Photo by Artem Beliaikin on Pexels

Booking – ΕΡΕΥΝΑ: 7 προβλέψεις για τα ταξίδια το 2023 | Πως θα επαναπροσδιοριστούν στο άμεσο μέλλον

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε επτά προβλέψεις για τον επαναπροσδιορισμό των ταξιδιών το 2023, προβαίνει η Booking.com, στο πλαίσιο της ετήσιας ταξιδιωτικής της έρευνας, σύμφωνα με την οποία οι ταξιδιώτες θα περιηγηθούν στις αντιφάσεις και το χάος, κατά τη διαδικασία των ταξιδιωτικών επιλογών τους.

Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αισθάνονται σημαντικά πιο αισιόδοξοι για τα ταξίδια το 2023, σε σύγκριση με το 2022 και, παρά την τρέχουσα αβεβαιότητα που παρατηρείται παγκοσμίως, στη συντριπτική τους πλειοψηφία αναφέρουν ότι τα ταξίδια θα αξίζουν πάντα τον κόπο. Έτσι, η ταξιδιωτική διάθεση μετατοπίζεται από μια αισιόδοξη αβεβαιότητα σε μια τολμηρή προσαρμοστικότητα. Αν το 2022 αφορούσε τη θριαμβευτική επιστροφή των ταξιδιών, το 2023 θα αφορά τον δημιουργικό επαναπροσδιορισμό τους σε έναν κόσμο αντιφάσεων.

Για να κατανοήσει πώς θα επαναπροσδιοριστούν τα ταξίδια το 2023, η Booking.com προχώρησε σε εκτεταμένη έρευνα σε περισσότερους από 24.000 ταξιδιώτες, σε 32 χώρες και περιοχές, για να αποκαλύψει επτά αναδυόμενες ταξιδιωτικές προβλέψεις.

Σε μια εποχή γενικής αναταραχής, όπου ο πόλεμος, η αυξημένη κοινωνική πόλωση, η αύξηση του πληθωρισμού και οι επείγουσες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή συνεχίζουν να αλλάζουν ριζικά τον κόσμο, οι άνθρωποι βρίσκονται σε μια πολυδιάστατη διελκυστίνδα, προσπαθώντας να συμβιβάσουν τα σημαντικά για αυτούς με τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Οι ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2023 αντικατοπτρίζουν αυτό το συναίσθημα, αποκαλύπτοντας ότι οι ανάγκες των ταξιδιωτών κινούνται προς πολλές, διαφορετικές κατευθύνσεις προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες εποχές.

Διακοπές στη φύση

Τα τελευταία χρόνια οι φυσικές καταστροφές, οι πολιτικές αναταραχές και μια παγκόσμια πανδημία έκαναν κάποιους να χάσουν την εμπιστοσύνη τους στον κόσμο και στις επιπόλαιες ανέσεις της σύγχρονης ζωής μας. Έτσι, σχεδόν οι μισοί (44%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως επιθυμούν οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες να έχουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και αναζητούν διακοπές σε στυλ “εκτός δικτύου” για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα (55%), να χαλαρώσουν και να βιώσουν τη ζωή μόνο με τα απολύτως απαραίτητα (44%). Οι ταξιδιώτες επιθυμούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα ταξίδια του 2023 ως ευκαιρία για να αποκτήσουν δεξιότητες επιβίωσης (58%), όπως το πώς να αντλούν καθαρό νερό (53%), να ανάβουν φωτιά από το μηδέν (42%), να αναζητούν τροφή στην άγρια φύση (39%), ακόμη και να προετοιμάζονται για μια ενδεχόμενη αποκάλυψη (39%).

Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερα οικολογικά καταλύματα για να φιλοξενήσουν τους  κατοίκους της πόλης που αναζητούν την απλότητα, καθώς και καταλύματα που προσφέρουν καθοδήγηση στους επισκέπτες για το πώς να είναι πιο αυτάρκεις, π.χ. να προμηθεύονται και να προετοιμάζουν τα δικά τους γεύματα κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Προβλέπεται, επίσης, αύξηση των σχολείων επιβίωσης στην άγρια φύση, όπου οι ταξιδιώτες θα μάθουν βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για να επιβιώσουν μετά από μία καταστροφή.

Ωστόσο, το “εκτός δικτύου” το 2023 δεν θα σημαίνει απαραίτητα ότι θα ζούμε σε δύσκολες συνθήκες. Υπάρχει μια κοινή αντίληψη ότι αυτό σημαίνει παραίτηση από τις πολυτελείς ανέσεις (56%), όμως η επιθυμία είναι να συνδυαστούν τα δύο αυτά, με το 48% να επιθυμεί μία μία απολαυστική διαμονή “εκτός δικτύου”, αλλά σε ένα πιο ανεκτό περιβάλλον.

Όμως, πόσο αποσυνδεδεμένος είναι στην πραγματικότητα ο ταξιδιώτης του 2023; Πάνω από τους μισούς (53%)α έχουν μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση, την καλή σύνδεση τηλεφώνου και διαδικτύου στον προορισμό τους.

Εικονικοί ταξιδιώτες

Στο παρελθόν τα διαστημικά ταξίδια ήταν φιλόδοξα και “εξωπραγματικά”. Αλλά τώρα την ανάγκη αυτή έρχονται να καλύψουν τα εικονικά ταξίδια. Με σχεδόν τους μισούς (43%) ταξιδιώτες παγκοσμίως να δηλώνουν ότι θα στραφούν στην εικονική πραγματικότητα το επόμενο έτος για να εμπνευστούν για τις επιλογές των διακοπών τους, τα ταξίδια θα εισέλθουν σοβαρά στον συνεχώς εξελισσόμενο τρισδιάστατο εικονικό χώρο του Metaverse το 2023.

Με πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ταξιδιωτών να επιθυμούν να ξεκινήσουν μια πολυήμερη ταξιδιωτική εμπειρία VR ή AR ,το Metaverse θα είναι κάτι περισσότερο από το “δοκιμάστε πριν αγοράσετε”. Θα εκπαιδεύει, θα ψυχαγωγεί και θα εμπνέει τους ανθρώπους, ανοίγοντας την πόρτα σε άπειρες περιπέτειες. Οι ταξιδιώτες δεν θα περιορίζονται πλέον στη φυσική παρουσία και θα μπορούν να πειραματιστούν με διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Προχωρώντας πέρα από το 2023, τα εικονικά ταξίδια θα γίνουν μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία, παρέχοντας αισθήσεις πέρα από την όραση, όπως η αίσθηση τρισδιάστατης αφής των μαλακών κόκκων της άμμου και η ζεστασιά του ήλιου.

Οι ταξιδιώτες θα γίνουν πιο τολμηροί στις επιλογές των ταξιδιών τους στην πραγματική ζωή, αφού θα μπορούν να  επισκεφθούν τους προορισμούς της επιλογής τους πρώτα στο Metaverse μέσω των διαδικτυακών τους avatars -ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους μπορεί να αισθάνονται αγχωμένοι να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο- με το 46% να είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν σε προορισμούς που δεν θα είχαν σκεφτεί προηγουμένως αφού τους γνώρισαν εικονικά.

Παρόλο που το Metaverse θα προσφέρει έναν νέο τρόπο για να βιώσουν τα ταξίδια οι καταναλωτές το επόμενο έτος, τρεις στους πέντε (60%) πιστεύουν ότι μια εικονική εμπειρία δεν είναι αρκετή για να γνωρίσουν έναν προορισμό.

Νέοι πολιτισμοί και εμπειρίες

Οι μισοί (50%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως θέλουν να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς το 2023, είτε πρόκειται για ταξίδια με εντελώς διαφορετικές, πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%), είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα “διαμάντια” (30%).

Έτσι, οι ταξιδιώτες αφήνουν στην άκρη τα συνηθισμένα, αγαπημένα μέρη και το 2023 θα αναζητήσουν μοναδικές διακοπές που σοκάρουν, εκπλήσσουν κι ενθουσιάζουν. Με σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) να ανυπομονούν να βιώσουν ταξίδια “εκτός της ζώνης άνεσης”, που θα τους ωθήσουν στα όρια, θα υπάρξει μια εισροή εξειδικευμένων εμπειριών, που θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να φτάσουν στα άκρα. Σχεδόν οι μισοί (47%) βρίσκονται στο… κυνήγι της πιο εξωτικής λιχουδιάς στον κόσμο, όπως η πιο καυτερή πιπεριά τσίλι, ενώ το 38% θέλει να χρησιμοποιήσει τις διακοπές του για μια εξωγήινη εξερεύνηση ή περιηγήσεις εντοπισμού UFO.

Όπως είναι αναμενόμενο, οι τρεις στους δέκα (28%) ταξιδιώτες του 2023 επιθυμούν να αγοράσουν ένα εισιτήριο χωρίς απλής μετάβασης και να ακολουθήσουν το ένστικτό τους όπου τους οδηγήσει.

Αναδεικνύοντας τις παλιές καλές μέρες

Εν μέσω της παγκόσμιας αστάθειας και της επιθυμίας για απόδραση, οι άνθρωποι σκοπεύουν να χαράσσουν ταξιδιωτικές εμπειρίες, που παραπέμπουν σε πιο απλές εποχές, με νοσταλγικές αποδράσεις (88%), που προσφέρουν τη συγκίνηση της αναβίωσης των ένδοξων ημερών. Υπάρχει η επιθυμία -ακόμη και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν την έζησαν ποτέ- για ρομαντισμό μιας προ-ψηφιακής εποχής, με σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) των ταξιδιωτών να “κυνηγούν” εμπειρίες που ξυπνούν (ψευδείς) συναισθηματικές αναμνήσεις περασμένων ημερών, όπως η επίσκεψη σε ορόσημα ή αξιοθέατα που εμφανίζονται σε εμβληματικές ρετρό ταινίες ή η επιλογή του λεωφορείου ως κύριο μέσο μεταφοράς, για να ζήσουν το ομαδικό πνεύμα των σχολικών εκδρομών. Οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν την ξεκούραση και τη χαλάρωση, αναζητώντας όλο και περισσότερο την αδρεναλίνη των θεματικών πάρκων (61%) και των δωματίων απόδρασης.

Με τους millennials να είναι πλέον γονείς μικρών παιδιών, θα υπάρξει αύξηση των προορισμών που ήταν δημοφιλείς τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, όπως η Budva στο Μαυροβούνιο, μια λαμπερή εναλλακτική του St Tropez για τους διάσημους της δεκαετίας του ’80 ή το Bolzano στην Ιταλία, δημοφιλές για τις ρετρό χριστουγεννιάτικες αγορές του -και οι δύο προορισμοί περιλαμβάνονται στον κατάλογο των trendy προορισμών του 2023.

Οι ταξιδιώτες της χιλιετίας θα είναι οι πρώτοι που θα κλείσουν καταλύματα με θέμα μία παλαιότερη εποχή, και πιθανότατα θα το κάνουν με την οικογένειά τους στο πλευρό τους (54%), αφού τα ταξίδια πολλαπλών γενεών βρίσκονται στην κορυφή της ταξιδιωτικής ατζέντας το 2023.

Ταξίδια γαλήνης κι ευχαρίστησης

Τα ταξίδια πρόκειται να οδηγήσουν την ευεξία “του νου, του σώματος και της ψυχής” στο επόμενο επίπεδο το 2023 -μια πλήρως καθηλωτική, χωρίς περιορισμούς προσέγγιση για την επίτευξη της γαλήνης και της ευχαρίστησης. Οι αποδράσεις διαλογισμού και ενσυνειδητότητας είναι πάντα δημοφιλείς στους ταξιδιώτες (44%) παγκοσμίως, ενώ δύο στους πέντε (40%) στοχεύουν να βρουν γαλήνη σε ένα σιωπηλό καταφύγιο και περισσότερα από τα δύο πέμπτα (42%) επιθυμούν να πραγματοποιήσουν διακοπές που επικεντρώνονται στην ψυχική και τη σωματική υγεία.

Για όσους αναζητούν ενισχυμένες πνευματικές εμπειρίες για να διεγείρουν την ψυχή, οι εναλλακτικές ουσίες όπως η κάνναβη ή τα ψυχεδελικά με βάση τα φυτά, όπως η αγιαχουάσκα ή τα μανιτάρια, θα αποτελούν πιο συνηθισμένη  προσφορά, με το 36% να επιθυμεί να δοκιμάσει αυτού του είδους τις πειραματικές εμπειρίες ευεξίας στο πλαίσιο των ταξιδιών του 2023.

Οι αυξανόμενες συζητήσεις στη δημόσια σφαίρα γύρω από τη σεξουαλική ευεξία, την ευχαρίστηση και τον προσανατολισμό ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να αφιερώσουν χρόνο σε μια ερωτική απόδραση (36%). Στο πλαίσιο αυτό, τα πολυγαμικά καταφύγια ή τα θέρετρα που είναι αφιερωμένα στο να βοηθούν τους ανθρώπους να εμβαθύνουν διακριτικά σε συγκεκριμένα φετίχ προβλέπεται να γίνουν πιο mainstream το 2023, παρέχοντας έναν ασφαλή χώρο για τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν τις σεξουαλικές τους επιθυμίες.

Τα επαγγελματικά ταξίδια παίρνουν νέα μορφή

Σε σχέση με τις πολιτικές “εργασίας από οπουδήποτε” που είναι πλέον σχεδόν τόσο συνηθισμένες όσο και οι ετήσιες άδειες, οι εργαζόμενοι επιθυμούν όλο και περισσότερο να διατηρούν την άδειά τους μόνο για διακοπές. Ένα σημαντικό ποσοστό (66%) θέλει τα ταξίδια τους να είναι αυστηρά για ξεκούραση και αναψυχή το 2023, και ενώ σχεδόν οι μισοί (49%) δεν ενδιαφέρονται να εργάζονται κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αυτό ανάλογα με τα οφέλη που θα προέκυπταν.

Ως εκ τούτου, τα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους θα επανέλθουν στην ατζέντα το 2023. Αλλά σε αντίθεση με τα επαγγελματικά ταξίδια πριν από το Covid-19, οι εργαζόμενοι αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες για την οικοδόμηση συντροφικότητας στην πραγματική ζωή -και μακριά από το γραφείο- αντανακλώντας μια αυξανόμενη ζήτηση για παραγωγικά επαγγελματικά ταξίδια. Στην πραγματικότητα, το 44% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ανυπομονεί να προγραμματίσει ο εργοδότης του ένα ταξίδι εργασίας “στην πραγματική ζωή” για να φέρει τους ανθρώπους κοντά και λίγο πάνω από τους μισούς (51%) θα ήθελαν να δουν τον εργοδότη τους να χρησιμοποιεί τα χρήματα που εξοικονομούνται από τη μετατόπιση σε μοντέλα απομακρυσμένης/υβριδικής εργασίας, σε εταιρικά ταξίδια ή αποδράσεις.

Σε απάντηση, το 2023 οι επιχειρήσεις θα δουν επίσης οφέλη από αυτή την τάση, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (59%) εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο πιστεύουν ότι η εξερεύνηση νέων τόπων θα τους εμπνεύσει να είναι πιο παραγωγικοί στην εργασία τους.

“Οικονομία” για να ξοδέψετε

Με φόντο την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, οι ταξιδιώτες το 2023 θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, αλλά θα είναι πιο προσεκτικοί ως προς το πώς θα αξιοποιήσουν στο έπακρο τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό και τι θα έχει προτεραιότητα. Οι άνθρωποι θα εξακολουθήσουν να τοποθετούν τις ανέμελες αποδράσεις στην κορυφή της ατζέντας τους, με τους μισούς (50%) ταξιδιώτες να δηλώνουν ότι η επένδυση σε διακοπές παραμένει κορυφαία προτεραιότητα γι’ αυτούς. Όμως, η συνειδητή διαχείριση του προϋπολογισμού είναι το κλειδί, με σχεδόν επτά στους δέκα (68%) ταξιδιώτες να αναζητούν περισσότερα χρήματα για την υλοποίηση των ταξιδιών τους.

Το 2023 οι ανθρώπους θα σχεδιάζουν πιο “σφιχτά” τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές, τα hacks και τα έξυπνα χρονοδιαγράμματα (63%) δίνοντας προτεραιότητα στην αξία των χρημάτων με εκπτώσεις και προγράμματα επιβράβευσης (60%). Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (53%) θα προσπαθήσουν να εξοικονομήσουν χρήματα εξετάζοντας προορισμούς εκτός εποχής ή επιλέγοντας μακρύτερες διαδρομές μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ η πλειοψηφία (61%) θα προγραμματίσει τα ταξίδια πιο έγκαιρα, με την ελπίδα να εξασφαλίσει μια καλύτερη προσφορά. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) πιστεύουν ότι η καλύτερη χρήση του προϋπολογισμού τους είναι να επιλέξουν ένα ή δύο μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές, αντί για πολλές, σύντομες διακοπές.

Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να αυξήσουν τις δαπάνες τους -και ακόμη και να σπαταλήσουν- για το ταξίδι τους. Σχεδόν οι μισοί (49%) παραδέχονται ότι σκοπεύουν να είναι πιο επιεικείς στις καταναλωτικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια των διακοπών, για να αντισταθμίσουν την έλλειψη ταξιδιών τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 43% σκοπεύει να ξοδέψει αφειδώς, για να διασφαλίσει ότι  κάθε εμπειρία αξίζει τον κόπο.

Σε δηλώσεις του ο Arjan Dijk, ανώτερος αντιπρόεδρος και διευθυντής marketing της Booking.com, σχολιάζει: “Αν τα τελευταία χρόνια μας έχουν διδάξει κάτι, αυτό είναι ότι τα ταξίδια δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Η φετινή έρευνα για τις ταξιδιωτικές προβλέψεις δείχνει το υπόγειο ρεύμα των σκόπιμων παράδοξων συμπεριφορών που θα μας φέρει όλους πιο άνετα στη θέση του οδηγού εν μέσω αδυσώπητης αστάθειας. Καταδεικνύει επίσης την επιθυμία τα ταξίδια να είναι ένας τρόπος να αναζητούμε αδιαμαρτύρητα στιγμές ευτυχίας και απόδρασης για να αντισταθμίσουμε τη βαριά πραγματικότητα των ειδήσεων που μας τροφοδοτούν. Ως εκ τούτου, στην Booking.com στόχος μας θα συνεχίσει να είναι να διευκολύνουμε όλους να αναζητήσουν τη μοναδική ταξιδιωτική τους ευτυχία με έναν πιο εξατομικευμένο και συνδεδεμένο τρόπο κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους και πέραν αυτού”.

Tagged

1 σχόλιο στο “Booking – ΕΡΕΥΝΑ: 7 προβλέψεις για τα ταξίδια το 2023 | Πως θα επαναπροσδιοριστούν στο άμεσο μέλλον

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *