαίο” τον κλάδο στο Ην. Βασίλειο

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τους Βρετανούς να συνεχίζουν να “επενδύουν” σε “ταξίδια εκδίκησης” ο ταξιδιωτικός κλάδος στο Ην. Βασίλειο σημείωσε ισχυρές επιδόσεις τον Νοέμβριο, έχοντας καταγράψει διψήφια αύξηση για 11 από τους τελευταίους 12 μήνες, όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση της Barclays για τις δαπάνες με καταναλωτικές κάρτες, που δημοσιεύεται σήμερα.

Η τάση για “δαπάνες εκδίκησης” βοήθησε τον ταξιδιωτικό τομέα να διατηρήσει διψήφια ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία.

Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου σημαντικές αυξήσεις στις δαπάνες παρουσίασαν, τόσο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες (9,2%), όσο και οι αεροπορικές εταιρίες (14%).

“Αυτή η μακροχρόνια πορεία ανάπτυξης έχει τις ρίζες της στην πανδημία, με το ένα πέμπτο (19%) των καταναλωτών να σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια διακοπών το 2024, συνεχίζοντας την προσπάθεια να καλύψουν το χαμένο έδαφος ως προς τα ταξίδια, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια τάση γνωστή και ως “δαπάνες εκδίκησης””, υπογραμμίζει η Barclays.

Τα στοιχεία του Νοεμβρίου δείχνουν ετήσια αύξηση των συναλλαγών μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων κατά 14,7% και κατά 23,4% μέσω των αεροπορικών εταιριών.

Η συνολική ταξιδιωτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 10,5%, ενώ οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 10,7%, εφόσον συμπεριληφθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα λοιπά ταξίδια.

Οι συνολικές καταναλωτικές δαπάνες με κάρτες αυξήθηκαν κατά 2,9% τον φετινό Νοέμβριο, σε σχέση με τον Νοέμβριο του περασμένου έτους -ποσοστό μικρότερο από το τελευταίο ποσοστό πληθωρισμού του δείκτη τιμών καταναλωτή 4,7%, αλλά υψηλότερο από την αύξηση του Οκτωβρίου κατά 2,6%.

Αυτό σημειώθηκε καθώς η εμπιστοσύνη των ανθρώπων στην ικανότητά τους να ξοδεύουν για μη απαραίτητα είδη (56%) έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο.

Η αγορά έλαβε μια “ευπρόσδεκτη ώθηση” από τις πολύμηνες εκπτώσεις της Black Friday.

“Είναι ενθαρρυντικό ότι, ενώ τα ποσοστά των Βρετανών που ανησυχούν για τον πληθωρισμό και τις τιμές των τροφίμων παραμένουν υψηλά (86% σε κάθε περίπτωση), έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2021. Παρόμοιες βελτιώσεις καταγράφηκαν και όσον αφορά τη στάση απέναντι στις τιμές των καυσίμων, τους λογαριασμούς των νοικοκυριών και τα επιτόκια”, αναφέρει η έκθεση της Barclays.

Σχολιάζοντας τα τελευταία στχοιεία η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, δήλωσε: “Οι αγοραστές εισήλθαν στο πνεύμα των εορτών νωρίς φέτος, συρρέοντας στους κεντρικούς δρόμους για να επωφεληθούν από τις πολύμηνες εκπτώσεις της Black Friday και απελευθερώνοντας την πολυαναμενόμενη ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου. Ο Νοέμβριος σηματοδότησε επίσης ένα σημείο καμπής για το καταναλωτικό συναίσθημα -η εμπιστοσύνη στα προσωπικά οικονομικά βελτιώθηκε, με τους Βρετανούς να αρχίζουν να αισθάνονται λιγότερο ανήσυχοι για ορισμένα από τα καθοριστικά ζητήματα του 2023, όπως ο πληθωρισμός, τα επιτόκια και οι τιμές των τροφίμων- οπότε υπάρχουν λόγοι να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ενόψει των Χριστουγέννων και του νέου έτους”.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, πρόσθεσε: “Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα, αλλά αποκτούν λιγότερα για τα χρήματά τους, καθώς η αύξηση των δαπανών παραμένει κάτω από τον πληθωρισμό”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *