ypourgeio-oikonomikon FEK

Πλήθος επιστολών με αδικίες στα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων | 2 ακόμη περιπτώσεις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Λάβαμε δύο ακόμη επιστολές από επιχειρηματίες για προφανείς αδικίες και δυσλειτουργίες των μέτρων στήριξης επιχειρήσεων από την κυβέρνηση, τις οποίες και δημοσιεύουμε.

Αντίστοιχα θέματα με το Δημόσιο και την ταλαιπωρία πολιτών, από την αβελτηρία των υπηρεσιών του, αναδεικνύει ο δημοσιογράφος Άρης Πορτοσάλτε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ, όπου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ζήτησε να λαμβάνει όλες τις επιστολές, ώστε να προωθεί λύσεις.

Ελπίζουμε ότι πέραν της ανάγνωσης των ρεπορτάζ και των επιστολών από τους αρμόδιους, να επιλαμβάνονται των θεμάτων, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες διορθώσεις.

Και οι δυο επιστολές που δημοσιεύουμε σήμερα, αφορούν στον υπολογισμό της πραγματικής λειτουργίας των επιχειρήσεων και συνακόλουθα στην μείωση του τζίρου.

Υπολογισμός τζίρου

Η πρώτη επιστολή αφορά στον υπολογισμό της πτώσης τζίρου των επιχειρήσεων και έχει ως εξής:

Καλησπέρα σας,

Διάβασα και την επιστολή αγανάκτησης του συναδέλφου:

Επιστολή αγανάκτησης: Η αδικία του προγράμματος κεφαλαίου κίνησης στον Τουρισμό για τους “μικρούς” (money-tourism.gr), και θέλω να σας ενημερώσω για άλλη μια αδικία που βιώνει η δική μου επιχείρηση και μας άφησε εκτός και από αυτήν την ενίσχυση και από τη Β επιδότηση τόκων και εκτός του Γέφυρα 2 και εκτός της επιδότησης Παγίων!

Το πρόβλημα μου λοιπόν είναι στο πώς υπολογίζεται αν μια επιχείρηση είχε πτώση τζίρου το 2020!

Πώς γίνεται αυτό; Υπολογίζουν τον τζίρο year to year.
‘Πόσα έβγαλες όλο το 19 / πόσα έβγαλες όλο το 20’.

Εγω έκανα σύσταση της εταιρείας μου το 18 ώστε έχοντας εταιρεία να πάρω δάνειο, να αγοράσω το ακίνητο για το τουριστικό κατάλυμα (4 μήνες διαδικασία) και να το ανακαινισω (12 μήνες διαδικασία) οπότε έφτασα να ξεκινήσω λειτουργία και να έχω έσοδα τον Ιούλιο του 2019, δηλαδή μισό έτος δούλεψα το 19.

Με αποτέλεσμα αριθμητικά ο τζίρος του χαμένου 12μηνου 2020 να έχει πτώση μόνο 6,5% σε σχέση με τον τζίρο του 6μηνου που δουλέψαμε το 2019 !

Αν το δεις μεσοσταθμικά όμως ανά μήνα πραγματικής λειτουργίας, δηλαδή (τζίρος 20/12 μήνες λειτουργίας) σε σχέση με (τζίρο 19/7 μήνες λειτουργίας) τότε έχουμε πτώση ~ 55%.

Έβαλαν μια εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα για όσες εταιρείες ήταν σε κατασκευή το 19 και ξεκίνησαν να έχουν έσοδα το 20. Εγώ όμως που ήμουν σε κατασκευή το μισό 18 και το μισό 19 δεν υπάγομαι σε αυτήν την εξαίρεση αφού είχα έσοδα στο μισό 20.

Στην Επιδοτηση Δανείων μάλιστα κάνουν μεσοσταθμικό υπολογισμό για το τζίρο του 19 αλλά μόνο για όσες έχουν Έναρξη στην Εφορία το 19, όχι για όσες έχουν Γνωστοποίηση Λειτουργίας μέσα στο 19.

ksd PRIMAGEL μέτρα στήριξης επιχειρήσεων
adv

Μικρή τουριστική επιχείρηση λοιπόν, με έναρξη λειτουργίας στα μέσα του 19 και δεν πήρα:

– ούτε επιδότηση τόκων

– ούτε Γέφυρα 2

– ούτε Κίνηση Κεφαλαίου

– ούτε Επιδότηση Παγίων 

ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ και φυσικά κανείς δεν ασχολήθηκε να δει την αδικία”.

Λειτουργία

Η δεύτερη επιστολή έχει ως εξής:

“Καλησπέρα σας ,

Σε συνέχεια των πολύ χρήσιμων αναρτήσεων που έχετε κάνει και οι οποίες υποδεικνύουν βοηθητικά ρυθμίσεις που θα καταστήσουν το μέτρο του κεφαλαίου κίνησης πιο δίκαιο , παρακαλώ σημειώστε και την ακόλουθη περίπτωση:

Βασικό κριτήριο ένταξης είναι η μείωση κατά 30% του τζίρου το 2020 σε σχέση με το 2019.  Εδώ αναφέρουν ότι για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν το 2019 για τον υπολογισμό της πτώσης του τζίρου υπολογίζεται ίσος αριθμός ημερών λειτουργίας στο 2020 με αυτό του 2019.

Θα ήταν όμως δίκαιο για την πτώση του τζίρου μεταξύ 2019-2020 για τις νεοσύστατες εταιρίες να γίνει η σύγκριση όχι με ημέρες έναρξης αλλά με πραγματικές ημέρες λειτουργίας δηλαδή:

1)  είτε με  αναγωγή του τζίρου 2019 και 2020  σε ετήσιο , βάσει τις πραγματικές ημέρες λειτουργίας -δηλαδή από το μήνα εμφάνισης του πρώτου εσόδου (το  οποίο αποδεικνύεται ευκόλως απο τις δηλώσεις ΦΠΑ)  και όχι την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης.

2) είτε να συγκριθούν οι αντίστοιχοι μήνες πραγματικής όμως λειτουργίας στο 2019 και στο 2020.  Δηλαδή η σύγκριση να γίνει μεταξύ των μηνών εμφάνισης εσόδου το  2019 με τους αντίστοιχους μήνες του 2020. Αυτό θα ήταν ένα ακόμα πιο  δίκαιο μέτρο σύγκρισης καθώς έρχεται να αντιπαραβάλει δύο αντίστοιχες περιόδους διαφορετικών ετών που όμως πληρούν κάποιες κοινές προϋποθέσεις λόγω της φύσης δραστηριότητας των τουριστικών γραφείων  η βασικότερη των οποίων είναι η τουριστική δυναμική της κάθε περιόδου.

Ένα τουριστικό γραφείο που κάνει έναρξη στην εφορία πχ τον Ιούνιο του 2019 και αμέσως μετά ξεκινάει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για να μπορέσει να λειτουργήσει νομίμως  (ενδεικτικά αναφέρω την άδεια του Τουριστικού Γραφείου)  ανεύρεση προσωπικού και στελέχωση των τμημάτων της ,  είναι εύλογο ότι δεν μπορεί να ξεκινήσει να έχει παραγωγικότητα και έσοδα – τζίρο από την επόμενη έναρξης στην εφορία και πόσο μάλλον όταν και η ημερομηνία έναρξης είναι ουσιαστικά μεταγενέστερη της τουριστικής σεζόν.

Κάνοντας  λοιπόν αναγωγή του τζίρου βάσει των ημερών λειτουργίας επιχειρήσεων (δηλαδή από /06/19- 31/12/2019 ) και αυτός ο τζίρος συγκριθεί με τον αντίστοιχο τζίρο του 2020 βάσει των ίδιων ημερών (δηλαδή /06/2020- 31/12/2020), καταλαβαίνει κανείς ότι τα ποσά που προσπαθούν να συγκρίνουν είναι μη συγκρίσιμα, καθώς το 2020 η εταιρία έχει στήσει πλήρως τον τρόπο λειτουργίας της  και είναι έτοιμη για τη δυναμική εισαγωγή της στην τουριστική περίοδο του καλοκαιριού όπου είναι γνωστό ότι καταγράφεται το 85% -90% του τζίρου μαι εταιρίας με μοναδική δραστηριοποίηση τον τουρισμό.

Νομίζω ότι με καλή διάθεση μπορεί να επέλθει η συγκεκριμένη δίκαια ρύθμιση επιχειρήσεων.

Σας ευχαριστούμε για την φιλοξενία”.

Τα στοιχεία και των δύο επιστολογράφων είναι στην διάθεση του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ”.

Tagged

1 σχόλιο στο “Πλήθος επιστολών με αδικίες στα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων | 2 ακόμη περιπτώσεις

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *