Photo by Asad Photo Maldives on Pexels

Όλο και περισσότεροι Γερμανοί επιθυμούν διακοπές all inclusive | Ολική επαναφορά μιας διαχρονικής τάσης

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δριμύτερη φαίνεται να επανέρχεται η τάση των all inclusive διακοπών το καλοκαίρι του 2023, με όλο και μεγαλύτερο αριθμό Γερμανών παραθεριστών να επιλέγουν αυτού τους είδους τις διακοπές, σε μια προσπάθεια να ελέγξουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό.

Μία νέα τάση στις οργανωμένες διακοπές εμφανίστηκε κάπου στα μέσα του 1990, με το σύνθημα “Φαγητό, ποτά, καφές, κέικ και παγωτό όσο θέλετε”, για να εξελιχθεί πολύ γρήγορα σε μια δημοφιλή, εναλλακτική λύση για τους παραθεριστές οργανωμένων πακέτων διακοπών. Οι λεγόμενες “all inclusive” διακοπές έγιναν γρήγορα ιδιαίτερα περιζήτητες σε νέες οικογένειες ή ζευγάρια που δεν ήθελαν να ξοδέψουν πολλά χρήματα για φαγητό εκτός των “τειχών” του ξενοδοχείου. Για να μπορούν να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους πελάτες των ξενοδοχείων φορούσαν στον καρπό τους  ένα χρωματιστό βραχιολάκι, ένα είδος ελεύθερου εισιτηρίου για να τρώνε και να πίνουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν επιπλέον. Έτσι, ένας νέο είδος παραθεριστή έκανε την εμφάνισή του: O παραθεριστής με το βραχιολάκι.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των παραθεριστών all-inclusive άρχισε να μειώνεται. Ο κύριος λόγος γι’ αυτό ήταν η ολοένα και περισσότερο επιδεινούμενη εικόνα αυτής της κατηγορίας υπηρεσιών. Σε πολλά ξενοδοχεία, οι επισκέπτες all inclusive σερβίρονταν ποτά και φαγητό χαμηλής ποιότητας, με συνέπεια το all inclusive να συνδέσει το όνομά του με “αντιπαθή” ξενοδοχεία, απεχθή εστίαση και χαμηλού εισοδήματος ταξιδιώτες. Επιπλέον, η τάση της τουριστικής βιομηχανίας προς τις εξατομικευμένες διακοπές έφερε το “μαρασμό” των διακοπών all in.

Ωστόσο, με την κρίση του κόστους ζωής σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των all in υπηρεσιών -πλέον πολυτελή ξενοδοχεία προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες all inclusive, που ξεφεύγουν από το φαγητό και το ποτό- η τάση αυτή έρχεται εκ νέου στο προσκήνιο, με τη γερμανική, κυρίως, αγορά να κάνει δυναμική στροφή στις all in διακοπές, όπως διαβεβαιώνει η Kerstin Heinen από τη Γερμανική Ταξιδιωτική Ένωση DRV. “Η επιθυμία των Γερμανών για ταξίδια είναι σίγουρα υπαρκτή. Ωστόσο, μένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η καταναλωτική τάση των Γερμανών στο πλαίσιο της αύξησης του πληθωρισμού και πόσο υψηλό θα είναι το ελεύθερα διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών”, αναφέρει.

Ανάλογα με αυτό, οι ταξιδιώτες θα είναι πιθανότατα εξαιρετικά ευαίσθητοι στις τιμές όταν επιλέγουν προορισμό διακοπών το επόμενο έτος. “Η καλή σχέση τιμής-ποιότητας θα γίνει ακόμη πιο σημαντική. Για τις οικογένειες με παιδιά, οι προσφορές all-inclusive είναι πιθανό να έχουν ιδιαίτερη ζήτηση λόγω της υψηλότερης ασφάλειας του προϋπολογισμού”, εκτιμά η κα. Heinen.

Από την πλευρά του ο Aage Dünhaupt, εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού ομίλου TUI, τολμά να κάνει μια παρόμοια πρόβλεψη. “Η ανάγκη για ασφάλεια είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα αφενός να κλείνονται περισσότερα οργανωμένα από ό,τι μεμονωμένα ταξίδια και αφετέρου να αυξάνεται σημαντικά η ζήτηση για προσφορές all-inclusive”, δήλωσε ο κ. Dünhaupt. Ωστόσο, άφησε αναπάντητο με ποια μορφή θα αντιδράσει η εταιρία του στην ενδεχομένως αυξανόμενη ζήτηση για διακοπές αυτού του είδους.

Ο Neckermann, από την άλλη πλευρά, βλέπει τα πράγματα πολύ πιο καθαρά. Μετά την επιστροφή του παραδοσιακού ταξιδιωτικού πράκτορα αυτή την άνοιξη, ο οποίος ανήκει πλέον στον όμιλο Anex ως δική του επωνυμία, επιθυμεί να επεκτείνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό του το επόμενο καλοκαίρι και να προσφέρει όλο και περισσότερο πακέτα all-inclusive. Ο Neckermann καλωσόρισε φέτος 12.000 επισκέπτες και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το 2023. Η έμφαση δίνεται στις οικογένειες.

“Καθώς γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια του προϋπολογισμού, ιδίως για τις οικογένειες, έχουμε επεκτείνει σημαντικά την προσφορά μας all-inclusive”, εξήγησε ο Carsten Burgmann, brand manager του Neckermann Reisen, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο γερμανικό  περιοδικό Touristik Aktuell. Ως εκ τούτου, για περίπου το ήμισυ του συνόλου των αεροπορικών οργανωμένων ταξιδιών το ερχόμενο καλοκαίρι μπορεί, για πρώτη φορά, να γίνει κράτηση με πακέτο all-inclusive.

Εάν η ιδέα αποδειχθεί επιτυχής, άλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι επίσης πιθανό να επεκτείνουν τα προγράμματα διακοπών all in, σε σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Όλο και περισσότεροι Γερμανοί επιθυμούν διακοπές all inclusive | Ολική επαναφορά μιας διαχρονικής τάσης

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *