Photo by King's Church International on Un
Photo by King’s Church International on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Πιο οικονομικοί τουριστικοί προορισμοί στο “στόχαστρο” των Βρετανών | Στόχος η μείωση των δαπανών για διακοπές | Τουρκία και Βουλγαρία στις επιλογές τους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Φθηνότεροι τουριστικοί προορισμοί, με ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία, όπως η Τουρκία και η Βουλγαρία, φαίνεται να αποτελούν τη λύση για τους Βρετανούς καταναλωτές, οι οποίοι αφενός έχουν να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος διαβίωσης, αφετέρου οι διακοπές συνεχίζουν να αποτελούν γι’ αυτούς προτεραιότητα, όπως διαπίστωσε η Mintel σε νέα έρευνά της.

Η αξία της βρετανικής αγοράς διακοπών θα ξεπεράσει εφέτος το επίπεδο του 2019, πριν από την εποχή του Covid, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για ταξίδια, σύμφωνα με την έρευνα της εξειδικευμένης εταιρίας ερευνών, η οποία εκτιμά ότι η αγορά εφέτος θα φτάσει τα 63 δισεκατομμύρια λίρες, αυξημένη κατά 13%, σε σχέση με το 2022.

Η έκθεση “British Lifestyles” της Mintel διαπίστωσε ότι, παρά τη συρρίκνωση του εισοδήματος των Βρετανών καταναλωτών, οι διακοπές αποτελούν την κορυφαία προτεραιότητα διακριτικής δαπάνης, καθώς το ένα τρίτο (32%) των Βρετανών δηλώνουν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν ως επί το πλείστον να ξοδεύουν για διακοπές, ακόμη και αν έπρεπε να μειώσουν τις συνολικές τους δαπάνες.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το 45% των γυναικών αισθάνεται ότι βρίσκεται σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, έναντι μόλις του 35% των ανδρών. Και λίγο πάνω από τις μισές γυναίκες (51%) προβλέπουν ότι θα περιορίσουν τις μη απαραίτητες δαπάνες ως απάντηση στην άνοδο των τιμών, σε σύγκριση με το 39% των ανδρών.

Συνολικά, η Mintel εκτιμά ότι οι συνολικές ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες θα αυξηθούν κατά 6,5% και θα φθάσουν τα 1,73 τρισεκατομμύρια λίρες το 2023, ωστόσο, μεγάλο μέρος της αύξησης οφείλεται στην άνοδο των τιμών. Το ποσοστό αυτό συγκρίνεται με την αύξηση ρεκόρ του 15% μεταξύ 2021-22.

Σε δηλώσεις της η Jennie Bryans, αναλύτρια ταξιδιών και αναψυχής της Mintel, είπε: “Παρά τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις, οι διακοπές παραμένουν προτεραιότητα για πολλούς. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να αναζητούν τις ταξιδιωτικές επωνυμίες, που θα τους βοηθήσουν να λάβουν αποφάσεις εξοικονόμησης κόστους, με εργαλεία όπως ημερολόγια κρατήσεων, επιλογές μηνιαίας πληρωμής και χαμηλές/μηδενικές προκαταβολές, που πείθουν τους καταναλωτές κατά τη στιγμή της κράτησης”

“Με τη σημαντική ανεκπλήρωτη ζήτηση να παραμένει μετά την πανδημία Covid-19, εξακολουθεί να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για διακοπές σε παραθαλάσσια θέρετρα και πολυτελείς εμπειρίες στο εξωτερικό, σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Οι ταξιδιωτικές εταιρίες έχουν ανταποκριθεί σε αυτή την αυξημένη ζήτηση για διακοπές σε παραθαλάσσια θέρετρα, προωθώντας φθηνότερους προορισμούς με ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία, όπως η Τουρκία και η Βουλγαρία”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την ίδια, ενώ πολλοί Βρετανοί έχουν προσαρμόσει τη συμπεριφορά τους ως προς τις διακοπές προκειμένου να περιορίσουν το κόστος, επιλέγοντας, για παράδειγμα, διακοπές μικρότερης διάρκειας ή καταλύματα χαμηλότερου κόστους, είναι αναπόφευκτο ότι ορισμένοι δεν θα μπορούν να ταξιδεύουν τόσο συχνά όσο πριν από την πανδημία. Ως εκ τούτου, οι συντομότερες διακοπές, οι οποίες συχνά πραγματοποιούνται επιπλέον των κύριων διακοπών των καταναλωτών, θα ανακάμψουν με βραδύτερο ρυθμό.

Από την πλευρά τη η Francesca Smith, ανώτερη αναλύτρια της Mintel για τους καταναλωτές και τον τρόπο ζωής, δήλωσε ότι “ενώ λίγοι έχουν ξεφύγει από τις σοβαρές επιπτώσεις της κρίσης του κόστους ζωής, οι γυναίκες φαίνεται να πληρώνουν υψηλότερο τίμημα”.

Όπως είπε, οι δαπάνες για διακοπές θα συνεχίσουν να αποτελούν προτεραιότητα.

“Η αξία που δίνουν οι Βρετανοί στις διακοπές έχει επιταχυνθεί μετά την πανδημία. Σε δύσκολους καιρούς, η πραγματοποίηση ενός παρατεταμένου διαλείμματος προσφέρει την απόλυτη απόδραση από την καθημερινή ζωή και θα στριμώχνεται όπου αυτό είναι δυνατόν”, κατέληξε η κα. Smith.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *