NΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ: «Πληγή» για τον κλάδο η υπερφορολόγηση

NΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ: «Πληγή» για τον κλάδο η υπερφορολόγηση

ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟS CACTUS HOTELS & ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

cactus

Μείωση της φορολογίας, έλεγχο της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και χάραξη νέας, εθνικής, τουριστικής πολιτικής, θα πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης, υποστηρίζει σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ&ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου και διευθύνων σύμβουλος των Cactus Hotels, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης.

Ο κρητικός επιχειρηματίας, που έχει αποδείξει το επιχειρηματικό του ταλέντο και την οξυδέρκειά του με την επέκταση της οικογενειακής, ξενοδοχειακής επιχείρησης των λίγων δωματίων στην αλυσίδα των Cactus Hotels, που από εφέτος αριθμεί πέντε πολυτελή ξενοδοχεία, αναλύει τα δεδομένα της φετινής τουριστικής σεζόν, συστήνει στους ξενοδόχους να είναι προσεκτικοί στις επενδυτικές και επιχειρηματικές κινήσεις τους και προτρέπει, όλοι μαζί, να αντιμετωπίσουμε τον Τουρισμό ως τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας.xrhma

Η συνέντευξη

Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του ελληνικού Τουρισμού τη φετινή τουριστική σεζόν, τόσο στην Κρήτη, όσο και γενικά στην Ελλάδα;

Η πορεία του ελληνικού Τουρισμού στην Κρήτη και γενικά στην Ελλάδα εφέτος θα είναι καθοδική. Ωστόσο, ευελπιστώ ότι στον απολογισμό που θα κάνουμε στο τέλος της τουριστικής σεζόν, η μείωση θα κυμανθεί σε μονοψήφιο νούμερο, πιθανολογώ της τάξης του 5% – 6%. Δυστυχώς, όμως, όσον αφορά στα έσοδα των ξενοδοχείων η μείωση θα κυμανθεί σε διψήφιο ποσοστό γύρω στο 12% – 15%.

Σε τι επίπεδο διαμορφώνονται σήμερα οι πληρότητες στα ξενοδοχεία σας και πόσο έχει επηρεάσει τις κρατήσεις η υστέρηση που παρατηρείται από τη γερμανική και τη βρετανική αγορά;

Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία κυμαίνονται σε ποσοστό 70% – 85%, αρκετά μειωμένες για την εποχή, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι, προηγούμενες χρονιές, τέτοια εποχή, είχαμε overbooking.

Γνώμη μου είναι πως η μείωση οφείλεται στην προσθήκη πληθώρας νέων δωματίων τα τελευταία δύο χρόνια. Συγκεκριμένα, σε όλη την Κρήτη έχουμε συνολικά 8.000 νέα δωμάτια, που αντιστοιχούν σε 20.000 νέες κλίνες.

Το μεγαλύτερο σχετικό βάρος στις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού έχουν οι χώρες εκτός Ευρώπης, όπως η Αυστραλία, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, οι οποίες παρουσιάζουν υψηλότερη δαπάνη και μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, αλλά μικρό σχετικά αριθμό αφίξεων.

Οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Ελβετοί δαπανούν σχετικά υψηλότερα ποσά ανά διανυκτέρευση, σε σχέση με τους Γερμανούς, αλλά διαμένουν λιγότερες ημέρες, ενώ οι Βρετανοί και οι Γερμανοί παρουσιάζουν τον υψηλότερο αριθμό αφίξεων. Αναφορικά με την Κρήτη και συγκεκριμένα με στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», η γερμανική αγορά παρουσιάζει έως τώρα μια αύξηση, σε τοπικό επίπεδο, της τάξης του 2%, ενώ η βρετανική αγορά μια πολύ μικρή μείωση.

Με βάση τα συμβόλαια που υπογράφονται για την επόμενη σεζόν, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2020, αλλά και γενικά ποιο θεωρείτε πως είναι το μέλλον του ελληνικού τουρισμού;

Για το 2020 προβλέπω πως θα είναι μια πανομοιότυπη χρονιά με αυτή του 2019 σε πληρότητες και έσοδα. Γι’ αυτό οι ξενοδόχοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις επενδύσεις τους. Σε καλύτερα επίπεδα θα επανέλθουμε μετά το 2021.

Cactus Royal Spa Πάντως, εάν θεωρήσουμε ότι ο ελληνικός Τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας και εκμεταλλευτούμε όλοι μας σωστά το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτής της χώρας, έναντι άλλων χωρών, μπορούμε όλοι μαζί να προβλέψουμε ένα πολύ καλό μέλλον για τον ελληνικό Τουρισμό, αρκεί να δουλέψουμε όλοι πάνω σε αυτό.

Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει ώστε η Ελλάδα να «απαγκιστρωθεί» από το κλασσικό τουριστικό μοντέλο διακοπών του «ήλιος και θάλασσα» και να αντιμετωπιστεί η υψηλή εποχικότητα της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος;

cactusΠέρα από το κλασσικό μοντέλο διακοπών, που συνδυάζει ήλιο και θάλασσα, η Ελλάδα έχει πολλούς λόγους για να γίνει νούμερο ένα προορισμός, 365 ημέρες τον χρόνο. Η ιστορία, ο πολιτισμός, η πολιτιστική κληρονομιά, η φύση, οι μοναδικές περιπατητικές διαδρομές και πολλά άλλα και πάντα, βέβαια, σε συνδυασμό με το πολύ καλό κλίμα της χώρας μας, άνετα μπορούν να την καταστήσουν παγκόσμιο προορισμό, για όλες τις ηλικίες, και για κάθε εποχή.

cactus mareΩστόσο, θα πρέπει να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες υποδομές και για εναλλακτικές μορφές Τουρισμού, όπως ο ιατρικός, ο αθλητικός, ο περιηγητικός Τουρισμός, τα πολιτιστικά ταξίδια, ο αγροτουρισμός, ο συνεδριακός Τουρισμός και πολλά άλλα.

Πρόσθετοι φόροι και τέλη δυσχεραίνουν τις συνθήκες στις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν τα ελληνικά ξενοδοχεία και, παράλληλα, καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικό το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Καταρχάς πως βιώνετε αυτή την πραγματικότητα ως ξενοδόχος και ποιες είναι οι προτάσεις σας προκειμένου να αλλάξει αυτή η κατάσταση;

Όλοι οι ξενοδόχοι βιώνουμε πολύ έντονα αυτή την πραγματικότητα με την υπερφορολόγηση και γι’ αυτό θα πρέπει στα πλαίσια ενός στρατηγικού σχεδιασμού να υπάρξει μια νέα εθνική πολιτική, που θα αφορά τον Τουρισμό, με στόχο την προώθηση της Ελλάδας. Επιπλέον απευθείας πτήσεις, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη θεματικού Τουρισμού, μείωση του ΦΠΑ και του φόρου εστίασης, δημιουργία των κατάλληλων υποδομών θα πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της εκάστοτε κυβέρνησης και ευελπιστούμε ότι θα γίνουν βελτιωτικές ενέργειες από τη νέα διακυβέρνηση.

Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων. Μία νέα πραγματικότητα στα ελληνικά, τουριστικά δεδομένα. Ποιο είναι το σχόλια σας;

Το σχόλιο μου σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων είναι ότι μπορούμε να συνυπάρξουμε αρμονικά, αρκεί να ισχύσουν οι ίδιοι όροι για όλους μας. Να καταβάλλονται οι φόροι από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, να ελέγχεται η παράνομη ενοικίαση, να επιβληθεί και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς ο φόρος διανυκτέρευσης. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις θα λειτουργούμε όλοι μας πιο αποτελεσματικά.

Μιλήστε μας για την τελευταία σας επένδυση, το Cactus Mare, και ποια είναι τα επόμενα επενδυτικά σας σχέδια;

cactus mareΤο Mare αποτελεί το πέμπτο κατά σειρά ξενοδοχείο του Ομίλου Cactus, μια επένδυση που ολοκληρώθηκε μετά από συνολικά επτά μήνες, ένα ξενοδοχείο το οποίο απευθύνεται μόνο σε ενήλικες. Επιθυμία μας, λόγω και της παραθαλάσσιας τοποθεσίας του, αλλά και της αρμονικής αρχιτεκτονικής του, είναι να επικρατήσει και να ξεχωρίσει.

Για τα επόμενα δυο χρόνια δεν θα υπάρξουν επενδυτικά σχέδια, τουλάχιστον σε επίπεδο νέων υποδομών, όμως πάντα επενδύουμε προς την κατεύθυνση της αειφορίας και της ενίσχυσης της Εταιρικής Κοινωνικής μας Ευθύνης.

Έχοντας μεγάλη εμπειρία στον τουρισμό, ποιο θα λέγατε ότι είναι το «μυστικό» της επιτυχίας;

Στο τρίπτυχο ποιότητα, επενδύσεις και καλοί συνεργάτες «κρύβεται» το «μυστικό» της επιτυχίας.

Ποιες είναι οι ενέργειες της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Ηρακλείου για την τουριστική προβολή του νησιού και γενικά ποιο είναι το πλάνο δράσης σας;

Η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου μαζί με την Περιφέρεια και τους Δήμους Ηρακλείου, Μαλεβιζίου και Χερσονήσου σχεδιάζουμε μια νέα καμπάνια για την τουριστική προβολή του τόπου μας και επειδή η αποτελεσματικότητα απαιτεί ομαδική δουλειά, ζητάμε τη συνεργασία και τη βοήθεια και των άλλων Ενώσεων, των ξενοδόχων για να γίνει σωστή προβολή.

cactus mareΠοιες, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να είναι οι διεκδικήσεις του κλάδου από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού;

Όπως ανέφερα και πιο πάνω θα πρέπει να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες υποδομές και για εναλλακτικές μορφές Τουρισμού, να υπάρξει μείωση της φορολογίας, του ΦΠΑ σε διαμονή και εστίαση, όπως και των ασφαλιστικών εισφορών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ