iata
O γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA, κ. Alexandre de Juniac, ο περιφερειακός αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ Ευρώπης, κ. Rafael Schvartzman και ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης στην Αθήνα| money tourism copyright photo

IATA: Άμεση ανάγκη εκσυγχρονισμού της εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα και ελέγχου των χρεώσεων στα αεροδρόμια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Εκσυγχρονισμός Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας, Έλεγχος Χρεώσεων Υπηρεσιών Αεροδρομίου και Αναβάθμιση Χωρητικότητας τερματικών σταθμών και διαδρόμων προσγείωσης, απαιτούνται σύμφωνα με την IATA, ώστε να υποστηριχθεί η περαιτέρω ανάπτυξη των Αερομεταφορών στην Ελλάδα.

iataΣύμφωνα με την μελέτη “Ελλάδα – Δείκτες Ανταγωνιστικότητας Ρυθμιστικού Πλαισίου Αερομεταφορών”, σχετικά με την ανταγωνιστικότητα στον κλάδο των αερομεταφορών στην χώρα μας, που παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου, που παραχώρησαν ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA, κ. Alexandre de Juniac, ο περιφερειακός αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ Ευρώπης, κ. Rafael Schvartzman και ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βασιλάκης, “…η Ελλάδα θα πρέπει να εργαστεί στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του εναέριου χώρου της, να διατηρήσει υπό έλεγχο τις χρεώσεις των υπηρεσιών αεροδρομίου και να επεκτείνει τη χωρητικότητα τερματικών σταθμών και διαδρόμων προσγείωσης, προκειμένου να είναι σε θέση να ικανοποιήσει μελλοντική αύξηση στη ζήτηση από την πλευρά των επιβατών και να συνεχίσει να αξιοποιεί την επιτυχία του κλάδου”.

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι, από πλευράς πλήθους αεροπορικών συνδέσεων, η Ελλάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στην Ευρώπη, με την αεροπορική συνδεσιμότητα να έχει αυξηθεί κατά 106% μεταξύ 2013 και 2018.

Η συμβολή των Αερομεταφορών στην ελληνική οικονομία είναι επίσης σημαντική, καθώς ο κλάδος υποστηρίζει 457.000 θέσεις εργασίας, ενώ η συνεισφορά του στο ελληνικό ΑΕΠ υπολογίζεται στα 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 10,2% του συνόλου.

Παρά την ήδη σημαντική συνεισφορά του κλάδου, η μελέτη προχώρησε σε μια σειρά κρίσιμων προτάσεων για τις Αερομεταφορές στην Ελλάδα, ώστε να παραμείνουν σε τροχιά ανάπτυξης, δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερη αξία για την ελληνική οικονομία:

  • iataΗ Ελλάδα θα πρέπει να επιδιώξει τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου και των συστημάτων της, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και να μειωθούν οι καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Μεταξύ 2015 και 2017, οι σχετικές επενδύσεις ήταν πρακτικά ανύπαρκτες, με αποτέλεσμα σήμερα το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού να βρίσκεται πολύ κάτω από το επίπεδο που έχει συμφωνηθεί στο σχετικό πλάνο απόδοσης. Επίσης, στα αεροδρόμια όπου παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση χρειάζεται να προστεθεί ένας αριθμός ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
  • Η Ελλάδα θα πρέπει να προστατεύει τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες από υπερβολικές χρεώσεις στις υπηρεσίες αεροδρομίου, ενισχύοντας την αρμοδιότητα της ρυθμιστικής Αρχής να διατηρεί τις χρεώσεις σε ευθεία συνάρτηση με το πραγματικό κόστος. Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων συνεχίζεται. Περιθώριο βελτίωσης υπάρχει επίσης και στη σχέση κόστους – αποδοτικότητας σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
  • Η ανάπτυξη νέων υποδομών – τερματικοί σταθμοί και διάδρομοι προσγείωσης- θα πρέπει να συνεχιστεί σύμφωνα με τα υπάρχοντα σχέδια, ώστε να μπορεί να καλυφθεί μελλοντική αύξηση της ζήτησης από την πλευρά των επιβατών. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει αποτελεσματική διαβούλευση με τις αεροπορικές εταιρείες, τους βασικούς χρήστες των αεροδρομίων, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υποδομές καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους και ότι το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας τους παραμένει προσιτό.

ypa“Τα αποτελέσματα της μελέτης έρχονται να μας υπενθυμίσουν ότι η ύπαρξη αξιόπιστων αεροπορικών συνδέσεων συνεπάγεται πολλά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία.  Οι αερομεταφορές δημιουργούν θέσεις εργασίας, διευκολύνουν τον τουρισμό, στηρίζουν το διεθνές εμπόριο και αποτελούν σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας. Με περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες να αναχωρούν από τα ελληνικά αεροδρόμια κάθε χρόνο, υπάρχουν πολλοί λόγοι να είναι κανείς περήφανος για όσα έχει πετύχει ο κλάδος των αερομεταφορών στη χώρα. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα έχει μια μοναδική ευκαιρία να διασφαλίσει το ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος, εντείνοντας τις προσπάθειες για αύξηση της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των αερομεταφορών. Η  IATA είναι έτοιμη να προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις και διεθνή εμπειρία ούτως ώστε να βοηθήσει την Ελλάδα να αποκομίσει τα μέγιστα από τον κλάδο των αερομεταφορών, προς όφελος του ελληνικού λαού και της οικονομίας της”, δήλωσε ο κ. Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Το πλήρες κείμενο της μελέτης, ΕΔΩ.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *