philoxenia 2019

Προορισμός city break η Θεσσαλονίκη|Με λαμπρότητα εγκαινιάστηκαν Philoxenia και Hotelia

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμού city break προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, από το βήμα των εγκαινίων των Philoxenia και Hotelia, κάνοντας μάλιστα γνωστό πως την επόμενη εβδομάδα ξεκινά σχετική καμπάνια.

Άλλωστε, όπως είπε, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πάρα πολλά πλεονεκτήματα, από τη γαστρονομία και τον πολιτισμό μέχρι την εγγύτητά της σε όμορφες τουριστικές περιοχές, και μπορεί να γίνει ισχυρός πόλος έλξης τουριστών.

philoxeniaΟ κ. Θεοχάρης έστειλε αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αναφέρθηκε στην συμβολή των εκθέσεων στη συμβολή του τουρισμού στην Ελλάδα, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη στροφής της τουριστικής βιομηχανίας σε ένα βιώσιμο και σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης), κ. Θεόδωρος Καράογλου, σημείωσε πως μέσα από την Philoxenia σφυγμομετρούμε τις τάσεις που κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δίνεται η ευκαιρία για την πρώτη αξιολόγηση των αναπτυξιακών ρυθμών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος για το καλοκαίρι του 2020.

tzitzikostasΚορυφαία διοργάνωση χαρακτήρισε την Philoxenia ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, μια έκθεση που δίνει την ευκαιρία για την προβολή του πλούτου του τόπου μας. Τόνισε δε πως ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ όλοι οι κρίσιμοι τουριστικοί δείκτες στην περιοχή έχουν εκτοξευθεί την τελευταία πενταετία.

philoxeniaΜε τη σειρά του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, σημείωσε πως η Philoxenia είναι προστιθέμενη αξία για τη χώρα και τον τουρισμό, αλλά και ανάσα για τους ανθρώπους του τουρισμού, που άντεξαν στα δύσκολα. Μάλιστα, ανέφερε πως η Περιφέρεια ήρθε στην έκθεση με έναν «Παρθενώνα», τον Παρθενώνα των ενάλιων αρχαιοτήτων.Τις στενές διπλωματικές σχέσεις Ελλάδας και Πολωνίας υπογράμμισε ο επιτετραμμένος της πολωνικής Πρεσβείας, κ. Thomasz Wisniewski, σημειώνοντας πως η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που αναγνώρισαν την ανεξαρτησία της Πολωνίας. Κάλεσε δε από το βήμα των εγκαινίων τους Έλληνες να επισκεφθούν την Πολωνία, που είναι φέτος η Τιμώμενη Χώρα της Philoxenia.

Βήμα προβολής και παρουσίασης των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Τρίπολης, η οποία είναι Τιμώμενος Δήμος της φετινής Philoxenia, αποτελεί η τουριστική αυτή έκθεση, σύμφωνα με τον δήμαρχο Τρίπολης, κ. Κωνσταντίνο Τζιούμη, ο οποίος μίλησε για τους στενούς δεσμούς των Μακεδόνων με τους Αρκάδες.

zerbasΗ αντοχή στον χρόνο είναι το πρώτο παράσημο επιτυχίας της Philoxenia, που έχει καθιερωθεί ως θεσμός στη συνείδηση του κόσμου του τουρισμού, όπως ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας. Τη χαρακτήρισε επίσης ουσιαστικό θεμέλιο για το ελληνικό τουριστικό επιχειρείν.

philoxeniaΗ φετινή Philoxenia είναι η πιο διεθνής έκθεση όλων των εποχών, τόνισε τέλος ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, σημειώνοντας πως μεταξύ των ξένων συμμετοχών φιγουράρει και αυτή του μακρινού Νεπάλ, που συμμετέχει για πρώτη φορά στην έκθεση.

Philoxenia και Hotelia μετρούν 542 εκθέτες, συμμετοχές από 21 χώρες, εκπροσώπηση από όλη την εγχώρια τουριστική βιομηχανία, αλλά και τις Περιφέρειες και τους Δήμους. Υποδέχθηκαν δε 142 hosted buyers, ενώ οι προγραμματισμένες συναντήσεις με τους εκθέτες ανέρχονται σε 4.300.

Το Σαββατοκύριακο τις εκθέσεις μπορεί να τις επισκέπτεται και το κοινό.

Η ομιλία του υπουργού

Μήνυμα αισιοδοξίας για την πορεία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος έστειλε ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης εγκαινιάζοντας σήμερα τις εκθέσεις Philoxenia & Hotelia στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Ο Υπουργός Τουρισμού στον χαιρετισμό που απηύθυνε, αναφέρθηκε στη συμβολή των εκθέσεων στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. “Όχι μόνο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και των εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτές, αλλά και στο σύνολο της εθνικής οικονομίας”, είπε.

Ο κ. Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στις νέες συμφωνίες με διεθνείς αερομεταφορείς που επιτεύχθηκαν το τελευταίο διάστημα και οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τον αριθμό των ταξιδιωτών στη χώρα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υπουργός Τουρισμού στην ανάγκη στροφής της τουριστικής “βιομηχανίας” σε ένα βιώσιμο και σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης. “Για την ελληνική Κυβέρνηση και το υπουργείο Τουρισμού” είπε ο κ. Χάρης Θεοχάρης, “η στροφή της οικονομίας μας σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης είναι αδιαπραγμάτευτη. Η βέλτιστη χρήση των φυσικών πόρων, η διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς και της βιοποικιλότητας, η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και των παραδόσεων και η προώθηση ποιοτικών τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα μας.”

Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Τουρισμού εστίασε στην ανάγκη να δοθεί έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο καταδυτικός, ο συνεδριακός και ο ιαματικός, αλλά και ο τουρισμός πόλεων (city breaks). “Πρόκειται για μορφές τουρισμού που αναπτύσσονται ραγδαία”, είπε ο κ. Χάρης Θεοχάρης.

“Αν θέλουμε λοιπόν να έχουμε τουρίστες και τουριστικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, διαφυλάσσοντας τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομία, τώρα είναι η ώρα να αναλάβουμε δράση”, τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης.

“Δεν αφήνουμε τίποτε στην τύχη του. Αξιοποιούμε κάθε προοπτική, δυνατότητα ή συνεργασία”, είπε ο Υπουργός Τουρισμού. “Χρέος όλων μας και πάνω από όλα δικό μου ως υπουργός Τουρισμού είναι να θέσουμε τις βάσεις ώστε να υπάρξει εποικοδομητική και ωφέλιμη συνεργασία ανάμεσα σε όλους τους φορείς. Δεν είναι ώρα για λόγια, είναι ώρα για πράξεις”, είπε.

Σημείωσε επίσης πως το 10ετές πλάνο για τον Τουρισμό, που σχεδιάζει το υπουργείο και θα είναι έτοιμο να παρουσιαστεί μέσα στο 2020, εστιάζει πως θα υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος των επιχειρηματιών, των εργαζομένων, των πολιτών και τους τουριστών συμπεριλαμβανομένων προκειμένου να υπάρξει πολλαπλασιαστικό όφελος σε όλα τα επίπεδα.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας, έχει ως εξής:

“Κυρίες και κύριοι,

είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που βρίσκομαι εδώ μαζί σας στην 35η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “Philoxenia 2019” και της “Hotelia 2019″.

Πρόκειται για ένα θεσμό που έχει εδραιωθεί στο τουριστικό γίγνεσθαι της χώρας και αποτελεί, εδώ και 35 χρόνια τη μεγαλύτερη διεθνή Έκθεση Τουρισμού που πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

Μια μεγάλη διοργάνωση για ένα κλάδο που δημιουργεί υπεραξία. Όχι μόνο για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν και για τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αυτές, αλλά και για το σύνολο της εθνικής οικονομίας.

Η φετινή διοργάνωση, “κουβαλάει” όμως και αρκετές καινοτομίες. Όπως την εκδήλωση “Dark Tourism” και την “Ψηφιακή Ελλάδα”, με τη συμμετοχή τουριστικών νεοφυών επιχειρήσεων. Όπως θα λέγαμε στα ελληνικά Start Ups.

Αυτό επιβεβαιώνει ότι ο κλάδος του τουρισμού είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Ένας οργανισμός που “ακούει” τα θέλω των τουριστών. Που προσαρμόζεται στις νέες τάσεις.

Ένας κλάδος ο οποίος, όπως απέδειξε και πρόσφατα, μπορεί να ξεπερνά τις δυσκολίες. Αναφέρομαι στην κατάρρευση της Thomas Cook, μια δυσάρεστη εξέλιξη για τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, την οποία όμως από κοινού καταφέραμε να διαχειριστούμε.

Τα γρήγορα αντανακλαστικά που επιδείξαμε στην περίπτωση της Thomas Cook, απέδειξαν πως η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού είναι εδώ για να δίνει λύσεις.

Από την πρώτη στιγμή, όπως γνωρίζετε, τέθηκε σε εφαρμογή σχέδιο άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος. Πριν κλείσει μια εβδομάδα από το ξέσπασμα της κρίσης, τέθηκε σε εφαρμογή ένα πολυεπίπεδο πακέτο στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων αυτών.

Βασικό μας όμως μέλημα δεν είναι απλά να επουλώσουμε τις όποιες πληγές άφησε η Thomas Cook, αλλά από κοινού με τον τουριστικό κλάδο να χαράξουμε τα επόμενα βήματα μας για την βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος.

Και πάνω σε αυτό δουλεύουμε αενάως.

Στο πλαίσιο αυτό μέσω συντονισμένων κινήσεων συσφίγγουμε τις σχέσεις μας με τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς ομίλους, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ενισχύσουν την παρουσία τους στη χώρα μας.

Αυτό το διαπίστωσα και στο Λονδίνο όπου βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες επ’ ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης World Travel Market.

Εκεί συνάντησα μεταξύ των άλλων τον David Burling, CEO Markets & Airlines της TUI Group. Με ανώτατα στελέχη του “We Love Holidays” του τέταρτου μεγαλύτερου Βρετανικού Tour Operator. Με τον CEO της easyJet Johan Lundgren, τον Garry Wilson, CEO της easyJet Holidays και τον Paul Bixby, Strategy and Sourcing Director της easyJet Holidays. Τον επικεφαλής του Seafare Cruising and Sailing Holidays και του Variety Cruises. Αλλά και στελέχη του ταξιδιωτικού ομίλου JET2, που ανακοίνωσε την ενίσχυση της θέσης του στην Ελλάδα για την επόμενη θερινή σεζόν.

Η JET2 όμως δεν είναι ο μοναδικός ταξιδιωτικός όμιλος που ενισχύει την παρουσία του στην Ελλάδα.

Πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία.

Αναφέρομαι στη συμφωνία που προβλέπει την απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με τη Σαγκάη.

Η συγκεκριμένη συμφωνία έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την υπογραφή Μνημονίου κατανόησης μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας, το οποίο προβλέπει την αύξηση του αριθμού των τακτικών δρομολογίων εκατέρωθεν σε 35 εβδομαδιαίως από 14 που είναι σήμερα.

Εξάλλου πριν από λίγα εικοσιτετράωρα πετύχαμε μια ακόμη μεγάλη συμφωνία.

Η Μύκονος, γίνεται ο δεύτερος προορισμός που εντάσσει στο πρόγραμμά της η Gulf Air στην Ελλάδα μετά την Αθήνα. Το νέο δρομολόγιο από το Μπαχρέιν προς τη Μύκονο ξεκινά στις 4 Ιουλίου του 2020, θα λειτουργεί τρεις φορές την εβδομάδα και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020.

Ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει επίσης την ανάδειξη θεματικών τουριστικών προϊόντων. Τη διασφάλιση ποιοτικών τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Και την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Γιατί; Γιατί πρόκειται για τομείς που έχουν σημαντικές προοπτικές και μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην επόμενη ημέρα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και κατ’ επέκταση στην εθνική οικονομία.

Γιατί; Γιατί η άνοδος των υπεύθυνων πολιτών, καταναλωτών και ταξιδιωτών παγκοσμίως είναι γεγονός και αποτελεί πρόκληση και ευκαιρία για όλους μας.

Ήδη το 70% των τουριστών δηλώνει πως θέλει καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον, που θα κάνουν χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, που θα έχουν πράσινες πιστοποιήσεις. Με τους Σκανδιναβούς να αποφεύγουν τη χρήση των αεροπλάνων, λόγω των υψηλών εκπομπών ρύπων.

Αν θέλουμε λοιπόν να έχουμε τουρίστες και τουριστικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας διαφυλάσσοντας τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομία, τώρα είναι η ώρα να αναλάβουμε δράση.

Για την ελληνική Κυβέρνηση και το υπουργείο Τουρισμού η στροφή της οικονομίας μας σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης είναι αδιαπραγμάτευτη.

Η βέλτιστη χρήση των φυσικών πόρων, η διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς και της βιοποικιλότητας, η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και των παραδόσεων και η προώθηση ποιοτικών τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα μας.

Πιλότος για αυτή τη μεταστροφή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που θα σέβεται το περιβάλλον και την κληρονομιά μας θα γίνει η Σαντορίνη. Η μοναδικότητα της οποίας την έχει κάνει σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Στόχος μας είναι η διαφύλαξη του μοναδικού τοπίου, της παράδοσης και της παραγωγής του νησιού μέσα από συντονισμένες ενέργειες.

Ξεκινάμε από τη Σαντορίνη, γιατί πιστεύουμε ότι η αλλαγή του τουριστικού μοντέλου από αυτό το σημείο εκκίνησης θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την παγκόσμια αγορά. Αλλά δεν σταματάμε εκεί.

Άλλωστε το 10ετές πλάνο για τον Τουρισμό, που σχεδιάζει το υπουργείο και θα είναι έτοιμο να παρουσιαστεί μέσα στο 2020, εστιάζει πως θα υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος των επιχειρηματιών, των εργαζομένων, των πολιτών και τους τουριστών συμπεριλαμβανομένων προκειμένου να υπάρξει πολλαπλασιαστικό όφελος σε όλα τα επίπεδα.

Ιδιαίτερο βάρος ρίχνουμε στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο καταδυτικός τουρισμός. Στο πλαίσιο αυτό προωθούμε σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Επίσης έχουμε ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια για την αδειοδότηση και αναγνώριση των Ιαματικών Πηγών ενώ και την αξιοποίηση των Μαρίνων.

Φυσικά δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον τουρισμό στις πόλεις. Γνωστός ως city break. Πρόκειται για έναν τομέα που αναπτύσσεται ραγδαία και οι πόλεις μας οφείλουν να λάβουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της αγοράς.

Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει κάτι περισσότερο.

Ο λόγος είναι προφανής. Μόνο την περίοδο 2007-2017 σε παγκόσμιο επίπεδο ο τουρισμός πόλης (city breaks) τετραπλασίασαν το μέγεθός τους, ενώ το 2017 πραγματοποιήθηκαν 170 εκατομμύρια ταξίδια. Πέρυσι η συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε ανάπτυξη 8% σε παγκόσμιο επίπεδο και η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση άγγιξε τα 170 ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος την κατέχει η Ευρώπη με το μερίδιο της στην παγκόσμια πίτα να αγγίζει το 60%.

Αρκεί μόνο να αναφέρω ότι οι Βρετανοί είναι fun αυτής της μορφής τουρισμού, με 1 στους 2 να την προτιμούν. Fun του city break τουρισμού είναι και οι Millennials. Το ένα τρίτο των διακοπών που πραγματοποιούνται ετησίως γίνεται στις πόλεις.

Στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής βρίσκεται και η επιτάχυνση όλων των ώριμων επενδυτικών σχεδίων σε τουριστικές μονάδες και η πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών (περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, οδικά δίκτυα), με κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα και συμμετοχή του στο κόστος.

Γιατί θέλουμε ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν, καλοπληρωμένους εργαζόμενους και υγιείς επιχειρήσεις. Για να το επιτύχουμε αυτό η πολιτική ηγεσία, οι τουριστικοί φορείς, ο ιδιωτικός τομέας και οι εργαζόμενοι, πρέπει να δουλέψουμε από κοινού. Δηλαδή να δουλέψουμε ως ομάδα και το σχέδιο να γίνει κτήμα όλων μας.

Δεν αφήνουμε τίποτε στην τύχη του, αξιοποιώντας κάθε προοπτική, δυνατότητα ή ενδεχόμενη συνεργασία. Χρέος όλων μας και πάνω από όλα δικό μου ως υπουργός Τουρισμού είναι να θέσουμε τις βάσεις ώστε να υπάρξει εποικοδομητική και ωφέλιμη συνεργασία ανάμεσα σε όλους τους φορείς. Δεν είναι ώρα για λόγια, είναι ώρα για πράξεις”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *