Σε αυξητική… διάθεση συνεχίζει να βρίσκεται ο τομέας των ξενοδοχείων και ευρύτερα η βιομηχανία φιλοξενίας στην Ιταλία, με τις τουριστικές ροές από την Κίνα και τη Βραζιλία να ενισχύουν τον ιταλικό τουρισμό.
Μετά τη στασιμότητα των διετιών 2008-2009 και 2012-13, λόγω των δύο διεθνών κρίσεων, οι επισκέπτες επιστρέφουν στην Ιταλία και η βιομηχανία μπορεί να ανασάνει με ανακούφιση. Τα δεδομένα από το 2015 που συλλέγονται από τον Incipit, δείχνουν μια αύξηση στην ιταλική, τουριστική βιομηχανία της τάξεως του 5,6% στις αφίξεις και 3,1% στις εισόδους.
Ο κύριος ωφελημένος της ανάκαμψης ήταν τα ξενοδοχεία της υψηλής κατηγορίας (4 και 5 αστέρων), σε πόλεις με πολιτιστικό υπόβαθρο και με πρόσβαση στη θάλασσα. Έτσι, 34.000 και 17.000 αφίξεις αντίστοιχα καταχωρήθηκαν σε αυτούς τους τύπους των καταλυμάτων.
Εν τω μεταξύ, τα ξενοδοχεία 3 αστέρων σημείωσαν αύξηση κατά 1,3%, ενώ τα ξενοδοχεία 1 και 2 αστέρων βρίσκονται σε συνεχή πτώση.
Το «χρυσό μετάλλιο» των ξένων τουριστών που επισκέπτονται την Ιταλία πηγαίνει στους Γερμανούς οι οποίοι, παρά την πτώση 0,8%, συνεχίζουν να είναι στο βάθρο, μπροστά από τους Βρετανούς, τους Αμερικάνους και τους Γάλλους επισκέπτες.
Μεταξύ των αναδυόμενων ξένων αγορών, η Κίνα συνεχίζει να ανεβαίνει στη σχετική λίστα. Η εισροή από τη χώρα αυτή αυξήθηκε κατά 55,1%. Η Βραζιλία σημείωσε επίσης αύξηση, ακριβώς 12,5% . Από την άλλη πλευρά, η εισροή από τη Ρωσία μειώθηκε δραστικά, κατά 38%.
Η Καμπάνια κατετάγη έβδομη από άποψη διαμονών σε ξενοδοχεία στην Ιταλία. Ο μέσος όρος παραμονής ενός τουρίστα εδώ, διήρκεσε τρεισήμισι ημέρες. Το 64,7% των επισκεπτών έμεινε σε ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων και το 32,2% σε καταλύματα των 3 αστέρων.
Αναφορικά με το 2016, τα διαθέσιμα δεδομένα μέχρι στιγμής περιγράφουν με μικρούς ρυθμούς ανάπτυξης του ιταλικού τουρισμού. Η εκκίνηση του πρώτου τριμήνου του έτους ήταν επιτυχής, αλλά ακολούθησε μια πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο. Αυτό ακολουθήθηκε από μια νέα ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια των τριών θερινών μηνών.