ey

EY 2022 Hospitality Consumer: Τι αλλάζει στις πρακτικές των ξενοδόχων για επίτευξη αποδοτικότητας | Η ανάκαμψη των ξενοδοχείων ξεπερνά τις προσδοκίες | Αυξημένα τα deals

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο κλάδος της Φιλοξενίας έχει ανταποκριθεί με ευελιξία στις εξωτερικές πιέσεις προκειμένου να επαναφέρει τις οικονομικές του επιδόσεις σε σωστή “τροχιά”. Όμως, περισσότερες προκλήσεις βρίσκονται στο προσκήνιο και ο κλάδος θα χρειαστεί ακόμη μεγαλύτερη ευρηματικότητα για να συνεχίσει να ανακάμπτει. Μια σειρά από υπηρεσίες ανατίθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες, οι παροχές τροποποιούνται, ενώ, την ίδια στιγμή αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην τεχνολογία. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας EY 2022 Hospitality Consumer.

room

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 20 οικονομικούς διευθυντές του κλάδου της Φιλοξενίας, οι διακοπές κυριαρχούν στις κρατήσεις ξενοδοχείων, καθώς οι εταιρίες συνεχίζουν να περιορίζουν τα επαγγελματικά ταξίδια. Ωστόσο, η ζήτηση για εταιρικά ταξίδια επιστρέφει, έστω και με βραδύτερο ρυθμό.

Η ανάκαμψη των ξενοδοχείων ξεπερνά τις προσδοκίες

Όταν εκδηλώθηκε η πανδημία στις αρχές του 2020, ολόκληρη η ξενοδοχειακή βιομηχανία ουσιαστικά κατέρρευσε. Οι αναλυτές προέβλεψαν ότι ο δείκτης των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) θα επέστρεφε στα προ-πανδημικά επίπεδα το 2023 ή ακόμη και το 2024. Ωστόσο, 16 από τους 20 κορυφαίους οικονομικούς διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι ο δείκτης θα φτάσει σε αυτό το σημείο αναφοράς μέχρι την άνοιξη του 2023. Εννέα από αυτούς τους CFOs είναι ακόμη πιο αισιόδοξοι, προβλέποντας επιστροφή στα επίπεδα του 2019 μέχρι το τέλος του 2022.

Τα επαγγελματικά ταξίδια εξακολουθούν να υπολείπονται

Η έρευνα  αποκάλυψε μια βαθιά έλλειψη εμπιστοσύνης στη δυνατότητα των επαγγελματικών ταξιδιών να βοηθήσουν στην ανάκαμψη του RevPAR. Ενώ 16 από τους 20 συμμετέχοντας δήλωσαν ότι τα ταξίδια αναψυχής θα είναι ο νούμερο 1 παράγοντας σε αυτή την προσπάθεια, μόνο δύο ανέφεραν τα επαγγελματικά ταξίδια και άλλοι δύο ανέφεραν ότι τα ομαδικά ταξίδια θα ηγηθούν της προσπάθειας.

Όταν ρωτήθηκαν για συγκεκριμένα θέματα που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο RevPAR, οι συμμετέχοντες ανέφεραν τους φόβους της ύφεσης, την επιβράδυνση της οικονομίας, τις γεωπολιτικές ανησυχίες, τις περικοπές των εταιριών απέναντι στις προαιρετικές δαπάνες και τις καθυστερήσεις στα αεροπορικά ταξίδια. Αυτή η μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών έχει οδηγήσει σε μεγάλα συνέδρια που είτε δεν πραγματοποιούνται, είτε περιορίζονται σημαντικά, σε σχέση με τις προηγούμενες διοργανώσεις.

Επτά από τους 20 οικονομικούς διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα κατέταξαν τα ομαδικά ταξίδια ως την τρίτη μεγαλύτερη ανησυχία τους, η οποία ενδέχεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάκαμψη του RevPAR. Είναι λογικό ότι καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών αναψυχής, θα υπάρξει επίσης αντίκτυπος στα άτομα που ταξιδεύουν για γάμους, συνέδρια και άλλες ομαδικές αποδράσεις.

Μακροπρόθεσμες ανησυχίες μετριάζουν την αισιοδοξία της βιομηχανίας

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία αυτή τη στιγμή είναι οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό. Δώδεκα από τους 20 οικονομικούς διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι αυτή η πρόκληση προκαλεί τη μεγαλύτερη πίεση στα καθαρά λειτουργικά έσοδα των ξενοδοχείων.

Περισσότεροι από τους μισούς από τους συμμετέχοντες δήλωσαν ότι προσαρμόζουν τις παροχές προς τους πελάτες και αναθέτουν διάφορες λειτουργίες σε εξωτερικούς συνεργάτες σε μια προσπάθεια να επιτύχουν περιορισμό του κόστους.

Τα ξενοδοχεία αυξάνουν επίσης τις αμοιβές για να προσελκύσουν ικανά στελέχη, με 17 στους 20 οικονομικούς διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να το πράξουν. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες βασίζονται επίσης στην τεχνολογία σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι στο παρελθόν για να διεκπεραιώνουν τις εργασίες τους και να διασφαλίσουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Ενώ οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με τις υψηλότερες μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) και τις ακόμη λιγότερες ανέσεις, που τώρα διατίθενται με κάποιο τίμημα, φαίνεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει μια σταθερά, αυξανόμενη, ανερχόμενη ζήτηση για ταξίδια.

Ενεργά παραμένουν τα deals στον τομέα της Φιλοξενίας 

Όσον αφορά τις συμφωνίες και τις συναλλαγές, 13 οικονομικοί διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι αναμένουν στο σύνολο του 2022 να είναι σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ότι πριν από την πανδημία, το 2019, και μόνο τέσσερις αναμένουν επιστροφή στα προ-Covid επίπεδα.

Όταν τους ζητήθηκε να αναφέρουν τους τρεις κορυφαίους παράγοντες που θα οδηγήσουν τον όγκο των ξενοδοχειακών συναλλαγών το 2022, 10 CFOs δήλωσαν ότι τα επιτόκια θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στη συναλλακτική δραστηριότητα. Εκτός από το να καταστήσουν τις συμφωνίες ακριβότερες, η αύξηση των επιτοκίων θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει τις προσδοκίες τιμολόγησης για τους πωλητές, θέτοντας ενδεχομένως τις συμφωνίες εκτός εμβέλειας για τους υποψήφιους αγοραστές.

Η δραστηριότητα των ξενοδοχειακών συναλλαγών εξακολουθεί να εμφανίζει θετική τάση και οι αξίες συνεχίζουν να ανακάμπτουν. Εξακολουθεί να υπάρχει υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος για την επιδίωξη συμφωνιών, καθώς ο κλάδος συνεχίζει να ανακάμπτει και να σημειώνει ικανοποιητικές επιδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι συναλλαγές έχουν επιβραδυνθεί και θα μπορούσαν να συνεχίσουν να επιβραδύνονται τους επόμενους μήνες λόγω των πληθωριστικών επιπτώσεων και του αυξανόμενου κόστους του χρέους εξαιτίας των αυξήσεων των επιτοκίων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *