money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

OAG: Με αρνητικό πρόσημο η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών τον Ιανουάριο | Η Ευρώπη στους χαμένους

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με τον αντίκτυπο της παραλλαγής Omicron να είναι εμφανής στον τομέα των αερομεταφορών, η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο αυτόν το μήνα, παραμένοντας 22,7% χαμηλότερη, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, πριν από την πανδημία.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του OAG, του κορυφαίου πάροχου ψηφιακών πληροφοριών για πτήσεων, αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρίες, παγκοσμίως, μόνο η Κεντρική Αμερική έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, με τη χωρητικότητα να βρίσκεται 3,8% μπροστά τον φετινό Ιανουάριο, έναντι του Ιανουαρίου του 2019. Πιο πίσω βρίσκεται η Νοτιοανατολική Ασία, όπου η συνολική χωρητικότητα είναι λίγο πάνω από το μισό, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019.

Ανατρέχοντας στον προηγούμενο μήνα, σε ορισμένες περιοχές η χωρητικότητα αυξήθηκε, αλλά στην πλειονότητά τους μειώθηκε. Η Νότια Αμερική, η Βορειοανατολική Ασία, η Νοτιοανατολική Ασία και ο Νοτιοδυτικός Ειρηνικός είδαν μικρές αυξήσεις στη χωρητικότητα αυτόν τον μήνα, που ισοδυναμούν με 10 εκατ. επιπλέον θέσεις στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.

Από την άλλη, η παραλλαγή Omicron είχε σαν συνέπεια στην Ευρώπη και σε τμήματα της Αφρικής η χωρητικότητα των αεροσκαφών να είναι μειωμένη. Ειδικότερα, στην Ευρώπη, οι αερομεταφορείς μείωσαν τη χωρητικότητα κατά 10,7 εκατ. θέσεις μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Ιανουαρίου 2022, καθώς τα τοπικά lockdowns και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επανήλθαν κατά τη διάρκεια των εποχιακών διακοπών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο, η χωρητικότητα παραμένει αμετάβλητη, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.

Μόνο τρία από τα 20 κορυφαία ζεύγη χωρών βλέπουν αύξηση της χωρητικότητας αυτό τον μήνα σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Όλα αυτά ξεκινούν ή τελειώνουν στη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένων των ΗΑΕ-Ινδία, ΗΑΕ-Σαουδική Αραβία και Αίγυπτος-Σαουδική Αραβία και οι θέσεις που προστίθενται είναι περιορισμένες σε όγκο.

Μεγαλύτερη ανάκαμψη σε σύγκριση με το 2019 παρουσιάζουν ορισμένες βασικές αγορές της αμερικανικής ηπείρου, με πρώτη την Κολομβία-ΗΠΑ, η οποία λειτουργεί τώρα σε ποσοστό 25,3% πάνω από τον Ιανουάριο του 2019. Ακολουθεί το Μεξικό-ΗΠΑ με ποσοστό 22,8% πάνω από τον Ιανουάριο του 2019.

Οι αγορές που ανέκαμψαν λιγότερο από τις 20 μεγαλύτερες αγορές χωρών είναι η Γερμανία-Ιταλία, η οποία παραμένει 52,8% κάτω από το 2019. Ενώ έχει, επίσης, δει τη χωρητικότητα να μειώνεται σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, κατά ένα τέταρτο, μαζί με ορισμένες άλλες βασικές ευρωπαϊκές αγορές, όπως Ηνωμένο Βασίλειο-Ιρλανδία, Ισπανία-Γαλλία, Ισπανία-Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία-Ιταλία και Γερμανία-Ισπανία, καθώς η παραλλαγή Omicron επηρεάζει τα ταξίδια εντός της Ευρώπης.

Σε μείωση χωρητικότητας προχώρησαν οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς

Δεν αποτελεί έκπληξη η μείωση της χωρητικότητας αυτόν τον μήνα από τη Ryanair, τη Lufthansa, ενώ και άλλοι βασικοί, ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν βγει από τον παγκόσμιο κατάλογο του Top 20, καθώς μειώνουν τη χωρητικότητά τους. Για παράδειγμα, η Air France μείωσε τη χωρητικότητα κατά 10%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και η easyJet κατά 38%. Αυτή είναι αναμφίβολα μια θέση στην οποία οι αερομεταφορείς δεν πίστευαν ότι θα βρίσκονταν σχεδόν δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας.

Αυτόν τον μήνα υπάρχουν καλύτερα νέα για τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της Ασίας και του Ειρηνικού. Και οι τρεις μεγάλες κινεζικές εταιρίες αύξησαν τη χωρητικότητά τους αυτόν τον μήνα, ίσως εν όψει των επερχόμενων διακοπών για το κινεζικό νέο έτος. Οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ιαπωνίας αυξάνουν, επίσης, τη χωρητικότητά τους αυτόν τον μήνα και η Japan Airlines πλησιάζει όλο και περισσότερο στο να φτάσει τα επίπεδα χωρητικότητας του Ιανουαρίου 2019, μόλις 7% κάτω από αυτό το όριο.

Ανάμεικτη η εικόνα τα αεροδρομίων

Η διακύμανση της χωρητικότητας είναι μικτή αυτό το μήνα όσον αφορά τα αεροδρόμια, με ισχυρή αύξηση να παρουσιάζει η Τζακάρτα, καθώς η Ινδονησία ανοίγει προσωρινά. Το αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης σημείωσε, επίσης, αύξηση αυτόν τον μήνα κατά 23,2%, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2019. Πριν από την πανδημία ένα σημαντικό ποσοστό της χωρητικότητας του Shanghai Pudong ήταν διεθνές, πράγμα που σημαίνει ότι το αεροδρόμιο εξακολουθεί να λειτουργεί μόνο με λίγο λιγότερο από τα δύο τρίτα του επιπέδου χωρητικότητας του Ιανουαρίου 2019.

Το Πεκίνο, από την άλλη, σημείωσε επίσης αύξηση της χωρητικότητας αυτόν τον μήνα, αλλά παραμένει το λιγότερο ανακτημένο από τα 20 μεγαλύτερα αεροδρόμια παγκοσμίως σε αυτή την κατάταξη, με τις αεροπορικές εταιρίες να δραστηριοποιούνται μόλις στο ήμισυ των επιπέδων που διακινήθηκαν τον Ιανουάριο του 2019.

Πολλά από τα μεγάλα αεροδρόμια των ΗΠΑ είδαν τη χωρητικότητα να περιορίζεται αυτόν τον μήνα, με μόνο το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης να καταγράφει κάποια αξιόλογη αύξηση της χωρητικότητας.

Η ανάκαμψη των αερομεταφορών από την έναρξη της πανδημίας ακολούθησε διαφορετική πορεία όσον αφορά την εγχώρια και τη διεθνή χωρητικότητα, με την εγχώρια να ανακάμπτει ταχύτερα και νωρίτερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του OAG, αυτόν τον μήνα ο αντίκτυπος της παραλλαγής Omicron είναι εμφανής στην πτωτική τάση που έχει λάβει η διεθνής χωρητικότητα, η οποία υποχώρησε ακριβώς πάνω από τα επίπεδα του Νοεμβρίου 2021.

Η εγχώρια χωρητικότητα, αντίθετα, συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά υπόκειται σε διακυμάνσεις, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στις αλλαγές της χωρητικότητας στην εγχώρια αγορά της Κίνας, με αποτέλεσμα να υπολείπεται τώρα μόλις 7% από τον Ιανουάριο του 2019. Στην αντίπερα όχθη, η διεθνής χωρητικότητα παραμένει 46% κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη εγχώρια αγορά για τη χωρητικότητα των τακτικών αεροπορικών εταιριών, έχοντας φθάσει φέτος τον Ιανουάριο στο 94% των επιπέδων χωρητικότητας του 2019.

Η εγχώρια χωρητικότητα της Κίνας βρίσκεται τώρα 11% μπροστά από το επίπεδο που βρισκόταν τον Ιανουάριο του 2019. Ενώ, άλλες αγορές που κάνουν βήματα πιο κοντά στην ανάκαμψη είναι η Ινδία, στο 95% των επιπέδων του 2019 και η Ιαπωνία στο 91%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *